Nu är det så att jag behöver lite hjälp från er proffs som kan mycket om 2takts motorer. Jag funderar på att köpa en Yamaha aerox 06 orginal.
Saker som ska göras på den är:
Leovince zx rör (pluggat)
byta vikter 4,5g
Byta kopplingsfjädrar
ställa in förgasaren med munstycken och allt.
Variator ringen ska vara kvar för att den ska gå i laglig hastighet.
Men nu undrar jag, kommer jag ha ett tillräckligt ax på den för att kunna dra bak hjul?
kommer den gå snabbare ifall jag byter munstycken?
kommer polisen märka det ifall dom testar moppen?
den är endå inte laglig när du sätter på röret/vikterna/fjädrarna fall du inte regestrerar om den så dra brickan med ja det lär du du kan stunta orginal med dom flesta
Skippa ZX röret och kör urpluggat original, diskretare (även om det är urpluggat) går bättre och du slipper lägga pengar på något annat rör.
För att besvara din fråga, JA det kommer gå att stunta med den men kan bli lite jobbigt i början om du kör pluggat ZX..
gurraa_ skrev:kommer den gå sämre än med pluggat orginal rör?:o
ja det kommer den, en kompis kör med pluggat original rör och jag glider runt på ett pluggat ZX rör, och det går bajs som nutbreaker sa, så ett tips byt inte till ett effektrör om du inte ska plugga ur det, jag ska ju nu i alla fall plugga ur mitt rör så kör på ditt original rör. Och om du har original rör så köp inte kopplingsfjädrar heller för det gjorde kompisen som kör med original rör och då varvar den som inåt helvete men den går bara sämre, så byt bara variator vikter och sen är det bara att träna och träna, och om du nu fixar tolva så kommer det gå ännu bättre då du får ännu mer vikt bakåt
gurraa_ skrev:Men saken är ju att den ska vara snygg också, vill ju inte ha ett fult orginal rör. Det jag vill också är att moppen ska vara laglig.
Men jag har hört att poliserna inte tar moppar med effektrör såvida dom inte är urpluggade?
Köp ett rör som är CE-godkänt, plugga ur det, lägg CE-intyget i sadelboxen ifall du blir stoppad då tar du bara upp och förklarar att det är CE godkänt och att du besiktat den med det röret för någon vecka sedan. Tror inte dom tjafsar mer om det sen, så gör jag med mitt gianelli 2t iaf
gurraa_ skrev:Men saken är ju att den ska vara snygg också, vill ju inte ha ett fult orginal rör. Det jag vill också är att moppen ska vara laglig.
Men jag har hört att poliserna inte tar moppar med effektrör såvida dom inte är urpluggade?
Köp ett rör som är CE-godkänt, plugga ur det, lägg CE-intyget i sadelboxen ifall du blir stoppad då tar du bara upp och förklarar att det är CE godkänt och att du besiktat den med det röret för någon vecka sedan. Tror inte dom tjafsar mer om det sen, så gör jag med mitt gianelli 2t iaf
Smart visst så kan inte snuten göra något åt saken då eller? rätta mig om jag har fel men har hört att dom inte kan göra något
gurraa_ skrev:Men saken är ju att den ska vara snygg också, vill ju inte ha ett fult orginal rör. Det jag vill också är att moppen ska vara laglig.
Men jag har hört att poliserna inte tar moppar med effektrör såvida dom inte är urpluggade?
