Nu har jag fått på de nya grejorna på moppen. Polini 70cc sport, Dellorto 17.5mm förgasare (med 105 huvudmunstycke och sportluft) samt mitt ZX rör som jag hade innan (vet att det inte är jättebra till 70cc men ska byta).
I vilket fall, när vi nu ska köra den EFTER den fått stå på tomgång i 30min, så rullar inte hjulet alls. Motorn ger ett konstigt ljud ifrån sig, låter nästan som en traktor. Min kompis pappa trodde det kunde va att den fick för lite luft ELLER bränsle. SNÄLLA hjälp mig, har laddat upp en video där ni kan höra hur den låter. I videon är det först tomgång sedan gasar jag. Notera ljudet.
potog skrev:Anledningen till att hjulet inte snurrar är för att du ger för lite gas eller att det du har för hårda fjädrar :P
Jag gav full gas på videon. :S Och kopplingsfjädrarna är jättemjuka. Kan det va att jag har fel vikter på? Orkade inte byta till 4.25g vikterna nu ikväll. Sitter typ 6g på.
Kom på att jag kan ju bara kolla tändstiftet om den får för mkt eller för lite bensin, istället för o sitta här o diskutera! ;) Vart på tändstiftet kollar man färgen? :)
Marcusarle skrev:Elektroden ska vara typ oboybrun :)
Okej tack :D Jag kom på en sak nu! Jag skruvade ut luftskruven nästan fullt typ 1h innan videon, glömde helt av det... Kan det va därför den går så som den gör i videon? Typ att den får för mkt luft?
Okej tack Jag kom på en sak nu! Jag skruvade ut luftskruven nästan fullt typ 1h innan videon, glömde helt av det... Kan det va därför den går så som den gör i videon? Typ att den får för mkt luft?[/quote]
Marcusarle skrev:Okej tack :D Jag kom på en sak nu! Jag skruvade ut luftskruven nästan fullt typ 1h innan videon, glömde helt av det... Kan det va därför den går så som den gör i videon? Typ att den får för mkt luft?
Kan det mycket väl vara, Pröva dig framåt :)[/quote]
Japp ska kolla på det imorgon! :) Tack för hjälpen :)
Om någon har någon helt annan teori än bränsle / luft om varför den går sådär, så skriv gärna :)