Kraft ur Setup till Derbi.

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Kraft ur Setup till Derbi.

Inlägg av PK »

Sha!

har en kompis som jag har hjälpt slänga på e stage6 PRO 70cc(2500kr på ts) på hans Derbi.. han har även ett prorace underliggande, 12/53 drev och en 19mm black racing.

nu är det så att jag testade hans och blev sugen på mer trim :twisted:

tänkte höra hur mkt kraft han kan ha fått ut ur den setupen?

om jag slänger på tex. en olini guss 80cc, 24mm förgasare, metrakit thrower och 13/53 eller 12/53 och en sportluftburk och lite sånt, så SKA jag få ut ca 16 hk ur den?

vill gärna kunna dra han utan att den låter för mkt när man kör på låga varv i stan. därav metrakitröret ;)

men som sagt hur mkt tror ni han får ut ur sin?
Användarens profilbild
Fiphen
Elmoped

Inlägg av Fiphen »

Låter som en bra setup, men "olini" låter inte bra :wink:
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

SON IM DISSAPOINT! powerking finns en setup tråd ;)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Victorh skrev:SON IM DISSAPOINT! powerking finns en setup tråd ;)
DU! Jag orkar INTE tjatet om det nu då tsrs sökfunktion är HELT ÅT HELVETE!

letade typ 20min efter skiten utan resultat :cry:
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

disappointed.. :roll: :lol:
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Ock ja è dissapoint på DEJ. setup-tråden är ej obligatorisk (dirrdirr ( "myntskrammel", "änglakör i bakgrunden"))

OnT: 16 hk låter som drömsiffror för en ganska simpel setup. Särskilt med ett så tamt rör... 16hk är under optimala förhållanden.

Med en bra kvalitetsvev, vettig tändning, matchportat block, 24 mm förgasare + insugskitt, och ett vettigt rör ( skulle tro att mhr supermoto lirar relativt bra till den cylinder iom att den inte är så extremt varvvillig ), då kan vi kanske vara uppe i dessa siffror.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

vicke xX SMT skrev:
vet suger i engelska ;)

PK http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=32017

BTW: WTF har setup tråden försvunnit hittade den inte heller? :o den har väl varit klistrad och allt?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

finns ingen setup-tråd för cross/sm, bara för scooter
Live slow - Die whenever
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Victorh skrev:
vicke xX SMT skrev:
vet suger i engelska ;)

PK http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=32017

BTW: WTF har setup tråden försvunnit hittade den inte heller? :o den har väl varit klistrad och allt?
vet ;) visste inte att det inte fanns ;)

men info om cylindern är att de utan problem ska kunna ge ca 15-17 hk sod det..

men jaja, sånt är livet :) men vad tror ni hans kan vara uppe i för kraft? vad borde jag satsa på för att komma upp i samma värden genom att köpa ny 80cc och en förgasare? :/

har redan en hebovev i.. ska kolla vilken då det finns en billigare i silver som verkar vara skit och en riktigt grym i kopparfärg. tror min var koparfärgad..

men vill gärna hålla låg budget men mkt effekt :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

24mm, insugskitt ( skitviktigt ), cylindern, ett jävligt bra rör och cdi, kabel o stift så kommer det gå riktigt bra.

Vill du att det ska röra på sig mycket är det viktigt att du väljer ett ordentligt rör. PR, nåt yasuni, scr, mhr eller något sådant, så du tvingar cylindern att varva så mycket som möjligt.

Visst det kommer gå skapligt med thrower, men man förlorar det mesta av slutklämmen, dedär extra som gör att det går riktigt fort.

Med 13/53 drev så kommer det gå som fan ;)
Live slow - Die whenever
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

bensinskalle skrev:24mm, insugskitt ( skitviktigt ), cylindern, ett jävligt bra rör och cdi, kabel o stift så kommer det gå riktigt bra.

Vill du att det ska röra på sig mycket är det viktigt att du väljer ett ordentligt rör. PR, nåt yasuni, scr, mhr eller något sådant, så du tvingar cylindern att varva så mycket som möjligt.

