Bara sådär rent generellt (kanske du redan visste) kan du sätta i vilket vevparti du vill, även fast det inte är "originalgrejer", så om du ändå ska byta vevparti ta något lite värre typ en hebovev, barikit, malossi etc, istället för en TNT originalersättare eller något sådant av lägre kavlité
Ramlager och packboxar ska du ha, ramlager ska vara C3, i övrigt spelar det ingen roll vilket du väljer eftersom alla lager kommer från skf ändå.
Nytt nållager kommer du behöva också.
Komplett packningssats behövs också ja, och vore jag du skulle jag byta kolv och hona om cylindern när allt ändå är isärplockat.
Svänghjulsavdragare och något att låsa fast vevaxeln med är också något som kommer behövas. Har själv inte rivit isär en sendasnurra så jag vet inte vad mer som krävs för att klyva den, men normalt sett måste du ha verktyg till att demontera kopplingskorgen ( om det ens krävs specialverktyg ) och en avdragare till primärdrevet på vevaxeln.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
som bensin skalle sade ...
har bytt några vevar och varje gång hade jag alltid tat en ny vev fördet främst går inte få tag i ( eller jo fast den ville dem ha typ 1.3 k för ) i ett vevstaks lager
eller är det RAM lagerna som har gett sig ?
så en ny vev ( du kan lika med ta en trim vev av den billigare sort så har du juh lite + i det hela )
packboxar
och nya lager
kopplings korken behöver man INTE ta dän om man håller Vxl lådan i det Högra blocken
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^