vicke xX SMT: Jag har borrat munstycket för att få till perfektion, jag har alltså gjort detta med en 1mm borr efter att både rör och filter vart monterade.

Tänkte köpa ett större munstycke men när det inte fanns nåt på moppe-butiken här så drog jag till Swedol och köpte borr istället.
EminÅkerström: Är det ett måste att byta vikter och kopplingsfjädrar? Vikterna kan jag tänka mig kan vara rätt viktigt. Ska byta så fort jag får tag på ett par lättare med samma mått.
Har du/ni några bra förslag på hur tunga vikter jag ska ha med min "setup"? Vet inte vad som sitter i original tyvärr.
lamer: Jag har som sagt borrat munstycket marginellt, och jag har gjort det i omgångar och sett när moppen funkar som bäst. Angående vikterna har jag faktiskt hört att man kan behöva lättare vikter när man kör med trimrör, så det låter logiskt. Du kanske har bra förslag på hur tunga vikter jag ska ha?
Vill inte köra med original luftburk

Snart lär jag köpa en 17,5 eller 15mm förgasare så blir det till att pilla med den istället. 12mm är lite klent tycker jag. Men det är en del av mitt vinterprojekt förstås.
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.
Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477