Funderar på att trimma min Senda Xtreme men vet inte riktigt konsekvenserna om man blir tagen. Får man indraget lämp även om man är 15 eller är det bara 16 och uppåt?

Flera svar tack !

MrAndersson skrev:Böter som minst 900 eller 1500 inte säker.
Dom tar din moppe, eller tar bara alla trimdelar dom hittar och slårsönder.
Du kan få indraget lämp mellan 6mån till 3år har jag för mig.
FET FELPOST OCKSÅ!!!!!!!
Trim avgassystem slår dom sönder! Vet dock inte hur dom gör med tex fögg, cylinder, reeds och såntPunkarn skrev:MrAndersson skrev:Böter som minst 900 eller 1500 inte säker.
Dom tar din moppe, eller tar bara alla trimdelar dom hittar och slårsönder.
Du kan få indraget lämp mellan 6mån till 3år har jag för mig.
FET FELPOST OCKSÅ!!!!!!!
De slår inte sönder något de säljer de till en moped affär.
Dom slår sönder, tänk dig kretsloppet:Punkarn skrev:De slår inte sönder något de säljer de till en moped affär.
Det är inte olagligt att trimma, bara olagligt att köra trimmat på allmän vägMrAndersson skrev:Edit: Varför skulle dom sälja trimdelar till moppebutiker om dom ändå är olagliga?
Jo, har också hört något sånt, att man får tillbaka moppen med trim separat, låter lite olikt polisen, men hey hey, ny regering och allt, man vet aldrigyamaha2pwn skrev:va de inte nya regler gällande dedär med förstörning av trim? läst nånstans att om en klass 2 moppe har trimdelar så förstörs de, om en klass 1 har de så demonteras trimmet och ägaren får tillbaka det (ofta med rundade skruvar och saknade skruvar)
Har jag läst, vet ej om detta stämmer.
Vore bra, men vad jag tycker om regeringen lämpar sig icke för tryck, men det med moppar vore bra.ValoPallo skrev:Jo, har också hört något sånt, att man får tillbaka moppen med trim separat, låter lite olikt polisen, men hey hey, ny regering och allt, man vet aldrigyamaha2pwn skrev:va de inte nya regler gällande dedär med förstörning av trim? läst nånstans att om en klass 2 moppe har trimdelar så förstörs de, om en klass 1 har de så demonteras trimmet och ägaren får tillbaka det (ofta med rundade skruvar och saknade skruvar)
Har jag läst, vet ej om detta stämmer.
Välkommen till klubbenSkåningens-handelsbod skrev:Vore bra, men vad jag tycker om regeringen lämpar sig icke för tryck, men det med moppar vore bra.
Tror inte du får nått mer än några skratt från polisen, det enda en BB gör är ju att strypa varven, vilket en strypt CDI också gör, så den är ju egentligen lagligTrueBorn skrev:Men vad händer om man har blackbox på då?
det blir svårare att ta körkort ja för det står i dina papper att du har åkt trimmat !Mattyyy skrev:Nu måste jag fråga ett uppskjutet lämp vad innebär det? Är det att man får ta körkort när man är 18,5 ?
"Lämplighets-nånting"Mattyyy skrev:Nu måste jag fråga ett uppskjutet lämp vad innebär det? Är det att man får ta körkort när man är 18,5 ?
Du snackar ren skit.ValoPallo skrev:"Lämplighets-nånting"Mattyyy skrev:Nu måste jag fråga ett uppskjutet lämp vad innebär det? Är det att man får ta körkort när man är 18,5 ?
Du får inte ansöka om körkortstillstånd före du har fått tillbaka ditt lämp, kort sagt kan du inte ta t.ex bilkörkort när du är 18 om du har åkt fast för trimning och försökt köra ifrån eller liknande....
En annan konsekvens med trimning: T.ex i armén, om det står i dina papper att du körde trimmat när du var 15 innebär det att dina chanser att bli gruppledare eller officer är ungefär lika med noll
Samma sak om du söker jobb, du har mycket större chans att få ett jobb där du har andra sökanden om du har ett tomt brottsregister
Sen finns ju risken att du kör ihjäl dig också....