Köp ett rör som är CE-godkänt, plugga ur det, lägg CE-intyget i sadelboxen ifall du blir stoppad då tar du bara upp och förklarar att det är CE godkänt och att du besiktat den med det röret för någon vecka sedan. Tror inte dom tjafsar mer om det sen, så gör jag med mitt gianelli 2t iaf
Smart visst så kan inte snuten göra något åt saken då eller? rätta mig om jag har fel men har hört att dom inte kan göra något
Klart dom kan om det är urpluggat? Men troligtvis tjafsar dom inte mer om röret om man har med sig en lapp som intygar om att det är ce-godkänt
och du tror inte dom kollar att den är besiktad för nån vecka sen isåfall? eller ombesiktad nångång överhuvudtaget ? då får man bara mer skit om man ljuger för dom
Mura skrev:och du tror inte dom kollar att den är besiktad för nån vecka sen isåfall? eller ombesiktad nångång överhuvudtaget ? då får man bara mer skit om man ljuger för dom
Just i den stunden kanske dom säger något om röret, visar man lappen, släpper dom det kanske, kanske inte men det är ju värt ett försök
Nu är det så att jag behöver lite hjälp från er proffs som kan mycket om 2takts motorer. Jag funderar på att köpa en Yamaha aerox 06 orginal.
Saker som ska göras på den är:
Leovince zx rör (pluggat)
byta vikter 4,5g
Byta kopplingsfjädrar
ställa in förgasaren med munstycken och allt.
Variator ringen ska vara kvar för att den ska gå i laglig hastighet.
Men nu undrar jag, kommer jag ha ett tillräckligt ax på den för att kunna dra bak hjul?
kommer den gå snabbare ifall jag byter munstycken?
kommer polisen märka det ifall dom testar moppen?
Du kan ju annars köpa min, den har allt det där du snackar om på sig, inklusive ett pluggat Leo Vince ZX rör
Tack på förhand!
Nu är det så att jag behöver lite hjälp från er proffs som kan mycket om 2takts motorer. Jag funderar på att köpa en Yamaha aerox 06 orginal.
Saker som ska göras på den är:
Leovince zx rör (pluggat)
byta vikter 4,5g
Byta kopplingsfjädrar
ställa in förgasaren med munstycken och allt.
Variator ringen ska vara kvar för att den ska gå i laglig hastighet.
Men nu undrar jag, kommer jag ha ett tillräckligt ax på den för att kunna dra bak hjul?
kommer den gå snabbare ifall jag byter munstycken?
kommer polisen märka det ifall dom testar moppen?
Tack på förhand!
jag har nästan samma setup, men jag bytta till 4,3 grams vikter och det blev en STOR skillnad på accet, mkt bättre!
Men ifall jag sätter på ett urpluggat leovince zx rör och byter till dom vikter och kopplings fjädrar man får med fast har kvar v-ringen, hur fort skulle den gå då ungefär? mer än 50 iallafall?
Men ifall jag sätter på ett urpluggat leovince zx rör och byter till dom vikter och kopplings fjädrar man får med fast har kvar v-ringen, hur fort skulle den gå då ungefär? mer än 50 iallafall?
Ja men dom hör ju inte att den är dragen?
Jag kan väl bara säga att den är pluggad och visa pappret på att den är CE-godkänd och säga att jag har besiktat om den?
gurraa_ skrev:Ja men dom hör ju inte att den är dragen?
Jag kan väl bara säga att den är pluggad och visa pappret på att den är CE-godkänd och säga att jag har besiktat om den?
Den låter ju helt klart annorlunda om du drar den och du måste ha papper på att den är besiktad med det röret
nej inte om du reggar om den, men de ser ju direkt att det är ett efektrör så vill dom testa, märker dom att de går förhårt, så får du böter. hjälper ju inte så mycket att ha ett pluggat efektrör!
plugga bara ut orginal röret, mycket mer skonsamt mot din budget
och du sa att det är fult med orginal röret, ja det är det men om du är en grym stuntare så skiter man i det tro mej
- söker en vivacity fram kåpa, maila om ni har någon -
Okej, får se hur jag gör senare. Huvud saken är att mina päron inte märker att den är trimmad.
Skulle min farsa märka att den är trimmad ifall jag kör med zx och bytta vikter och allt man får med fast så gör jag att den bara går i 50?
Har en blackbox hemma som också kanske är ett alternativ.