Nej, då kommer maffian och knackar på dörren.Riejuman skrev:undrar vad som händer om man beställt en sak på postförskott och inte far efter det till posten? skickas det tillbacks till leverantören då elr?
och det blir böterDerbiSendan95 skrev:Nej, då kommer maffian och knackar på dörren.Riejuman skrev:undrar vad som händer om man beställt en sak på postförskott och inte far efter det till posten? skickas det tillbacks till leverantören då elr?
Ja precis, vafan tror han igentligen? klart som fan det skickas tillbaka till leverantören om han inte hämtar ut det.Victorh skrev:och det blir böterDerbiSendan95 skrev:Nej, då kommer maffian och knackar på dörren.Riejuman skrev:undrar vad som händer om man beställt en sak på postförskott och inte far efter det till posten? skickas det tillbacks till leverantören då elr?
Det är väl olika, ibland får du en faktura om du inte hämtar ut det och ibland inte.Riejuman skrev:menade om man får någon räkning hem till sig för att man inte hämtat ut det eller skickas det bara tillbacks till leverantörn utan att något speciellt händer
DerbiSendan95 skrev:Ja precis, vafan tror han igentligen? klart som fan det skickas tillbaka till leverantören om han inte hämtar ut det.Victorh skrev:och det blir böterDerbiSendan95 skrev: Nej, då kommer maffian och knackar på dörren.
Eller han kanske tror att paketet istället skickas till barnen i afrika...
eftersom har hänt en del så har ingen nytta till delarna...DerbiSendan95 skrev:Det är väl olika, ibland får du en faktura om du inte hämtar ut det och ibland inte.Riejuman skrev:menade om man får någon räkning hem till sig för att man inte hämtat ut det eller skickas det bara tillbacks till leverantörn utan att något speciellt händer
Varför ens beställa saker om man inte tänker hämta ut det? snåle fan.
håller med derbisendan man betalar det man beställerRiejuman skrev:eftersom har hänt en del så har ingen nytta till delarna...DerbiSendan95 skrev:Det är väl olika, ibland får du en faktura om du inte hämtar ut det och ibland inte.Riejuman skrev:menade om man får någon räkning hem till sig för att man inte hämtat ut det eller skickas det bara tillbacks till leverantörn utan att något speciellt händer
Nej du kommer inte få en räkning, han kommer förmodligen skicka ett fint brev med en sats i för att du inte hämtar ut det.Riejuman skrev:DerbiSendan95 skrev:Ja precis, vafan tror han igentligen? klart som fan det skickas tillbaka till leverantören om han inte hämtar ut det.Victorh skrev: och det blir böter
Men vafan du nu igen.. slut ti kommenter allt fö du bara kritiserar alla... Och det jag menade var ju att om man får hem en räckning
Victorh skrev:håller med derbisendan man betalar det man beställerRiejuman skrev:eftersom har hänt en del så har ingen nytta till delarna...DerbiSendan95 skrev: Det är väl olika, ibland får du en faktura om du inte hämtar ut det och ibland inte.
Nej det ligger kvar i 14 dagar.Fiphen skrev:Det ligger kvar i cirka 2 månader, sen skickas det tillbaka. Och du får ungefär 5 sms om att det ligger på posten.
Handlar inte om pengar!!! Har mer än vel med pengar, Handlar om någonting helt annat.PoWeRKinG skrev:Victorh skrev:håller med derbisendan man betalar det man beställerRiejuman skrev: eftersom har hänt en del så har ingen nytta till delarna...
man beställer endast det man ska ha och man beställer endast om man kan betala...
om du får en avgift vet jag inte då jag altid hämtar ut det jag beställer
samma att hämta beställningen då för det kommer kosta fast du lämnar det därRiejuman skrev:Handlar inte om pengar!!! Har mer än vel med pengar, Handlar om någonting helt annat.PoWeRKinG skrev:Victorh skrev: håller med derbisendan man betalar det man beställer
man beställer endast det man ska ha och man beställer endast om man kan betala...
om du får en avgift vet jag inte då jag altid hämtar ut det jag beställer
Min kompis köpte ett par crossbyxor som han senare glömde bort, sen fick han reda på att dom hade legat på posten i 2 månader.ktm_danielsson skrev:Nej det ligger kvar i 14 dagar.Fiphen skrev:Det ligger kvar i cirka 2 månader, sen skickas det tillbaka. Och du får ungefär 5 sms om att det ligger på posten.
