Sida 1 av 1
mycket rök!?
Postat: 27 september 2011, 17:15
av vivacity rules
tja har en drd racing som har börjat ryka nåt så förjävligt! den har gjort det innan oxå men då slutade det efter ett tag. nån som har en ide om vad det kan va?

Postat: 27 september 2011, 17:16
av wille95
färg på röken?
Postat: 27 september 2011, 17:20
av vivacity rules
vit/grå typ
ide om vad det kan va?
Postat: 27 september 2011, 17:23
av wille95
vivacity rules skrev:vit/grå typ
ide om vad det kan va?
hary råka blanda i olja i tanken?
haru tanka diesel?
choken på?
Postat: 27 september 2011, 17:32
av vivacity rules
nej
nej
nej
kan det bli så om man har gammal bensin? blandar ny och gammal olja?
Postat: 27 september 2011, 18:04
av adde_ssx
Postat: 27 september 2011, 18:06
av ValoPallo
Behärska dig
Om du har blandat för mycket olja i så kommer det ryka mycket
Om ditt kylarsystem läcker så kan du få kylarvatten i cylindern, då kommer du få en vit-blå rök
Postat: 27 september 2011, 18:06
av Derbimann1
För att citera han som skrev "skitmoppe" det är det inte. Har en Yamaha DT från 89 som ryker likadant som min Derbi Senda från 07,så nej.
Dock kan det vara gammal soppa?
Fel olja?
Fel bensin?
Postat: 27 september 2011, 18:11
av adde_ssx
Fast det är min kompis och han har haft räät såå mycket problem med den!!!
Postat: 27 september 2011, 18:13
av vivacity rules
hur ser/gör man om kylarn läcker då?

Postat: 27 september 2011, 18:19
av Derbimann1
vivacity rules skrev:hur ser/gör man om kylarn läcker då?

Lägg en pappersbit under moppen /Ganska stor pappersbit\ sen kollar du nästa dag om den är blöt och blåfärgad. Är den det så är det ett tecken på att den läcker.. använd fantasin..

Postat: 27 september 2011, 18:23
av vivacity rules
[quote="adde_ssx"]Fast det är min kompis och han har haft räät såå mycket problem med den!!![/quote]
HAHAHAHAHAHAHA tattare....

jag drar ju dig!!

Postat: 27 september 2011, 18:25
av vivacity rules
vad kan göra att kylan börjar läcka då? för jag körde ju igår kväll och då rök den inte så mycket men idag så började den ryka!!!
Postat: 27 september 2011, 18:25
av adde_ssx
Det går la ordna

Postat: 27 september 2011, 18:29
av willemedDERBIN
dricker han vatten ?
Postat: 27 september 2011, 18:32
av vivacity rules
adde_ssx skrev:Det går la ordna

okej...?
nej inte vad jag har märkt men var ska det droppa från? hur fixar man det? ny kylare?

Postat: 27 september 2011, 18:39
av joar
bubblar det i expansions kärlet när den är igång? har den tappat kompen?, kolven kan vara slut
Postat: 27 september 2011, 18:41
av Ekman
Lånar tråden lite!
Kollade hur mycket kylarvätska jag hade för någon dag sen, det var över max och det har alltid förr varit mellan min och max. Hur kan det skifta så? nu är det emellan igen.
Det droppar kylarvätska och röker ganska mycket ibland. Mest grå/vit rök. Kan det vara min topplockspackning som är slut?
Postat: 27 september 2011, 19:00
av vivacity rules
vicke xX SMT skrev:Lånar tråden lite!
Kollade hur mycket kylarvätska jag hade för någon dag sen, det var över max och det har alltid förr varit mellan min och max. Hur kan det skifta så? nu är det emellan igen.
Det droppar kylarvätska och röker ganska mycket ibland. Mest grå/vit rök. Kan det vara min topplockspackning som är slut?
Precis så är det för mig med ibland ryker det mycket och ibland är det mycket kylavätska!!!

Postat: 27 september 2011, 19:12
av vivacity rules
kan det vara att den inte förbränner bensinen riktigt så att det lägger sig i röret? märkte att det va blöt uppe vid dämparen.
Postat: 28 september 2011, 06:14
av joar
går den dåligt då?
Postat: 28 september 2011, 13:16
av 2stroke4ever
om topplockspackningen är slut så läcker det inte synligt. Kolla när den är avstängd om vattnet har minskat. Sen när du har den igång bör den ryka rätt mycket vitt. (med en nyans av blått pga olja). Stiftet bör vara blött å svart. Troligtvis det problemet du har!
Postat: 28 september 2011, 14:39
av joar
om topplocks packnigen är sönder så brukar det bubbla i expansions kärlet
Postat: 29 september 2011, 06:29
av vivacity rules
Hur mycket kan det kosta att fixa det då? Hur länge kan man köra om den är trasig eller bör man inte köra överhuvetaget?
Postat: 29 september 2011, 06:57
av ZX
En topplockspackning är varken dyr eller svårt att laga
Du borde inte köra me det nu.
Postat: 29 september 2011, 13:47
av joar
runt 100kr för en packnings serie kan jag tippa på, men har du kollar om det bubblar i expansionskärlet? är ju dumt att byta om den är hel

:O
Postat: 10 oktober 2011, 02:37
av juniiss
ni alla har glömmt en sak! kan va pajj packbox/packboxar då kan det ryka satan men då blir det halv tjock rök
Postat: 10 oktober 2011, 17:36
av joar
vilka stefor syftar du på?
Postat: 10 oktober 2011, 19:49
av 2stroke4ever
joar skrev:vilka stefor syftar du på?
antar han menar den från vevhuset till lådan. Så det kommer in växellådsolja!
Postat: 11 oktober 2011, 15:35
av joar
ja, men det skyddar väl inte för att det ska tränga upp ngt i cylindern?
Postat: 11 oktober 2011, 15:38
av yamaha2pwn
ett tecken på att topplockspackningen läcker är att de luktar avgaser i kylarvattnet och att de kan bli nått vitt gojs som flyter där.