> variatorkåpan blev lite konstig efter att jag slipa me denna sk**

Gavatos skrev:Tja folket, undrar om jag gjort rätt, det var ett tag sen jag börja polera ( variatorkåpan ) och även tänkt att polera andra saker, men jag började med att slipa kåpan med en ståltrådsborste, rondell till en borrmaskin, jävligt jobbigt att göra me detta, borde jag köpa färgborttagningsmedel ?
> variatorkåpan blev lite konstig efter att jag slipa me denna sk**, lägger upp en bild imorn hur det blev! tacksam för alla svar
13 timmar ?! , mitt första jobb efter skolan är att gå och köpa de hära medlet, tack så mycke.Roxxen96 skrev:Gavatos skrev:Tja folket, undrar om jag gjort rätt, det var ett tag sen jag börja polera ( variatorkåpan ) och även tänkt att polera andra saker, men jag började med att slipa kåpan med en ståltrådsborste, rondell till en borrmaskin, jävligt jobbigt att göra me detta, borde jag köpa färgborttagningsmedel ?
> variatorkåpan blev lite konstig efter att jag slipa me denna sk**, lägger upp en bild imorn hur det blev! tacksam för alla svar
färgborttagningsmedel underlättar verkligen ditt jobb... jag stod och slipade i 13 timmar med sliprondell, det vill jag inte göra igen... köp det medlet
Det beror helt på hur långt moppen har gått..vicke xX SMT skrev:skulle rekomendera 17-19mm fögg, sen ska du ställa in den..Gavatos skrev:tjaaatja, tänkte fråga, någon som kan säga vad man behöver för att ha en 70cc cylinder ?
förgasare, munstycke / huvudmunstycke osv, behöver man byta vev ?
org veven borde nog klara 70cc
Mattyyy skrev:Va?! Då är det nått skitmedel du använde det jag använde behövde bara stå en timme sen så spolade jag bort färgen med högtryckstvättRoxxen96 skrev:Ska stå i cirka 24 timmar.
Är lugnRoxxen96 skrev:Mattyyy skrev:Va?! Då är det nått skitmedel du använde det jag använde behövde bara stå en timme sen så spolade jag bort färgen med högtryckstvättRoxxen96 skrev:Ska stå i cirka 24 timmar.
Använde inget sådant medel, jag va mann nog att stå i 13 timmar utan det. Jag gjorde endast med sliprondell, det blev bra. Dock är jag inte klar med poleringen på långa vägar, har lagt ut bilder i mitt projekt på det osv, men jag är inte klar. Har inte orkat röra v-kåpan efter de långa timmarna.
Dessutom är 24 timmar en rekommenderad tid, inte en OBLIGATORISK tid. Ta det lugnt.
jao, men om dom är i någorlunda skick så håller domdifaren skrev:Det beror helt på hur långt moppen har gått..vicke xX SMT skrev:skulle rekomendera 17-19mm fögg, sen ska du ställa in den..Gavatos skrev:tjaaatja, tänkte fråga, någon som kan säga vad man behöver för att ha en 70cc cylinder ?
förgasare, munstycke / huvudmunstycke osv, behöver man byta vev ?
Mattyyy skrev:Är lugnRoxxen96 skrev:Mattyyy skrev: Va?! Då är det nått skitmedel du använde det jag använde behövde bara stå en timme sen så spolade jag bort färgen med högtryckstvätt
Använde inget sådant medel, jag va mann nog att stå i 13 timmar utan det. Jag gjorde endast med sliprondell, det blev bra. Dock är jag inte klar med poleringen på långa vägar, har lagt ut bilder i mitt projekt på det osv, men jag är inte klar. Har inte orkat röra v-kåpan efter de långa timmarna.
Dessutom är 24 timmar en rekommenderad tid, inte en OBLIGATORISK tid. Ta det lugnt.men rekommenderad tid på Alcro färgborttagning som jag använde var typ 1 timme
2002, tror den har gått 490 mil, kommer riktigt inte ihågvicke xX SMT skrev:jao, men om dom är i någorlunda skick så håller domdifaren skrev:Det beror helt på hur långt moppen har gått..vicke xX SMT skrev: skulle rekomendera 17-19mm fögg, sen ska du ställa in den..