börja skärpa mig i skolan :)

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

börja skärpa mig i skolan :)

Inlägg av Victorh »

hur fan skall jag få mig motiverad till skolan? går på nian nu har alltid arit grymmt duktig men i åttan blev det lite sämre men nu går det åt helvete! har skrivit underkännt i hälften av föhören... hur skall jag bli motiverad att satsa på skolan? skall bli läkare och har inga proböem i mate fysik kemi och biologii så det är bra men resten av ämnena vad skall jag göra?

kan nån rekomendera ett sätt hur man får mera motivation att börja plugga ordentligt ! :)

(sry för stavfel skrivet på htc)
Senast redigerad av Victorh den 6 oktober 2011, 20:20, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
P3kkl
Äckel pekkel

Inlägg av P3kkl »

Jag vet inte. Jag skiter också i skolan just nu... Måste skärpa mig :)
Bild
---------------------------------------------------------------------------------
Mitt Drac projekt http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... 414#353414
Användarens profilbild
Twitchii
StuntRider

Inlägg av Twitchii »

ja tänk.... om du inte skärper dig så blir du inte läkare bara inse det.... du måste ha grymma poäng för att bli det ;)
Yamaha
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

grabbar skit fan inte i skolan och hamla i iv skiten det är det dummaste du kan göra! vet skolan sög balle och trist... sket också i skolan i 9:an och fick ig i matte hamlade iv skiten MEN jag hade tur som fick byta till nästan vanliga skiten går vanliga men ändå inte då jag har ig i matte och tänker inte jobba 300 timmar för att "gå" i vanliga skiten hell no!

bara kriga ut sen har du lov ju fan!? nice och du börjar vad du vill jag hatar matte men sitter fan med det nu och konstigt gillar det fan :lol:
går fordon och älskar det! värt att kämpa för :)
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

det är inte kul å hamna på en bajs skola där alla hade 120 poäng å 72 i iq liksom :P
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

potog skrev:det är inte kul å hamna på en bajs skola där alla hade 120 poäng å 72 i iq liksom :P
exakt eller där jag hamlade bara *fult ord* och över 6km till verkstaden istället för att gå vanlig och ha bra klass och allt på samma plats :)
Mura Got Blunt?
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

För mig gick de bra i skolan på lågstadiet och allt eftersom ja blev äldre blev de sämre, uppkäftig och gjorde en jävla massa skit
i 7:an gick de skit och efter de så splittrades våran klass eftersom det var tydligen den värsta klassen i skolans historia, efter de så blev de lite bättre men fortfarande lite uppkäftigt osv, men nu i 9:an gåre hyffsat, klart de händer lite skit då och då.

när ja började 9:an så sa mina föräldrar att ja skulle få en hund ifall jag klarar 10 Vg:n efter som ja vill ha hund, så de är mitt mål att få en hund :9

mina föräldrar "utmanar" mig om jag klarar de så får jag en hund helt enkelt :) min motivation :D
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

men det är helt lungt för mig för jag har sedan allt som krävs i läkar utbildningen på det gymnasie vart ja vill kommer jag slippa inn skall väl prata om en lätt mc med föräldrarna så kommer jag säkert börja skärpa :)
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Victorh skrev:men det är helt lungt för mig för jag har sedan allt som krävs i läkar utbildningen på det gymnasie vart ja vill kommer jag slippa inn skall väl prata om en lätt mc med föräldrarna så kommer jag säkert börja skärpa :)
exakt, en lätt MC hade vart nå? övertala dom och kom över en deal om hur du ska få den,

de är en bra motivation
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

difaren skrev:
Victorh skrev:men det är helt lungt för mig för jag har sedan allt som krävs i läkar utbildningen på det gymnasie vart ja vill kommer jag slippa inn skall väl prata om en lätt mc med föräldrarna så kommer jag säkert börja skärpa :)
exakt, en lätt MC hade vart nå? övertala dom och kom över en deal om hur du ska få den,

de är en bra motivation
japp men dom har försöka få mig att skärpa sedan 1 år tillbaka men endå betygen sjönk med 5% från 7till8 och jag är önnu en av de bästa pojkarna i klassen men efter iår tror jag det förändrar om jag inte skärper mig!
Användarens profilbild
Eazy2k8
Elmoped

