lampor lyser inte

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
KizZamP
Elmoped

lampor lyser inte

Inlägg av KizZamP »

nu är det så att varken min framlampa eller baklampa lyser (båda är hela) baklampan lyser som den ska när jag bromsar, blinkers och tuta fungerar också. Så kollade vilka kablar som fick kontakt fram till framlampan och alla förutom den gula fick ström, så vad är felet? Kan det vara den här som felar? vad kallas en sådan och var kan man få tag på en ny?
Fordon det handlar om: Yamaha Aerox -02
Bild
antonpg94
Herr Åström
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

vart hitta du den?
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
lakke
Elmoped

Inlägg av lakke »

laddar batteriet ur efter 2-3 dagars körning ? I så fall kan det nog vara statorn du behöver bya
KizZamP
Elmoped

Inlägg av KizZamP »

antonpg94 skrev:vart hitta du den?
brevid styrstammen bakom kylaren och ca 5 - 10cm under tändnings låset.
lakke skrev:laddar batteriet ur efter 2-3 dagars körning ? I så fall kan det nog vara statorn du behöver bya
batteriet laddas som normat vid körning och moppen kan stå ett bra tag utan att batteriet laddas ut
chrilla.1980
Elmoped

Re: lampor lyser inte

Inlägg av chrilla.1980 »

KizZamP skrev:nu är det så att varken min framlampa eller baklampa lyser (båda är hela) baklampan lyser som den ska när jag bromsar, blinkers och tuta fungerar också. Så kollade vilka kablar som fick kontakt fram till framlampan och alla förutom den gula fick ström, så vad är felet? Kan det vara den här som felar? vad kallas en sådan och var kan man få tag på en ny?
Fordon det handlar om: Yamaha Aerox -02
Bild
Varför inte följa reglerna på forumet och SÖKA FÖRST.
Tog mig ca 5sekunder att hitta svar på din fråga om vad det är på bilden du laddade upp till exempel och som redan finns i annan tråd.

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... c13567f516
Skriv svar