Tjenare, jag har en kymco super 9. Jag har köpt en trimhylsa som jag har monterat in och svetsat blindtarmen. På dom första dagarna efter trimningen gick den perfekt. Mätaren visade att det var bra acc från 0 till 45 km, sen lite segt från 45 till 50 då den ger från sig ett ljud som om den fort varvar ner och sen ganska kvickt upp igen. Efter det hade den accat bra upp till 75 på rakan.
Nu till mitt problem, de senaste dagarna har den varit helt som vanligt dom första minuterna men när den börjar bli varm accar den skitkasst från 0-50 och sen bra acc till 75 om den ens kommer upp i det. Och i vissa uppförsbackar kommer den inte över 35 km märket vid full gas. Alltså har den förlorat kraft på något konstigt sätt i även små uppförsbackar. Det går inte att skjutsa någon i uppförsbackar.
Kan själv rätt lite om ämnet men har spekulerat om drivremmen har blivit sliten och överhettad för många gånger? Någon som har haft detta problem?
Tacksam för svar
Jag har samma problem, det är munstycket då jag prova min polare munstycke,
för när den är kall har den stått ett tag och förgasaren är full på bensin och går iväg bra sen får den förlite bensin så byt upp dig ett par storlekar 8-12 helt olika man får testa sig fram
Vet ni vad som händer om man har för stort munstycke? Är det meckigt då? Vad kan slutkostnaden bli och kan jag göra drt själv? Har ni en länk på munstycke?
Abretto skrev:Vet ni vad som händer om man har för stort munstycke? Är det meckigt då? Vad kan slutkostnaden bli och kan jag göra drt själv? Har ni en länk på munstycke?
ett munstycke kostar ca. 30kr. Det är bara att ta upp flottörskålen (svarta kåppen längst ner på förgasaren) och skruva ut en guldfärgad skruv. Finns guider här på TSR!
Är ni säkra på att det inte kan vara drivremmem? Jag hade inte några som helst problem innan. Så fort mopeden går varm sänks även prestandan, det kan vara drivremmen som är så sliten att varje gång den blir varm så töjs den och skapar problem med variatorn?
Abretto skrev:Är ni säkra på att det inte kan vara drivremmem? Jag hade inte några som helst problem innan. Så fort mopeden går varm sänks även prestandan, det kan vara drivremmen som är så sliten att varje gång den blir varm så töjs den och skapar problem med variatorn?
det är tryckfjädern som är för lös när böt du den?