Inlägg av Eazy2k8 »

jag sket oxå i skolan tills jag kom o tänka på att jag BARA är 15år (just då, är 17 nu) och att det bara är 3 år kvar av skolan sen kan jag göra vad faaaaaaaan jag vill med mitt liv.. 3 år går jävligt fort, mycket fortare än vad man tror.. man tror att man slösar sitt liv genom skolan, det gör man inte. Ditt liv börjar inte förens du är 20! Nu tror du att jag är en plugghäst utan vänner, nej jag stuntar varje helg, har en flickvän som jag varit tillsammans med 2 år, dricker sprit, knarkar, kör ifrån polisen och allt sånt som nördar inte gör typ.. hahaha! visst jag har inte mvg i allt men det är riktigt gött o kunna kolla på sitt betyg och inte se några ig.. sen spelar ett eller 2 ig'n inte större roll när man går i grundskolan men i gymnasiet kan du bestämma lite mer själv vad du vill läsa o inte vill läsa. :)
Pimpstarlife.com

Facebook.com/GBGX3M
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Eazy2k8 skrev:jag sket oxå i skolan tills jag kom o tänka på att jag BARA är 15år (just då, är 17 nu) och att det bara är 3 år kvar av skolan sen kan jag göra vad faaaaaaaan jag vill med mitt liv.. 3 år går jävligt fort, mycket fortare än vad man tror.. man tror att man slösar sitt liv genom skolan, det gör man inte. Ditt liv börjar inte förens du är 20! Nu tror du att jag är en plugghäst utan vänner, nej jag stuntar varje helg, har en flickvän som jag varit tillsammans med 2 år, dricker sprit, knarkar, kör ifrån polisen och allt sånt som nördar inte gör typ.. hahaha! visst jag har inte mvg i allt men det är riktigt gött o kunna kolla på sitt betyg och inte se några ig.. sen spelar ett eller 2 ig'n inte större roll när man går i grundskolan men i gymnasiet kan du bestämma lite mer själv vad du vill läsa o inte vill läsa. :)

nojaa såndär ville man höra känner mig jävla mycket mer taggad :D

Sen så sant inte så stor skillnad med högstadie betyg bara du slipper in till gymnasitet :D
Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd

Inlägg av Punkarn »

kör fullt på ifrån 7:An till 9:an :P
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Att skita i skolan är bara dumt, jag gick ut med 30 poäng, går det bra för mig? NEJ.
jag gjorde annat än att ta tag i skolan och göra läxor, vara med på lektionerna osv så nu får jag ta igen det nu istället och det är inte kul.
Har man missat några år i skolan så är det inte så lätt att hänga i skolan med alla andra klasskamrater.
Du gör som du vill, antingen tar du den lätta vägen eller den hårda vägen.. den ända som drabbas av det är du själv.
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

vad har du för medeltal just nu då? håll det såpass högt så du slipper in till något gymnasium iallafall om du inte far till korsholms då alltså :)
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Born2Ride skrev:Att skita i skolan är bara dumt, jag gick ut med 30 poäng, går det bra för mig? NEJ.
jag gjorde annat än att ta tag i skolan och göra läxor, vara med på lektionerna osv så nu får jag ta igen det nu istället och det är inte kul.
Har man missat några år i skolan så är det inte så lätt att hänga i skolan med alla andra klasskamrater.
Du gör som du vill, antingen tar du den lätta vägen eller den hårda vägen.. den ända som drabbas av det är du själv.
japp det är sant man gör ju allt bara för sig själv så det är bara att skärpa sig :D
vicke xX SMT skrev:vad har du för medeltal just nu då? håll det såpass högt så du slipper in till något gymnasium iallafall om du inte far till korsholms då alltså :)
där vid 8 lite + tror jag :)

Skall ti korsholm så det är skit samma far dit för har ca 500m till skolan då :D
Användarens profilbild
DenSvartaArken
Svårstartad skrothög

Inlägg av DenSvartaArken »

Min farfar är en sån som vill få mig och mina kusiner att jobba på bra i skolan, han är pensioner sen 5 år tillbaka nu och har varit tandläkare och sen har han sålt sitt hus och flyttat till en lägenhet så han har en del pengar över.
Han gör så att vi får 200kr per VG vi får och 500kr per MVG, man blir rätt så bra motiverad av det för att målet är på kort sikt liksom, sen pratar pappa en massa med mig om att om man får bra betyg, kommer in på ett bra program osv så kan man tillslut bli vad man vill, men det är ju ett mål på lång sikt så om man bara skulle få höra det så skulle jag nog tröttna :)
Och stackars farfar fick pröjsa rätt så mycket när en av mina kusiner fick MVG i alla ämnen :wink:
Har du frågar ang. A-Traktor eller Epa-traktor? Fråga mig!
Användarens profilbild
Fiphen
Elmoped

