problem med stage 6 racing cylinder och yasuni R röret

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
chamoun
Elmoped
Inlägg: 62
Blev medlem: 17 december 2007, 01:44

problem med stage 6 racing cylinder och yasuni R röret

Inlägg av chamoun »

tja. jag köpte min stage 6 racing culle o mitt yasuni R rör helt nya ifrår startuning. jag satte på allt o skulle ut o köra men fick en stor chock då jag märkte att moppen bara toppade 60 o axxet var sämren orginal axxet. så jag körde in i garaget o bytte mina vikter till 3.5gr(på min Hebo multi varre)och då så kände jag axxet i början men sen när motorn blev varm så börja den sega igen. sen så prova jag att sätta upp moppen på stödet och låta däcket vara i luften medans jag gasar och då varvar den som in i helvete. så jag udrar vad mer det är jag ska ställa in det som sitter på moppen är en stage 6 racing cylinder 70 cc ett yasuni R urpluggat rör. en Hebo multivariator med 3.5 G vikter och en 21mm förgasare
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 16 december 2007, 20:35
Ort: somewhere in sweden
Kontakt:

Re: problem med stage 6 racing cylinder och yasuni R röret

Inlägg av haselhoff »

chamoun skrev:tja. jag köpte min stage 6 racing culle o mitt yasuni R rör helt nya ifrår startuning. jag satte på allt o skulle ut o köra men fick en stor chock då jag märkte att moppen bara toppade 60 o axxet var sämren orginal axxet. så jag körde in i garaget o bytte mina vikter till 3.5gr(på min Hebo multi varre)och då så kände jag axxet i början men sen när motorn blev varm så börja den sega igen. sen så prova jag att sätta upp moppen på stödet och låta däcket vara i luften medans jag gasar och då varvar den som in i helvete. så jag udrar vad mer det är jag ska ställa in det som sitter på moppen är en stage 6 racing cylinder 70 cc ett yasuni R urpluggat rör. en Hebo multivariator med 3.5 G vikter och en 21mm förgasare
Hoppas du körde in cylindern innan du drog ut o gassade fullt pojken.

Går den bra när den e kall men inte varm så har du stält förgasaren helt fel, ska gå lika bra kall som varm, prova med o gå upp några storlekar på huvudmunstycket tills den går lika bra kall som varm

Sen kräver hälst 50cc racing en 17.5-19mm förgasare, men går bra med org men blir en liten effekt förlust.

Cylindern du köpte hoppas jag va en 50cc racing, för e de 70 racing så stryper avgasystemet cylindern o ett yasuni C16 skule du behöva i sånna fall, men e de 50cc cylindern så går de okej med yasuni z
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
chamoun
Elmoped
Inlägg: 62
Blev medlem: 17 december 2007, 01:44

Inlägg av chamoun »

nej det är ett ostryp yasuni R rör jag ha rpluggar ur det och det är en 70 cc
Holman
F.D Moderator
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2007, 15:35
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Holman »

chamoun skrev:nej det är ett ostryp yasuni R rör jag ha rpluggar ur det och det är en 70 cc
Kör inte mer, förän du bytt vev.. Annars har du ett garanterat ras inom snar framtid.

Mvh
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
chamoun
Elmoped
Inlägg: 62
Blev medlem: 17 december 2007, 01:44

Inlägg av chamoun »

jo det är sant men jag ska byta vev lite senare men det funkar att köra med orginal vev under våren lite då och då
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 16 december 2007, 20:35
Ort: somewhere in sweden
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

chamoun skrev:jo det är sant men jag ska byta vev lite senare men det funkar att köra med orginal vev under våren lite då och då
Ja de funkar o köra till en viss gräns med org veven, men ska du fortsätta köra med org veven så e de viktigt du bytter kolvbultslager annars har du ras inom 1-2dagar. beroende hur sletet de gamla kolvbultslagret e sen innan.

Men du måste börja ställa in förgasaren, bätre att den går fett en magert, så slipper du slita sönder sakerna i onödan.

Efter du fått cylinder o få rätt blandning så kan du gå på o ställa in variatorn.

Finns otalig fackta på nättet, vara goggla lite efter förgasarinställningar om du inte vet hur man gör eller om du har någon som kan hjälpa dig ställa in den.

annars e de bra att den går lite halv slöt nu innan du har bytt vev så slipper du rasa den fina cylindern men de e viktigt du går upp några storlekar störe i huvudmunstycke så inte cylindern o lagrena får för dålig smörning när den blir varm.

Om du inte bor nära mig kan jag ta en koll om du vill.
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
chamoun
Elmoped
Inlägg: 62
Blev medlem: 17 december 2007, 01:44

Inlägg av chamoun »

vart bor du då?
tack för alla svar !
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 16 december 2007, 20:35
Ort: somewhere in sweden
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

chamoun skrev:vart bor du då?
tack för alla svar !
Mellan Göteborg-borås (Rävlanda) du själver då?
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
chamoun
Elmoped
Inlägg: 62
Blev medlem: 17 december 2007, 01:44

Inlägg av chamoun »

jag bor i södertälje
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 16 december 2007, 20:35
Ort: somewhere in sweden
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

chamoun skrev:jag bor i södertälje
Oj, de va lite synd, har du ingen runt stockholmstrakten som kan hjälpa dig?
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
chamoun
Elmoped
Inlägg: 62
Blev medlem: 17 december 2007, 01:44

Inlägg av chamoun »

nej :(
Låst