vad ska jag göra för att få bättre acc?
Postat: 17 september 2011, 17:41
Tja jag har en Aerox och jag undrar vad det bästa man kan göra för att få bättre acc? 

Ett forum där vi diskuterar allt om mopeder
https://twostrokerider.se/forum/
ok, men vill inte ändra så mycket.Victorh skrev:använd sökfunktionen.
Trimma den till en hyper.
ta inte bort v-ringen om du vill ha bra accelerationgud skrev:Dra v-ringen köp ett LeoVince ZX-R byt till lättare vikter, hårdare kopplingsfjädrar. gå upp 10-20 storlekar i munstycke.
vad du ska ha för vikter fjädrar och munstycke får man testa sig fram köpt ett set var värje där man får olika med
ok. tack för svaretgud skrev:Dra v-ringen köp ett LeoVince ZX-R byt till lättare vikter, hårdare kopplingsfjädrar. gå upp 10-20 storlekar i munstycke.
vad du ska ha för vikter fjädrar och munstycke får man testa sig fram köpt ett set var värje där man får olika med
ok man får ett jätte acc men ligger typ i 45-50 nerför hahaaerox-sami skrev:ta inte bort v-ringen om du vill ha bra accelerationgud skrev:Dra v-ringen köp ett LeoVince ZX-R byt till lättare vikter, hårdare kopplingsfjädrar. gå upp 10-20 storlekar i munstycke.
vad du ska ha för vikter fjädrar och munstycke får man testa sig fram köpt ett set var värje där man får olika med
du tapar inge axx utav vringen du låter bara rem gå upp till max och ger högre fartaerox-sami skrev:ta inte bort v-ringen om du vill ha bra accelerationgud skrev:Dra v-ringen köp ett LeoVince ZX-R byt till lättare vikter, hårdare kopplingsfjädrar. gå upp 10-20 storlekar i munstycke.
vad du ska ha för vikter fjädrar och munstycke får man testa sig fram köpt ett set var värje där man får olika med
ok trodde faktiskt den gjorde så du fick bättre axx men ok, tack för svarenaeroxleoZX skrev:du tapar inge axx utav vringen du låter bara rem gå upp till max och ger högre fartaerox-sami skrev:ta inte bort v-ringen om du vill ha bra accelerationgud skrev:Dra v-ringen köp ett LeoVince ZX-R byt till lättare vikter, hårdare kopplingsfjädrar. gå upp 10-20 storlekar i munstycke.
vad du ska ha för vikter fjädrar och munstycke får man testa sig fram köpt ett set var värje där man får olika med
ok, kommer man upp på bakan med att bara byta koppling och vikter?Erikols skrev:som sagts innan v-ringen gör ingen skillnad på axxet, men köp zx, bytt vikter och kopplingsfjädrar, större munstycke, kanske byta koppling och variator.
Born2Ride skrev:Hur mycket pengar kan du lägga ner? antar att du inte vill slänga på 70cc eller dylik?
Vill du inte ha så mycket trimmat så kan du ju köpa
Leovince zx eller Metrakit H.M ecologic (ur pluggat original rör funkar också väldigt bra.)
Malossi fly clutch 107mm
Ett par tunna reeds tex polini
Malossi multivar (med passande vikter och kopplingsfjädrar) du får testa dig fram för optimal effekt.
Med denna setup så kommer du få bra mycket bättre acceleration.
Vill du ha något vassare så kan du slänga på en polini sport 70cc och en 19mm förgasare.
Nja det tycker jag inte eftersom jag själv gillar högvarviga rör, accelerationen på höga varv är bättre än accelerationen på ett lågvarvigt rör på höga varv, däremot är accelerationen bättre i början med låg varviga rör sen går dom sakta upp i hastighet...Niklas Berntsson skrev:Born2Ride skrev:Hur mycket pengar kan du lägga ner? antar att du inte vill slänga på 70cc eller dylik?
Vill du inte ha så mycket trimmat så kan du ju köpa
Leovince zx eller Metrakit H.M ecologic (ur pluggat original rör funkar också väldigt bra.)
Malossi fly clutch 107mm
Ett par tunna reeds tex polini
Malossi multivar (med passande vikter och kopplingsfjädrar) du får testa dig fram för optimal effekt.
