Det är samma sak ungefär, Jag vet inte hur mycket HK en riktig AM6 levererar men den på CPI har 4,8 HK i sig original,
och min gör helt urpluggad 74 Km/h alla pluggar dragna och med en jävligt lätt drevning, om ja byter upp ungefär två kugg fram kan ja få den att gå i kanske 80.. om jag har tur
difaren skrev:Det är samma sak ungefär, Jag vet inte hur mycket HK en riktig AM6 levererar men den på CPI har 4,8 HK i sig original,
och min gör helt urpluggad 74 Km/h alla pluggar dragna och med en jävligt lätt drevning, om ja byter upp ungefär två kugg fram kan ja få den att gå i kanske 80.. om jag har tur
Jo men sen har ju CPI en 19mm förgasare orginal också
PoWeRKinG skrev:vad är skilnaden mellan en rolex och en rolexkopia?
båda visar tiden bra men kopian kanske inte håller lika bra och är i sämmre kvalité osv.
men är inte så stor skillnad skulle jag tro..
tror faktiskt det inte är så stor skillnad på kvalité utan det finns lite speciella delar på Cpi emot dem andra AM6, Cpi har tydligen nån blandning av koppling mellan Rieju och Derbi eller vafan de va
difaren skrev:Det är samma sak ungefär, Jag vet inte hur mycket HK en riktig AM6 levererar men den på CPI har 4,8 HK i sig original,
Jo men sen har ju CPI en 19mm förgasare orginal också
tror de va 18 ller 17,5 iaf på min vare 18mm tror ja
Men det är inget extra i riktiga AM6 , det sitter liksom inte två vevar i den riktiga och en i kopian, men tex beta rr , med bara dragen plugg , drar enkelt tex cpi sm med dragen plugg , Derbi tror jag har 6 hk , och AM6 har ännu mer
anthmyr skrev:Men det är inget extra i riktiga AM6 , det sitter liksom inte två vevar i den riktiga och en i kopian, men tex beta rr , med bara dragen plugg , drar enkelt tex cpi sm med dragen plugg , Derbi tror jag har 6 hk , och AM6 har ännu mer
anthmyr skrev:Men det är inget extra i riktiga AM6 , det sitter liksom inte två vevar i den riktiga och en i kopian, men tex beta rr , med bara dragen plugg , drar enkelt tex cpi sm med dragen plugg , Derbi tror jag har 6 hk , och AM6 har ännu mer
Ni kan ju inte sitta och jämföra vilken motor som är bäst utav dom? Motorn är ju i princip samma bortsett från den dära skiten med kopplingen.
Min cpi har det i original, bla bla blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... Alla tillverkare stryper mopeden på ett och ett annat sätt, motorn är i princip samma...
T.ex Derbi, de har ju valt att strypa sin med ett stort drev (65 något) medans t.ex Rieju sätter pluggar för allt vad dom är värd. Om ni ska jämföra en motors prestanda så sätt på exakt samma grejer på en motor för sig och bänka den, något annat sätt kan ni inte få reda på vilken motor utav AM6 kopian/orna eller en äkta AM6:a levererar.
Skillnaden jag vet är att högra motorkåpan ser olik ut och att det ska vara något med kopplingen
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!
Mura skrev:men vänta nu, räknade vi inte HK original eller ska vi kanske räkna HK med en hyper setup?
nej men ostrypt din pantade jävla idiot.. bara för du har en AM6 kopia behöver du inte böla sönder och försöker få den bättre för den är inte bättre
Hyper? om du tycker ostrypt och hyper är samma sak börjar man ju undra...
Sen har riktiga AM6 bättre kvall än kopian , minarelli gör bättre grejer än dom andra china motorerna... och om du köper läsk köper man fan inte ica cola , för RIKTIG cola är bättre... ett av många exempel, och när du hittar en AM6 kopia som går bättre än en riktig snälla Säg till
Mura skrev:men vänta nu, räknade vi inte HK original eller ska vi kanske räkna HK med en hyper setup?
nej men ostrypt din pantade jävla idiot.. bara för du har en AM6 kopia behöver du inte böla sönder och försöker få den bättre för den är inte bättre
Hyper? om du tycker ostrypt och hyper är samma sak börjar man ju undra...
Sen har riktiga AM6 bättre kvall än kopian , minarelli gör bättre grejer än dom andra china motorerna... och om du köper läsk köper man fan inte ica cola , för RIKTIG cola är bättre... ett av många exempel, och när du hittar en AM6 kopia som går bättre än en riktig snälla Säg till
jag failde med citeringen... jag skrev inte det.. jag sa att riktiga AM6 är helt klart bättre...