Cpi aragon gp paddock går dåligt går knappt alls

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
OscarCpI
Elmoped

Cpi aragon gp paddock går dåligt går knappt alls

Inlägg av OscarCpI »

Hej, Jag har en cpi aragon gp paddock som startar men ej varvar upp den går i 17km/h och om jag ger mer än 1/10 gas så dör den. Jag vet ej vad felet är. Min farfar körde med den från en verkstad ca 2 mil i från mig och körde den till mig utan problem men när jag skulle starta den och testa så gick den inte framåt knappt. I början gick den men sen släppte de av även om jag ej släppte på gasen och då måste jag släppa på gasen och gasa igen för att den ska börja gå igen. Vad kan felet vara?? drivremmen var hel och så sa dom på verkstaden. Kan de vara förgasaren som är fel inställd??
Tacksam för svar. SNÄLLA HJÄLP MIG! :D
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Börjar då med lite saker du kan titta efter : Tjuvluft? Skit i förgasaren? Skit i luftfiltret? Isåfall gör rent det.
OscarCpI
Elmoped

Inlägg av OscarCpI »

okej tack! :D den går som vanligt om man ställer upp den på stödet och när de ej är nån tyngd på den.
jontheus98
Elmoped

Samma problem

Inlägg av jontheus98 »

Jag har en Cpi aragon gp paddock och jag har ungefär samma problem.. när jag startar den så går den igång men sen så puttrar den lite sen så dör den.. om jag ger lite gas så håller den sig igång längre men sen om jag gasar för mycket så slutar den gasa varför det vet jag inte,jag har bytt tändstift och tändhatt men inget hjälpte och jag undrar om det finns någon lösning?
Tack i förhand! :D
Sunttan
Elmoped

Inlägg av Sunttan »

prova göra rent i förgasaren :D
Sunttan
Elmoped

Inlägg av Sunttan »

prova göra rent i förgasaren :D
Skriv svar