1. kan bero på att du har för litet munstyckeadamdd skrev:Tänkte köpa min kompis Leovince TT rör men när jag testade det på min moppe var det två problem.
1. När moppen är kall går den hur bra som helst, jämn gas och så vidare.
Sen när den blir varm går den riktigt dåligt, om man kör fullgas först så går den ganska sakta (dåligt acc) sen när man kommer över 30 gasar den på, sen så när man ska sakta ner (vrida av gasen lite) hackar den till, kanske 3 gånger, så kan den göra när man gasar upp med.
Motorn är helt orginal förutom dragen V-ring och trimrör, har stl 72 tror jag i munstycke.
Tänkte beror det på att den får för lite luft, kan inte testa det utan måste köpa röret först sen testa.
Problem nummer
2. Är att röret låter dubbelt så mycket som min kompis TT rör gör, vad är problemet där? Packningen är ganska fin, inga hål som jag kan se?
Kan det verkligen bero på att det är ett för litet munstycke?vicke xX SMT skrev:1. kan bero på att du har för litet munstyckeadamdd skrev:Tänkte köpa min kompis Leovince TT rör men när jag testade det på min moppe var det två problem.
1. När moppen är kall går den hur bra som helst, jämn gas och så vidare.
Sen när den blir varm går den riktigt dåligt, om man kör fullgas först så går den ganska sakta (dåligt acc) sen när man kommer över 30 gasar den på, sen så när man ska sakta ner (vrida av gasen lite) hackar den till, kanske 3 gånger, så kan den göra när man gasar upp med.
Motorn är helt orginal förutom dragen V-ring och trimrör, har stl 72 tror jag i munstycke.
Tänkte beror det på att den får för lite luft, kan inte testa det utan måste köpa röret först sen testa.
Problem nummer
2. Är att röret låter dubbelt så mycket som min kompis TT rör gör, vad är problemet där? Packningen är ganska fin, inga hål som jag kan se?
2. Packa om ljuddämparen
Men gasen lägger väl inte av helt när du saktar ner lite på gasen?ohrner1996 skrev:så är det med mitt TT rör med den går bra när det är kall eller mellan varm eller vad man ska säga och så när det blir varmt så ligger jag på fullgas vid 5km/h så sticker den iväg vid 20-25
Nejnej mopeden lägger inte av, utan reagerar inte på gas bara.. den går nästan ner på tomgång..jarken skrev:Menar du att mopeden lägger av helt när du släpper på gasen? Troligtvis skit i förgasaren...alt om du har någon tomgång?
Att den går bra när den är kall är att du har choke, och då passerar bensinen inte bara igenom munstycket, utan direkt in till insuget ifrån flottören. Istället för att gå igenom munstycket. Kör den varm och kolla munstycket, jag körde 86 på munstycket på min neos med TTrör, dock några små hål i luftburken också. Sen en Motoforce 50cc.
Du har väl även bytt vikter? TT röret är ett ruskigt högvarvigt rör bland de billigare rören. Jag körde på 3g för att ha effekten även när man skjutsar
Att det låter mer kan bero på cylindern, original på neos så är avgasporten som en halvmåne. När jag bytte till rund avgasport så fick jag nästan dubbla ljudet, vad har din kompis för moped?
Tack, går det att täta med silikon?jarken skrev:du kan ju alltid skruva av röret, och sen göra en ursotning(jag körde med _stark_ fälgrengöring, en sådan som skapar sprickor på baklamporna på vissa bilar) och rengjorde efteråt med vatten. Då kan du kolla om de läcker ut vatten någonstansAnnars tipsar jag om packningsmassa vid mynningen, samt kolla så den inte läcker vid övergången till ljuddämparen.
Gasket kör jag med, någon röd klet.. Finns på t.ex. OKQ8, har jag kört som avgaspackning i några hundra mil nu. Håller tätt gör det iaf, vilket är huvudsaken!adamdd skrev:Tack, går det att täta med silikon?jarken skrev:du kan ju alltid skruva av röret, och sen göra en ursotning(jag körde med _stark_ fälgrengöring, en sådan som skapar sprickor på baklamporna på vissa bilar) och rengjorde efteråt med vatten. Då kan du kolla om de läcker ut vatten någonstansAnnars tipsar jag om packningsmassa vid mynningen, samt kolla så den inte läcker vid övergången till ljuddämparen.
eller det kanske bara smälter haha?
Så man kan testa att ta lite vanlig silikon som man använder till att täta vatten med, eller såndär vit silikon och ta sånt som packning vid ljuddämparen och röret?jarken skrev:Gasket kör jag med, någon röd klet.. Finns på t.ex. OKQ8, har jag kört som avgaspackning i några hundra mil nu. Håller tätt gör det iaf, vilket är huvudsaken!adamdd skrev:Tack, går det att täta med silikon?jarken skrev:du kan ju alltid skruva av röret, och sen göra en ursotning(jag körde med _stark_ fälgrengöring, en sådan som skapar sprickor på baklamporna på vissa bilar) och rengjorde efteråt med vatten. Då kan du kolla om de läcker ut vatten någonstansAnnars tipsar jag om packningsmassa vid mynningen, samt kolla så den inte läcker vid övergången till ljuddämparen.
eller det kanske bara smälter haha?Tror den är silikon baserad, dragstark som bara satan.
Om du inte gillar iden att köra med den som avgaspackning så kan du ju testa med den, för att utesluta om den är otät vid mynningen, men att täta den mellan ljuddämparen och avgasröret är klockrent, de täta jag mitt TT rör. Vart tätt och fint
Tackar, ska försöka hitta felet återkommer så fort jag blivit av med detjarken skrev:Vilken motor packning som helst borde väl göra jobbet, bara det tål bensin och lite högre tempraturer. Har svårt och tänka att de skulle brinna upp, vilken katastrof för företaget om kunder som haft deras produkter ringer o säger att motorn brann mellan motorhalvorna![]()
http://www.lundqvist.se/visa_produkt.asp?nr=27378
Den kör jag med, klockren! Polare änvänder det också på sina mopeder