bensinskalle skrev:Nej 3% är för mycket. 2,5% är precis lagom. Snackade med ett crossteam som kör cr500 och de kör 2,5% rakt av, så duger det till en 500 enstonka på 56hk duger det till en moppe
10 liter= 100 dlSwampen skrev:Sup!
Tanka med oljeblandat nu, är det 5l bensin o 2dl 2t-Olja?
och vad är 2,5 % av 5 liter då?PoWeRKinG skrev:10 liter= 100 dlSwampen skrev:Sup!
2% av 100dl = 2 dl
alltså borde väll 1 dl olja hällas i 5 liter bensin eller är jag trött? o.0
jag blandar iallafall 2 dl i en 10liters-dunk 0.o
1.25dl.anthmyr skrev:och vad är 2,5 % av 5 liter då?PoWeRKinG skrev:10 liter= 100 dlSwampen skrev:Sup!
2% av 100dl = 2 dl
alltså borde väll 1 dl olja hällas i 5 liter bensin eller är jag trött? o.0
jag blandar iallafall 2 dl i en 10liters-dunk 0.o
1dl ska det vara på 5l om jag inte är ute och cyklar, tror du kör på 4% olja i tanken nuSwampen skrev:Sup!
Bra sätt!ValoPallo skrev:När du står och tankar så kollar du på pumpmätaren, t.ex 7.8 liter, sen gör du såhär:
Ta 7.8 gånger 10, så får du det i deciliter, alltså 780 i detta fall, sen tar du fram mobilen och skriver in 780 gånger 0.03 om du vill ha 3 %, 0.025 om du vill ha 2.5 % osv
Så blir det såhär: 780 * 0,025 = 19,5
Alltså drygt 2 deciliter, så plockar du fram din flaska med tvåtaktsolja SOM DU ALLTID SKA HA MED DIG IFALL DU MÅSTE STANNA OCH TANKA, DET HAR HÄNT MIG ETT ANTAL GÅNGER och kollar hur mycket olja du har i den, och häller i 2 deciliter, testar stötarna på moppen lite så att oljan blandas, sen är det bara att gasa, inte för mycket dock
Ehe, åfan, nu var du smart där (Helvette!)anthmyr skrev:Bra sätt!ValoPallo skrev:När du står och tankar så kollar du på pumpmätaren, t.ex 7.8 liter, sen gör du såhär:
Ta 7.8 gånger 10, så får du det i deciliter, alltså 780 i detta fall, sen tar du fram mobilen och skriver in 780 gånger 0.03 om du vill ha 3 %, 0.025 om du vill ha 2.5 % osv
Så blir det såhär: 780 * 0,025 = 19,5
Alltså drygt 2 deciliter, så plockar du fram din flaska med tvåtaktsolja SOM DU ALLTID SKA HA MED DIG IFALL DU MÅSTE STANNA OCH TANKA, DET HAR HÄNT MIG ETT ANTAL GÅNGER och kollar hur mycket olja du har i den, och häller i 2 deciliter, testar stötarna på moppen lite så att oljan blandas, sen är det bara att gasa, inte för mycket dockmen 7.8 gånger 10 är ju inte 780?
han kan ta ditt råd. se till att hans moppe skär, ta din moppe och köra ner i havet för att du kommer med dumma förslag <.<larsniklas skrev:Häll på tills du tycker det räcker. Gå på känsla.
Jag har gått på känsla ett bra tag. Funkar perfa.PoWeRKinG skrev:han kan ta ditt råd. se till att hans moppe skär, ta din moppe och köra ner i havet för att du kommer med dumma förslag <.<larsniklas skrev:Häll på tills du tycker det räcker. Gå på känsla.
jag gör iallafall så att jag köper olja på statoil. 2 liters flaska..
sen tar jag den ch häller ut (det är skitolja) och köper riktig olja och fyller den.
sen tar jag och tankar 10L i en dunk och blandar i exsakt 2% så tankar jag när jag är hemma så jag nätan alltid har fulltank
Vad är bra olja då?PoWeRKinG skrev:han kan ta ditt råd. se till att hans moppe skär, ta din moppe och köra ner i havet för att du kommer med dumma förslag <.<larsniklas skrev:Häll på tills du tycker det räcker. Gå på känsla.
sen tar jag den ch häller ut (det är skitolja) och köper riktig olja och fyller den.
sen tar jag och tankar 10L i en dunk och blandar i exsakt 2% så tankar jag när jag är hemma så jag nätan alltid har fulltank
CASTROL POWER 1 TTS 2T!!anthmyr skrev:Vad är bra olja då?PoWeRKinG skrev:han kan ta ditt råd. se till att hans moppe skär, ta din moppe och köra ner i havet för att du kommer med dumma förslag <.<larsniklas skrev:Häll på tills du tycker det räcker. Gå på känsla.
Castrols är ju ämnad för att smörja på höga varv så det löper då mindre risk för värmenyp då det händer oftast på höga varvVoxuzZ skrev:Är det verkligen skillnad på oljorna? T.ex Statoils low smoke, och någon castrol olja?Just wondering...
du har fel känslawille95 skrev:ja gick på känsla en gång, de gick åt helvetelarsniklas skrev:Häll på tills du tycker det räcker. Gå på känsla.
In yo face!PoWeRKinG skrev:bättre att vara tyst än att komma med ruttna förslag