Tänkte börja bygga "lite" på min liggande minarelli motor och undrar vilken värsting-cylinder som är bäst vad det gäller kraft i förhållande till hållbarhet?
Har sneglat lite åt Polinis Big Evolution cylindrar men vet inte om det är värt att lägga pengarna på?
Bryr mig inte så mycket om pris utan är som sagt ute efter kvalitet med MYCKET kraft.
Blocket är ett liggande minarelli LC DD från en Aprilia SR50 Racing.
Du trimmar inte en brukis till prorace eller evo....
Ska du ha brukis sätt på ett s6 pro rör eller lv-zxr och dra på 70 sport eller corsa, även sportpro, byt till dopler endurance vev och sätt på c4 lager, polinis packboxar funkar bra, sportluft och 19mm förgasare, typ racing reeds och alla strypningar bort, helst rakt insug typ malossi, klart, bra kraft och så, men ska du ha så du drar allt då får du satsa kraft men icke hållbarhet för dagligt bruk...
Aprilia SR50 R Factory (Injection)
Setup:
V-Ring, "Gameboytrimm" Malossi-Mappad ECU
Dr.Pulley HIT Koppling
Malossi 70cc Sport Injection
Stage6 R1200
Polini Sport Luftfilter
Stage6 Glasfiber Reeds
Styling:
Neon, Kåpor, Xeon, Dekaler, Deoder, Soundboard 2Extreme Soundmaster 3D (MODDAD), ETC.ETC.
Ok. Låt säga så här. Polisen e de sista jag tänker på. Och vad det gäller dagligt bruk så e de till och ifrån jobbet, och på helger lite mer. Med andra ord får den vila i ett par timmar innan jag ska hem igen. Fast i och med att jag jobbar som målare så kan det bli 4 mil+ en väg ibland.
Just nu har jag ett malossi 70cc gjutgärn, men den går skit med min dellorto 21mm förgasare.
Förutom det så har jag...
Polini variator
Malossi koppling
Malossi reedventil
Leovince ZX och ett Yasuni "b-rör", Z scooter tror jag
+ lite annat kul
De som ska köpas är...
Ny cylinder som ger mer än jag behöver.
Ny förgasare om min inte är stor nog för min nya setup.
Yasuni carrera 21 eller liknande
Racing-vev (vet ej vilken än)
Race-tändning
m.m.
Huvudsaken är att jag drar polarens Gilera Runner 180.