Sida 1 av 1
Någon som kan borra up min orginal cylinder till 70cc ??
Postat: 19 september 2011, 13:05
av glennhammar
Halloj , jag har en Rieju mrx och jag vill ha lite mera pulver i den, är det någon som är duktig på att borra up cylindrar till 70cc ??
// Fille
Postat: 19 september 2011, 13:36
av kjelle
Nej.
Postat: 19 september 2011, 13:43
av Victorh
vad har du nu för cylinder?
Varför inte bara köpa 70cc? du kan inte borra 50cc till 70cc rätta mig om jag har fel!

Postat: 19 september 2011, 13:43
av Roxxen96
Köp en 70 cc sport istället. Om du borrar i din original kanske hela skiten pajjar och så måste du ändå köpa en ny. För riskabelt.
Postat: 19 september 2011, 13:47
av RoxxTobb
Victorh skrev:vad har du nu för cylinder?
Varför inte bara köpa 70cc? du kan inte borra 50cc till 70cc rätta mig om jag har fel!

Klart de går att borra upp en 50 till 70 de är möjligt men att de handlar om millimeter precison och de är riskabelt, samt alla flödes portar ska förstoras och de kommer bli mkt dyrare än att köpa en!
Postat: 19 september 2011, 13:49
av yamaha2pwn
blir nog billigare och bättre om du köper typ barkit eller arisals 70cc sport, med tanke på vad en ny org cylinder kostar, sedan hade de nog blivit helt fel med duratuionerna om de ens går att borra upp den så mkt.
sedan blir de bäst med större förgasare med

Postat: 19 september 2011, 14:58
av bensinskalle
RoxxTobb skrev:Victorh skrev:vad har du nu för cylinder?
Varför inte bara köpa 70cc? du kan inte borra 50cc till 70cc rätta mig om jag har fel!

Klart de går att borra upp en 50 till 70 de är möjligt men att de handlar om millimeter precison och de är riskabelt, samt alla flödes portar ska förstoras och de kommer bli mkt dyrare än att köpa en!
Millimeter? Snarare hundradelar, gärna mikrometer. Hittar du en person med rätt brotsch kommer han inte göra det gratis. Sen är jag tveksam till om det finns så mycket material att plocka av. Det kanske räcker till, men det ska vara hållbart och stabilt också.
Sen är det inte helt gratis med nicasil heller. Sen ska en passande kolv hittas, packningar tillverkas och dome:en bör nog tas upp en del för annars blir klämspalten lite väl stor
Postat: 19 september 2011, 15:06
av antonpg94
enklast med en ny cylinder ist att lägga pengar på nåt som aldrig kmr funka
Postat: 19 september 2011, 21:19
av willemedDERBIN
antonpg94 skrev:enklast med en ny cylinder ist att lägga pengar på nåt som aldrig kmr funka
känns som jag är överflöd i denna tråd men det går ... men du får typlägga ner 4gnger mer än att bara köpa en trim70 cc ....
så inte värt (Y)
Postat: 19 september 2011, 21:24
av KarlssoN^
bensinskalle skrev:RoxxTobb skrev:Victorh skrev:vad har du nu för cylinder?
Varför inte bara köpa 70cc? du kan inte borra 50cc till 70cc rätta mig om jag har fel!

Klart de går att borra upp en 50 till 70 de är möjligt men att de handlar om millimeter precison och de är riskabelt, samt alla flödes portar ska förstoras och de kommer bli mkt dyrare än att köpa en!
Millimeter? Snarare hundradelar, gärna mikrometer. Hittar du en person med rätt brotsch kommer han inte göra det gratis. Sen är jag tveksam till om det finns så mycket material att plocka av. Det kanske räcker till, men det ska vara hållbart och stabilt också.
Sen är det inte helt gratis med nicasil heller. Sen ska en passande kolv hittas, packningar tillverkas och dome:en bör nog tas upp en del för annars blir klämspalten lite väl stor
3 hundradels millimeter större än kolven

Postat: 19 september 2011, 21:56
av bensinskalle
KarlssoN^ skrev:bensinskalle skrev:RoxxTobb skrev:
Klart de går att borra upp en 50 till 70 de är möjligt men att de handlar om millimeter precison och de är riskabelt, samt alla flödes portar ska förstoras och de kommer bli mkt dyrare än att köpa en!
Millimeter? Snarare hundradelar, gärna mikrometer. Hittar du en person med rätt brotsch kommer han inte göra det gratis. Sen är jag tveksam till om det finns så mycket material att plocka av. Det kanske räcker till, men det ska vara hållbart och stabilt också.
Sen är det inte helt gratis med nicasil heller. Sen ska en passande kolv hittas, packningar tillverkas och dome:en bör nog tas upp en del för annars blir klämspalten lite väl stor
3 hundradels millimeter större än kolven

Ja det är
MÅTTET ja, sedan har du en fin liten tolerans att passa också, och den är inte lika snäll ^^
Postat: 20 september 2011, 13:32
av ValoPallo
Haha fyfan, livsfarligt ju, skiten kommer vika sig

Postat: 21 september 2011, 15:46
av glennhammar
Okej , tack för alla svar jag skiter nog i att borra up men jag har tänkt på mk 70cc handmade någon som har en bra uppfatning om den cylindern ?

Postat: 21 september 2011, 16:14
av Maxidude
Det gör du rätt i

Handmade ska vara en ganska så snäll gjutjärnscylinder