Med denna setup så kommer du få bra mycket bättre acceleration.
Vill du ha något vassare så kan du slänga på en polini sport 70cc och en 19mm förgasare.
ok, jag har ett kunda rör som går rätt så bra tycker du jag ska byta till ett mer lågvarvit rör?
Min gjorde det iaf. .trodde inte på det innan jag drog den självrunners skrev:Vad tröttsamt att höra att moppen tappar acc när man drar v-ringen....ni som tror det ...förklara varför. Jag har inte känt på någon moppe att den tappar accet då. V-ringen sitter inte original på mopparna utan sätt dit som strypning när de kommer till sverige för att bara gå i 45 km .
Tuta skrev:Min gjorde det iaf. .trodde inte på det innan jag drog den självrunners skrev:Vad tröttsamt att höra att moppen tappar acc när man drar v-ringen....ni som tror det ...förklara varför. Jag har inte känt på någon moppe att den tappar accet då. V-ringen sitter inte original på mopparna utan sätt dit som strypning när de kommer till sverige för att bara gå i 45 km .Men om man ska trimma över huvud taget ska man ju självfallet dra av den
Annars har mura rättVill du ha grymt axx så sa man satsa på högvarviga grejer! Lågvarvigt så blir den stark och kan dra bra från låga varv men en ligger du i dom högre varven med en högvarvig setup så blir det bättre axx och topp!
ok, men är kunda effekt rör bra eller e det bara kina skit ? själv så tycker jag att den går jävligt bra asså! men har inte testat annat såvet inte. menn är det lätt att komma upp på bakan med ett högvarvit rör och kommer axx snabbare med ny koppling?Born2Ride skrev:Nja det tycker jag inte eftersom jag själv gillar högvarviga rör, accelerationen på höga varv är bättre än accelerationen på ett lågvarvigt rör på höga varv, däremot är accelerationen bättre i början med låg varviga rör sen går dom sakta upp i hastighet...Niklas Berntsson skrev:Born2Ride skrev:Hur mycket pengar kan du lägga ner? antar att du inte vill slänga på 70cc eller dylik?
Vill du inte ha så mycket trimmat så kan du ju köpa
Leovince zx eller Metrakit H.M ecologic (ur pluggat original rör funkar också väldigt bra.)
Malossi fly clutch 107mm
Ett par tunna reeds tex polini
Malossi multivar (med passande vikter och kopplingsfjädrar) du får testa dig fram för optimal effekt.
Med denna setup så kommer du få bra mycket bättre acceleration.
Vill du ha något vassare så kan du slänga på en polini sport 70cc och en 19mm förgasare.
ok, jag har ett kunda rör som går rätt så bra tycker du jag ska byta till ett mer lågvarvit rör?
Ska du stunta så blir det nog väldigt svårt att stunta med ett högvarvigt rör, tyvärr.Niklas Berntsson skrev:ok, men är kunda effekt rör bra eller e det bara kina skit ? själv så tycker jag att den går jävligt bra asså! men har inte testat annat såvet inte. menn är det lätt att komma upp på bakan med ett högvarvit rör och kommer axx snabbare med ny koppling?Born2Ride skrev:Nja det tycker jag inte eftersom jag själv gillar högvarviga rör, accelerationen på höga varv är bättre än accelerationen på ett lågvarvigt rör på höga varv, däremot är accelerationen bättre i början med låg varviga rör sen går dom sakta upp i hastighet...Niklas Berntsson skrev:
ok, jag har ett kunda rör som går rätt så bra tycker du jag ska byta till ett mer lågvarvit rör?
Born2Ride skrev:Ska du stunta så blir det nog väldigt svårt att stunta med ett högvarvigt rör, tyvärr.Niklas Berntsson skrev:ok, men är kunda effekt rör bra eller e det bara kina skit ? själv så tycker jag att den går jävligt bra asså! men har inte testat annat såvet inte. menn är det lätt att komma upp på bakan med ett högvarvit rör och kommer axx snabbare med ny koppling?Born2Ride skrev: Nja det tycker jag inte eftersom jag själv gillar högvarviga rör, accelerationen på höga varv är bättre än accelerationen på ett lågvarvigt rör på höga varv, däremot är accelerationen bättre i början med låg varviga rör sen går dom sakta upp i hastighet...