Inlägg av Fiphen »

Jag tycker också att skolan är tråkig, men jag brukar tänka att om jag inte gör det jag måste så kommer jag inte få något bra jobb. Och hur blire då med boende, mat osv. Men det är bara att göra så gott du kan, brukar sitta kvar i skolan i biblioteket ibland. Där får man lite hjälp faktiskt :D
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

Alt. 1 -Plugga hårt som satan de få åren du har kvar...sen glid igenom livet efter studenten.

Alt. 2 -Glid igenom skolan...och jobba satan resten av livet.

Den motivationen funkar fungerar bra för mig, och nu när jag får första på gymnasiet i en yrkeslinje(Gruvutbildning för Boliden förövrigt) så vet jag om jag får bland de bästa betygen i klassen står hela världen framför mig.

Du måste ha mål med studier, går inte att tänka "ååååhhh....va drygt med matte prov på Fredag jag kan ingenting! :'(" Planera dina studier, även om de betyder att du inte kan hänga med dina polare några timmar...och fixa skolan. Kompisar kommer och går men utbildningen består ;)
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

jarken skrev:Alt. 1 -Plugga hårt som satan de få åren du har kvar...sen glid igenom livet efter studenten.

Den motivationen funkar fungerar bra för mig, och nu när jag får första på gymnasiet i en yrkeslinje(Gruvutbildning för Boliden förövrigt) så vet jag om jag får bland de bästa betygen i klassen står hela världen framför mig.

Du måste ha mål med studier, går inte att tänka "ååååhhh....va drygt med matte prov på Fredag jag kan ingenting! :'(" Planera dina studier, även om de betyder att du inte kan hänga med dina polare några timmar...och fixa skolan. Kompisar kommer och går men utbildningen består ;)

haha måste säga alldrig läst på ett matte prov alldrig haft mera än 2 poäng bort från max poäng i matte ;)

Japp största problemet vill hänga med kompisarna....
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

Victorh skrev: haha måste säga alldrig läst på ett matte prov alldrig haft mera än 2 poäng bort från max poäng i matte ;)

7an och 8an var också topscore för mig, lätt som satan i skolan. Men du började 9an nu va? Och det är nu du borde förstå innebörden av "plugga"... eller iaf börja. För om du inte pluggar nu får du det jobbigt i Gymnasiet, det kan jag intyga direkt. De övriga ämnerna är det bara att vara aktiv på lektionerna, gör det man skall göra och försöka "briljera" för läraren. Om du hamnar efter får du ta hem och plugga :)
Användarens profilbild
Timpis
Svårstartad skrothög

Inlägg av Timpis »

Gör som jag. Ge bort steam konto, alla dina WoW accounts och allt annat som bara tar tid utan att tillföra något eller så säljer du skiten billigt. Lyckades ta mig från 90 poäng från vinterlovet i 9an till 180 poäng fram till skolavslutningen och jag kom in på den linjen jag ville, samtidigt blev jag av med mitt dator beroende och fann intresse för andra saker som t.ex fordon och bröst :)
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Timpis skrev:Gör som jag. Ge bort steam konto, alla dina WoW accounts och allt annat som bara tar tid utan att tillföra något eller så säljer du skiten billigt. Lyckades ta mig från 90 poäng från vinterlovet i 9an till 180 poäng fram till skolavslutningen och jag kom in på den linjen jag ville, samtidigt blev jag av med mitt dator beroende och fann intresse för andra saker som t.ex fordon och bröst :)
men nu är problemet jag är minst beronde av dator (tsr är enda jag är inne på) och sen så är det bara har ingen motivation men har börjat få det nu när man hör alla eras berättelser :D
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

GLHF att bli läkare om du har massa IGn :)
Svårt att bara lyssna på lektionen och göra det man ska, nej.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Boomer
Något annat
Kontakt:

Inlägg av Boomer »

