DerbiSendan95 skrev:ekenARK skrev:DerbiSendan95 skrev:Om jag fattat rätt så är det den ''sketna'' variatorn som du undrar vad det är för typ av modell?
Det är en original variator det ser man på märket som sitter innanför variatorn.
nej undrar vad multivariatorn är för någon, sry om jag var otydlig, den andra är en orginal variator till minarelli, för de står på. det är den rena som är multivariatorn

Blev lite fundersam eftersom det inte finns något som heter ''multivariator''
Men men, det där ser ut som en malossi multiwar dock inte säker.
EDIT: är jag blind eller sitter brickorna på variatorlocket? är dom blåa?
Stage6,polini,malossi märker sina variatorer både inuti och på variatorlocket så det låter ju konstigt om det inte är någon text alls?
nej men trimvariator då

hmm brickor hur menar du nu? sitter typ nå skydd eller vad man ska säga som man kan ta bort och är blåa. dom sitter på locker till variatorn som sitter på baksidan av variatorn mot hjulet lixom.
tycker oxå det är konstigt att det inte står nått på den för den ser inte alls ut som orginalvariatorn, och ser ganska ny ut, för motorn var smutsig och sliten på alla andra ställen. och som jag sa tidigare så är vikterna större i denna "trimvariator" :hmm:
Victorh skrev:ekenARK skrev:Victorh skrev:hmm mät dem?
vart ska jag mäta ?

bredden att börja ;D sen kan du ju experimentera med dom gammla tills du får dem att bli 15x12 så vet du ju hur du skall mäta domdär större

du menar att jag ska mäta hur stor "åk ytan" för remmen är eller menar du att jag ska mäta vikterna?
jag har vikter till orginalvariatorn 15x12 (helt säker) sen vikter till den andra "trimvariatorn" och dom är större och passar inte orginal variatorn, tror att dom är 16x13 och är ganska säker på det.