Mellanrör till Rieju Rrx?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Turbo reju
Elmoped

Mellanrör till Rieju Rrx?

Inlägg av Turbo reju »

Tjena tjena. Jag har en Hebo dämpare som jag försöker hitta ett mellanrör till. Ni som har gjort er ett eget. Hur gjorde ni? Jag frågade min morbror som håller på med bilar och sånt men han kunde inte göra det. Så hur och vart gjorde ni erat? eller går det att köpa färdiga mellanrör till Rieju Rrx?
Användarens profilbild
gabbbyyy
Elmoped

Re: Mellanrör till Rieju Rrx?

Inlägg av gabbbyyy »

Turbo reju skrev:Tjena tjena. Jag har en Hebo dämpare som jag försöker hitta ett mellanrör till. Ni som har gjort er ett eget. Hur gjorde ni? Jag frågade min morbror som håller på med bilar och sånt men han kunde inte göra det. Så hur och vart gjorde ni erat? eller går det att köpa färdiga mellanrör till Rieju Rrx?

När jag satte på min MK ljuddämpare så tog jag en gammal orginaldämpare o kapade precis vi början vid ljuddämparen :D sen använde jag avgasarörs tätning och 2 slangklämor :D vart asbra :D
Vaddå olaglig? mindre laglig skulle jag säga :)
Turbo reju
Elmoped

Inlägg av Turbo reju »

Jo så tänkte jag göra innan. men jag har ju bara ett orginal rör och det är ju lite synd att ha sönder det ända orginalröret. För det är dyrt nytt och det går lättare att sälja moppen om man har alla orginal delar. Men jag vet ju inte nu hur jag ska få tag i ett rör. :?
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Turbo reju skrev:Jo så tänkte jag göra innan. men jag har ju bara ett orginal rör och det är ju lite synd att ha sönder det ända orginalröret. För det är dyrt nytt och det går lättare att sälja moppen om man har alla orginal delar. Men jag vet ju inte nu hur jag ska få tag i ett rör. :?
Leta efter en värmebeständig slang som du kan koppla ihop dom med,

såg nån bild med nån som hade det.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Kylarslang borde funka :)
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

ja men varför ska du ha en hebodämpare för ?
Turbo reju
Elmoped

Inlägg av Turbo reju »

För att jag redan har en. Och den ser snygg å låter bra! :wink: Men jag vet ju inte vart jag ska få tag i ett rör. Och enligt en annan så var kylarslang inget och rekommendera haha ;) Så vart kan jag få tag i någon som kan böja ett rör åt mig? eller vet någon om de går å köpa någonstans?
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk »

Kapa-kröka-svetsa=Klart
Turbo reju
Elmoped

Inlägg av Turbo reju »

Ja men jag kan inte kröka. svetsa o allt annat kan ja men inte böja det. Ingen som vet vart man kan få tag i nån som kan böja rör?
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Turbo reju skrev:Ja men jag kan inte kröka. svetsa o allt annat kan ja men inte böja det. Ingen som vet vart man kan få tag i nån som kan böja rör?
fråga en alkolist ? Finns nog säkert någon som kan hjälpa dig att börja kröka.

Annars kan du bara fråga en rörmockare ;) Vilken dimension skall det vara ?

Edit: Frågor om vart du kan köpa saker tar du i Vart kan man köpa.....?- Tråden.
Skriv svar