Sida 1 av 1
ch racing 125
Postat: 5 oktober 2011, 20:12
av DT50_Jonte
tjenare
har kollat på ch racing 125 wsm nu..
o undrar om d är bra?
hur är dom orginal och finns det strypningar som är lätta att ta bort?
topp/axx osv

skulle gärna vilja veta vad ni tkr och om ni har några erfarenheter av dom

som en av mina andrar trådar så står ja mellan 4-takt= ch racing elr 2-takt = vet inte en (troligtvis husqvarna) säg gärna vad ni tycker
obs kmr köra ganska mycket o hyffsat långa sträckor så vill inte göra massa servicar heller. det är drf jag tvekar till en 2 t

Postat: 5 oktober 2011, 20:23
av Victorh
samma sak som husqvarna

dom är grymma med trimm ;D
Postat: 5 oktober 2011, 20:25
av Ekman
så jävla skönt ljud i ch racing <3
Postat: 5 oktober 2011, 23:44
av DT50_Jonte
hehe okej

tycker ni att de är värt att satsa på en sån eller ska man skaffa 2takt? är liksom inte sugen på att köpa 150 cylinder etc för att den ska gå ... vill helst bara strypa av (om det är lätt o kan göras utan större ingrep) alternativt köpa ett effekt rör för at det ska bli lite "pang" i maskinen XD
Postat: 6 oktober 2011, 07:02
av Ekman
DT50_Jonte skrev:hehe okej

tycker ni att de är värt att satsa på en sån eller ska man skaffa 2takt? är liksom inte sugen på att köpa 150 cylinder etc för att den ska gå ... vill helst bara strypa av (om det är lätt o kan göras utan större ingrep) alternativt köpa ett effekt rör för at det ska bli lite "pang" i maskinen XD
2-taktare accelerar bättre än 4 taktare

Postat: 6 oktober 2011, 07:07
av Victorh
vicke xX SMT skrev:DT50_Jonte skrev:hehe okej

tycker ni att de är värt att satsa på en sån eller ska man skaffa 2takt? är liksom inte sugen på att köpa 150 cylinder etc för att den ska gå ... vill helst bara strypa av (om det är lätt o kan göras utan större ingrep) alternativt köpa ett effekt rör för at det ska bli lite "pang" i maskinen XD
2-taktare accelerar bättre än 4 taktare

Inte av Husqvarnas 125cc
edit: Om du skall köra långt ta 4t!
Postat: 6 oktober 2011, 10:51
av DT50_Jonte
Victorh skrev:vicke xX SMT skrev:DT50_Jonte skrev:hehe okej

tycker ni att de är värt att satsa på en sån eller ska man skaffa 2takt? är liksom inte sugen på att köpa 150 cylinder etc för att den ska gå ... vill helst bara strypa av (om det är lätt o kan göras utan större ingrep) alternativt köpa ett effekt rör för at det ska bli lite "pang" i maskinen XD
2-taktare accelerar bättre än 4 taktare

Inte av Husqvarnas 125cc
edit: Om du skall köra långt ta 4t!
japp de är lite så ja tänker också.. pga driftsäkerhet o framför allt bensinförbrukningen

men asså du menar att ch racing drar till exempel husqvarnas valiga 2t ?? :O
Postat: 6 oktober 2011, 11:02
av Victorh
DT50_Jonte skrev:Victorh skrev:vicke xX SMT skrev:
2-taktare accelerar bättre än 4 taktare

Inte av Husqvarnas 125cc
edit: Om du skall köra långt ta 4t!
japp de är lite så ja tänker också.. pga driftsäkerhet o framför allt bensinförbrukningen

men asså du menar att ch racing drar till exempel husqvarnas valiga 2t ?? :O
så gjorde mina kompisars

har sett själv men tkr de är jävla konsti

Postat: 6 oktober 2011, 11:06
av DT50_Jonte
Victorh skrev:DT50_Jonte skrev:Victorh skrev:
Inte av Husqvarnas 125cc
edit: Om du skall köra långt ta 4t!
japp de är lite så ja tänker också.. pga driftsäkerhet o framför allt bensinförbrukningen

men asså du menar att ch racing drar till exempel husqvarnas valiga 2t ?? :O
så gjorde mina kompisars

har sett själv men tkr de är jävla konsti

haha det tycker jag också

men då borde dom gå rätt bra

vad hade dina kompisar gjort åt sina då? eller var dom orginal?
Postat: 6 oktober 2011, 11:31
av aerox-sami
Victorh skrev:DT50_Jonte skrev:Victorh skrev:
Inte av Husqvarnas 125cc
edit: Om du skall köra långt ta 4t!
japp de är lite så ja tänker också.. pga driftsäkerhet o framför allt bensinförbrukningen

men asså du menar att ch racing drar till exempel husqvarnas valiga 2t ?? :O
så gjorde mina kompisars

har sett själv men tkr de är jävla konsti

allt beror ju på strl förgasare, drev, osv

Postat: 6 oktober 2011, 11:34
av Victorh
alltså båda var helt orginal

Postat: 6 oktober 2011, 11:49
av aerox-sami
Victorh skrev:alltså båda var helt orginal

jo men ändå kan det ju skilja på förgasare och drev? ta t.ex. yamaha dt50 sm vs Derbi? Derbi har 12mm förgasare och dt har 16mm sen drev vet jag inte

men min dt som ska ha original drev drar min polares Derbi som också bara är urpluggad som min

Postat: 6 oktober 2011, 12:02
av MrAndersson
För att derbin har strypt cdi o är nerdrevad som vet inte vad!
Postat: 6 oktober 2011, 12:25
av aerox-sami
MrAndersson skrev:För att derbin har strypt cdi o är nerdrevad som vet inte vad!
han har inte strypt och den går nästan lika bra som min vet att jag har 50 bak fram ingen aning

Postat: 6 oktober 2011, 13:59
av DT50_Jonte
Victorh skrev:alltså båda var helt orginal

okej men då förstrår jag

men däremot så tror jag nästan att man ska köra orginal om man har 125:a ja menar när man ändå får köra fort behöver man ju inte trimma och oroa sig över polisen då också

(fast har man ch så tar man ju bort db-killern ofc !!