Timpis skrev:Gör som jag. Ge bort steam konto, alla dina WoW accounts och allt annat som bara tar tid utan att tillföra något eller så säljer du skiten billigt. Lyckades ta mig från 90 poäng från vinterlovet i 9an till 180 poäng fram till skolavslutningen och jag kom in på den linjen jag ville, samtidigt blev jag av med mitt dator beroende och fann intresse för andra saker som t.ex fordon och bröst :)
Fordon och bröst det bästa som finns! :D
U suck dick and eat butt..! butt eating duck... suck fucker! - Tom DeLonge
"Erik är ett nordiskt mansnamn av germaner germanskt/fornnordiskt ursprung, ursprungligen Airikr som betyder "härskare, kung" eller "stor, mäktig"."
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

ktm_danielsson skrev:GLHF att bli läkare om du har massa IGn :)
det är 4 stycken föhör :) dom är inte så viktigar :) annars sämsta jag skrivit i prov blir G :)
Användarens profilbild
Timpis
Svårstartad skrothög

Inlägg av Timpis »

Victorh skrev:
det är 4 stycken föhör :) dom är inte så viktigar :) annars sämsta jag skrivit i prov blir G :)
Ha ett socialt förhållande med dina lärare, säg vilket betyg du vill ha så brukar de hjälpa en att nå dit, ge dig tips och sånt.
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Victorh skrev:
Vad fan gråter du över då? Se bara till att ha så du kommer in på den linjen du vill gå inget mer med det.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

ktm_danielsson skrev:
Victorh skrev:
Vad fan gråter du över då? Se bara till att ha så du kommer in på den linjen du vill gå inget mer med det.
söker efter motivation... men då jag inte hade någon förut :) och märkte att skolan går skit och provena börjar snart.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Victorh skrev:
jarken skrev:Alt. 1 -Plugga hårt som satan de få åren du har kvar...sen glid igenom livet efter studenten.

haha måste säga alldrig läst på ett matte prov alldrig haft mera än 2 poäng bort från max poäng i matte ;)

För att du går i grundskolan ja :roll: En termin i grundskolan lär vi oss typ på 3 minuter på högskolan...

Om du går och tror att allt annat också ska gå så lätt kommer du inte långt. Det är dags att börja plugga och inse att det normalt sett tar mycket energi att plugga inför prov etc

Ska du bli läkare får du ta och pressa dig igenom gymnasiet och komma ut med 22,5 för annars kommer du inte in på någon läkarlinje. De som blir läkare nuförtiden är sjuka i huvudet, de pluggar dygnet runt och är bästa vänner med sina böcker typ...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
YAMAHA DT 50 R
Elmoped

Inlägg av YAMAHA DT 50 R »

jag går i en så kallad plugg häst klass jag har näst sämst betyg bland killarna och gick ut åttan med två g två mvg och resten vg, jag tycker att plugga är dö tråkigt men när man väll börjar och sen har fått det gjort så var det inte så jobbigt i som man trodde det skulle va, det är bara att göra s***en och va glad för det lönar sig i slutändan när det är ags att skaffa jobb :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

svenskan i rubriken sprack direkt :wink:

nej, men liksom ska du bli läkare så är det dags och vända denna onda tränd.
Ta hem dina böcker och sätt dig ner med läxorna, stäng av mobilen och allt annat! Tänk på lälkarrollen, visst du kommer säkert in på natur nu med, med dina betyg, men det är lika bra att ha en så bra grund som det bara går!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

DEA!! skrev:svenskan i rubriken sprack direkt :wink:

nej, men liksom ska du bli läkare så är det dags och vända denna onda tränd.
Ta hem dina böcker och sätt dig ner med läxorna, stäng av mobilen och allt annat! Tänk på lälkarrollen, visst du kommer säkert in på natur nu med, med dina betyg, men det är lika bra att ha en så bra grund som det bara går!
haha japp såg det nu :D nämen svenskan är min svagaste del i skolan.

Vi har skola 4-10 , 10 är bäst så enda jag fick 7 i är Svenska och Religion :D resten 8:a och 2 9:or tror jag det var :)
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Lägg dig tidigare, gå upp tidigare.. Ät nyttigare

Jag va sjukt skoltrött typ 9:an till 2:a ring men nu har jag börjat äta grönsaker (åt INGET sånnt förut) och gått och lagt mig tidigare. Man blir så jävla mkt piggare och gladare om man sovit ordentligt!
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Bild
Skriv svar