Bästa trimmet för dagligt bruk.

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Filur
Elmoped

Bästa trimmet för dagligt bruk.

Inlägg av Filur »

Tänkte börja bygga "lite" på min liggande minarelli motor och undrar vilken värsting-cylinder som är bäst vad det gäller kraft i förhållande till hållbarhet?

Har sneglat lite åt Polinis Big Evolution cylindrar men vet inte om det är värt att lägga pengarna på?

Bryr mig inte så mycket om pris utan är som sagt ute efter kvalitet med MYCKET kraft. :twisted:

Blocket är ett liggande minarelli LC DD från en Aprilia SR50 Racing.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

70cc sport funkar gott och väl :) annars funkar väll prorace eller patanegra :)

men tycker att en helt vanlig 70cc eller original ska vara bruks för din egen säkerhet :)

har hat en aerox och mod dom små hjulen så är det farligt! :evil:
Användarens profilbild
VeilSide1337
Varnad

Inlägg av VeilSide1337 »

Du trimmar inte en brukis till prorace eller evo....

Ska du ha brukis sätt på ett s6 pro rör eller lv-zxr och dra på 70 sport eller corsa, även sportpro, byt till dopler endurance vev och sätt på c4 lager, polinis packboxar funkar bra, sportluft och 19mm förgasare, typ racing reeds och alla strypningar bort, helst rakt insug typ malossi, klart, bra kraft och så, men ska du ha så du drar allt då får du satsa kraft men icke hållbarhet för dagligt bruk...
Aprilia SR50 R Factory (Injection)
Setup:
V-Ring, "Gameboytrimm" Malossi-Mappad ECU
Dr.Pulley HIT Koppling
Malossi 70cc Sport Injection
Stage6 R1200
Polini Sport Luftfilter
Stage6 Glasfiber Reeds
Styling:
Neon, Kåpor, Xeon, Dekaler, Deoder, Soundboard 2Extreme Soundmaster 3D (MODDAD), ETC.ETC.
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

Bästa gatsetup jag kört på aerox gemfört med effekt / ljud ,

Stage 6 streetrace , hpc vev ( behövs ej , min org var slut dock.) 17.5 , zasuni R , multivarre , + rätt inställt i koppling , förgasare , vikter
PoWeRKinG skrev:men med enbart ZX så hade jag 88 i munstycke. det är 86 org och då gjorde den 42.

men med 17,5 och munstycke 100 så märker man till 100% när 100 munstycket slår in för då blir det stor ökning ;)
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

ml65 skrev:Bästa gatsetup jag kört på aerox gemfört med effekt / ljud ,

Stage 6 streetrace , hpc vev ( behövs ej , min org var slut dock.) 17.5 , zasuni R , multivarre , + rätt inställt i koppling , förgasare , vikter
det där är en riktigt bra setup om man vill dra lite bakan och ha roligt men ändå inte dra för mycket bensin och kunna åka utan att den låter som fan :)
Mura Got Blunt?
Filur
Elmoped

Inlägg av Filur »

Ok. Låt säga så här. Polisen e de sista jag tänker på. Och vad det gäller dagligt bruk så e de till och ifrån jobbet, och på helger lite mer. Med andra ord får den vila i ett par timmar innan jag ska hem igen. Fast i och med att jag jobbar som målare så kan det bli 4 mil+ en väg ibland.

Just nu har jag ett malossi 70cc gjutgärn, men den går skit med min dellorto 21mm förgasare.

Förutom det så har jag...
Polini variator
Malossi koppling
Malossi reedventil
Leovince ZX och ett Yasuni "b-rör", Z scooter tror jag
+ lite annat kul

De som ska köpas är...

Ny cylinder som ger mer än jag behöver.
Ny förgasare om min inte är stor nog för min nya setup.
Yasuni carrera 21 eller liknande
Racing-vev (vet ej vilken än)
Race-tändning
m.m.

Huvudsaken är att jag drar polarens Gilera Runner 180. :lol:
Skriv svar