Visst det kommer gå skapligt med thrower, men man förlorar det mesta av slutklämmen, dedär extra som gör att det går riktigt fort.

ja, men gillar effekt i grejjerna, men vill ändå kunna köra med den utan att folk stör sig på det ;) speciellt inte polisen ;)

men vad tror ni hans moppe effektmässigt frågar jag för 4:de gången :roll: :evil:
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

PoWeRKinG skrev:
bensinskalle skrev:24mm, insugskitt ( skitviktigt ), cylindern, ett jävligt bra rör och cdi, kabel o stift så kommer det gå riktigt bra.

ja, men gillar effekt i grejjerna, men vill ändå kunna köra med den utan att folk stör sig på det ;) speciellt inte polisen ;)

men vad tror ni hans moppe effektmässigt frågar jag för 4:de gången :roll: :evil:
Ingen aning, visste inte ens att det fanns stage 6 till Senda. Max 10 hk skulle jag gissa, troligtvis mindre om inte din kåmpiz råkar var duktig på att skruva moppe.
Live slow - Die whenever
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

bensinskalle skrev:
PoWeRKinG skrev:

Ingen aning, visste inte ens att det fanns stage 6 till Senda. Max 10 hk skulle jag gissa, troligtvis mindre om inte din kåmpiz råkar var duktig på att skruva moppe.
http://twostroke.se/product.asp?product=19280

den går rätt bra ska du veta och verkar vara bra grejjer :roll:

men vad tror ni om en vanlig 80cc sport? vad tror du en sån ger med en 21mm förgasare och mk thrower :roll:
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

PoWeRKinG skrev:
bensinskalle skrev:
PoWeRKinG skrev: ja, men gillar effekt i grejjerna, men vill ändå kunna köra med den utan att folk stör sig på det ;) speciellt inte polisen ;)

http://twostroke.se/product.asp?product=19280

den går rätt bra ska du veta och verkar vara bra grejjer :roll:

men vad tror ni om en vanlig 80cc sport? vad tror du en sån ger med en 21mm förgasare och mk thrower :roll:
går väl som vanligt
100-110 beronde på drevning
men föfan skippa thrower o köp nåt vassare
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
siiimooon
Gasres

Inlägg av siiimooon »

Eftersom han inte har nån bra tändning och liten förgasare så tror jag inte han har mer än 8hk..
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

siiimooon skrev:Eftersom han inte har nån bra tändning och liten förgasare så tror jag inte han har mer än 8hk..
Min Cpi sm årsmodell 07 har 4,8 HK original ;)
Användarens profilbild
kjelle
Kinaraket

Inlägg av kjelle »

Sätt en tamagotchi i luftboxen! när den är hungrig går moppen fortare! :)
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad

Inlägg av Bergsten »

kjelle skrev:Sätt en tamagotchi i luftboxen! när den är hungrig går moppen fortare! :)
Hahahaah :lol:

Säker på att det här blir av då pk? Först vare snack om hyper, sedan tyckte jag det vart något om utseende (grön roxon liknande) och nu detta... Mycket prat lite verkstad eller vad man säger ;)
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

difaren skrev:
siiimooon skrev:Eftersom han inte har nån bra tändning och liten förgasare så tror jag inte han har mer än 8hk..
Min Derbi xtreme sm 07 o alla andra Derbi xtreme 07 har 8.5 hp så 4.8 är väll inget o jubla över :)

Förlåt för oft !
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

MrAndersson skrev:
difaren skrev:
Min Derbi xtreme sm 07 o alla andra Derbi xtreme 07 har 8.5 hp så 4.8 är väll inget o jubla över :)

Förlåt för oft !
8,5 hästkrafter? jotjena sägerjag, han som PoWerking menade som hade en moppe hade skapligt mycket trim och hade MAX 10 HK tippade dom på, så att en originalDerbi har 8,5 hk tvivlar jag på,

kontakta mig när du har svar om fakta om Derbi så får vi allt se...
titta gärna i boken man får med är man köper mopeden
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad

Inlägg av Bergsten »

MrAndersson skrev:
difaren skrev:

Förlåt för oft !
Och en 740 glt har 159 ca, sluta jäbba.
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

difaren skrev:
MrAndersson skrev:
difaren skrev: Min Cpi sm årsmodell 07 har 4,8 HK original ;)

Förlåt för oft !
8,5 hästkrafter? jotjena sägerjag, han som PoWerking menade som hade en moppe hade skapligt mycket trim och hade MAX 10 HK tippade dom på, så att en originalDerbi har 8,5 hk tvivlar jag på,

kontakta mig när du har svar om fakta om Derbi så får vi allt se...
titta gärna i boken man får med är man köper mopeden
http://www.bikez.com/motorcycles/Derbi_ ... m_2007.php där har du :) Tror dock inte att de är i sverige efter som att en moppe max får ha 4kW eller 5.44 hk orginal :) Men bergsten har rätt! Konverationen slutar nu! :)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Skriv svar