Om du inte hämtar ut det får du en räkning på en avgift som ska betalas brukar vara mellan 200-400kr beroende på vart du beställer ifrån.
LoL Här Överdriver man lite ?! Fast bara lite smått så där?DerbiSendan95 skrev:Ja precis, vafan tror han igentligen? klart som fan det skickas tillbaka till leverantören om han inte hämtar ut det.Victorh skrev:och det blir böterDerbiSendan95 skrev: Nej, då kommer maffian och knackar på dörren.
I regel ska det skickas tillbaka inom ett par veckor. Varierar förstås men att det ska ligga så länge som 2 månader måste vara en aning unikt.Fiphen skrev:Min kompis köpte ett par crossbyxor som han senare glömde bort, sen fick han reda på att dom hade legat på posten i 2 månader.ktm_danielsson skrev:Nej det ligger kvar i 14 dagar.Fiphen skrev:Det ligger kvar i cirka 2 månader, sen skickas det tillbaka. Och du får ungefär 5 sms om att det ligger på posten.
Om du inte hämtar ut det får du en räkning på en avgift som ska betalas brukar vara mellan 200-400kr beroende på vart du beställer ifrån.
sen skall du göra en Polisanmälan i Finland och går till rätten med detta för att du skall kunna strida att du inte beställde.lamer skrev:2 veckor på posten(utlämningsstället) sedan tillbaka. Får man en räkning kan man bestrida den. Vem som helst kan ha beställt grejer i ditt namn, de har ingen namnunderskrift. Är du ens myndig?
Så nej, vill man inte betala så behöver man inte det. Företag som skickar ut fakturor hoppas bara till din vilja att göra rätt för sig.
kontaktade dem en dag efter beställningen och sade att de inte skulle skicka, men 2dagar senare fick jag ett medelande att de hade skickat det. så på 2 dagar har de inte sett på e-mailen. Hade dessutom skrivit till han som tog avbokningar.Erik_ skrev:Folk som inte hämtar ut paket är anledningen till att många inte orkar driva en postorderverksamhet. För mycket extrajobb och utgifter p.g.a. folk som beställer grejer dom inte hämtar ut.
Du har med största sannolikhet öppet köp på grejerna, kontakta företaget och säg att du inte behöver grejerna längre och fråga hur du ska göra med returleveransen. Det kan bli betydligt billigare att hämta ut paketet och skicka tillbaka det själv än att vänta tills posten skickar tillbaka det...
Angående Lamers förslag så borde han ha sig en omgång, brats som inte gör rätt för sig är inte värda mycket i mina ögon.
PAKETTIEN LUNASTAMATTA JÄTTÄMINENRiejuman skrev:kontaktade dem en dag efter beställningen och sade att de inte skulle skicka, men 2dagar senare fick jag ett medelande att de hade skickat det. så på 2 dagar har de inte sett på e-mailen. Hade dessutom skrivit till han som tog avbokningar.Erik_ skrev:Folk som inte hämtar ut paket är anledningen till att många inte orkar driva en postorderverksamhet. För mycket extrajobb och utgifter p.g.a. folk som beställer grejer dom inte hämtar ut.
Du har med största sannolikhet öppet köp på grejerna, kontakta företaget och säg att du inte behöver grejerna längre och fråga hur du ska göra med returleveransen. Det kan bli betydligt billigare att hämta ut paketet och skicka tillbaka det själv än att vänta tills posten skickar tillbaka det...
Angående Lamers förslag så borde han ha sig en omgång, brats som inte gör rätt för sig är inte värda mycket i mina ögon.
Vad står det att dom har för policy angående avbeställningar då? Många har att det går avbeställa helt utan att få betala något fram tills ordern är packad/skickad, och om du meddelade dom att du ville avbeställa två (var)dagar innan det skickades bör det vara företaget som klantat sig.Riejuman skrev:kontaktade dem en dag efter beställningen och sade att de inte skulle skicka, men 2dagar senare fick jag ett medelande att de hade skickat det. så på 2 dagar har de inte sett på e-mailen. Hade dessutom skrivit till han som tog avbokningar.