Hejsan! Har nu köpt sportluftfilter till min Cpi Hussar. Men vet inte om det hjälper mycket för att få den gå snabbare. Har hussar v-ring eller distans på hylsan? Har kollat å finns ingen ring på den. Den toppar nu ca 52-55 på raka å 60 i nedför i medvind. Känns som den börjar bromsa vid ca 60 vet någon vad kan det bero på?
Den axar på bra men vet inte vilka variator vikter jag har :/ (original) skulle vilja fixa tyngre för den varvar mycket och kommer upp i topp hastigheten på ca 4-5 sekunder
Några bra billiga tips om vad jag kan göra för att få den gå snabbare utan att trimma med munstycken, avgasrör å så?
MVH// Tazken
Har ingen v- ring har plockat ner hela variatorn och så. å ingen cdi heller vad jag kan hitta. För har plockat bort alla kåpor nästan för´byter kolv på den, och tror inte det finns en.
Min kompis sa att det va Hylsan som skulle svarvas på min. För finns ingen v ring och den är 39mm den ska väll vara 37 ca?
Ska ta lite kort nu. Ska sätta ihop den idag å testa hur den går
Här är några bilder på moppen. Tror jag hittade cdi:n Det e lådan som går till tändhatten? den har en grön sladd som kommer ut från den.
Sen så ser det ut som det suttit en v-ring på, men min kusin köpte den ny och har inte tagit bort den. så bara jag å han har haft den.
Den e ganska skitig också som ni kan se men fick med ett foto på avgasröret. Den lilla röret som går ut går till något som ser ut som en Katalysator? vad hände rom jag tar bort det röret eller pluggar/inte stoppar in den i katalysatorn?
Här är en video. kunde inte lägga upp bilder på något konstigt sätt :/
men finns lite frågor där så som om luft boxen e original och om den e stryp?
xXTASKENXx skrev:Här är några bilder på moppen. Tror jag hittade cdi:n Det e lådan som går till tändhatten? den har en grön sladd som kommer ut från den.
Sen så ser det ut som det suttit en v-ring på, men min kusin köpte den ny och har inte tagit bort den. så bara jag å han har haft den.
Den e ganska skitig också som ni kan se men fick med ett foto på avgasröret. Den lilla röret som går ut går till något som ser ut som en Katalysator? vad hände rom jag tar bort det röret eller pluggar/inte stoppar in den i katalysatorn?
Här är en video. kunde inte lägga upp bilder på något konstigt sätt :/
Hm, hur menar du med dåligt komp? i cylindern. Kolven "sprängdes" för ca 3 veckor sedan därför plockade jag isär den. Men hur manar du? Vad ska jag göra för att få bättre komp då? vad hjälper det mot?
xXTASKENXx skrev:Hm, hur menar du med dåligt komp? i cylindern. Kolven "sprängdes" för ca 3 veckor sedan därför plockade jag isär den. Men hur manar du? Vad ska jag göra för att få bättre komp då? vad hjälper det mot?
Aha, Men den va inte svag Gick i samma hastighet med passagerare. den axa å låg inte i 30-25 i uppförsbackar utan ca 45-50 å har ingen fart när jag börjar
Vad glad man blir <3....
Beställde http://www.twostroke.se/product.asp?product=24452 Fick Något framlyse glas..... Tack Twostroke.se Stod till och med motor packningssats i "brevet" man fick med i lådan..
xXTASKENXx skrev:
Japp den är strypt den där tratten som vinklar sig 90grader är strypning ryck loss den bara sitter jävla hårt sen kan du borra hål i luftboxen så får den mera luft också