Sida 1 av 1
Problem med aerox motor....
Postat: 2 september 2011, 22:59
av RoxxTobb
Hejsan!
Nu är det så att jag har riktiga problem med min aerox motor som jag satt i en amica mopedbil
Till de viktiga!, Jag vet inte riktigt vad som kan vara problem, jag tror att förgasaren lutar lite konstigt men är inte säker.
Den startar inte den går bara på startgas och flottör kåpen är fyld med bensi jag har rengjort förgasaren ett X antal gånger nu utan resultat. Jag vet inte vad för men att ibland efter ett tag med startgas kan den starta men går bara på höga varv den blödrar på låga jag har testat stora och små munstycken med dom mindre startar den inte och med dom stora går den bara på höga varv? Reedsen har jag kollat dom var hyffsat täta och jag har rengjort allt jag kan tänka mig!
Jag funderar på att göra ett eget insug som är helt rak så förgasaren står rakt? Ska den vara sne på något sätt eller helt rak?
Jag vet absolut inte vad som kan vara fel jag tror inte den dra nå tjuvluft eller nått liknande men att jag ska köpa nytt insug eller membrán och göra ett eget insug och testa dom olika varianterna!
Kom med förslag vad som kan vara felet till att den inte startar? När jag håller för förgasaren med handen får jag inge bensin i handen? Ska man det eller har ajg bara hört fel? Nytt stift har jag och motorn vet jag går soppa och allt basic har jag...
Snälla hjälp mig det är total stopp nu!
Re: Problem med aerox motor....
Postat: 2 september 2011, 23:50
av Roxxen96
RoxxTobb skrev:Hejsan!
Nu är det så att jag har riktiga problem med min aerox motor som jag satt i en amica mopedbil
Till de viktiga!, Jag vet inte riktigt vad som kan vara problem, jag tror att förgasaren lutar lite konstigt men är inte säker.
Den startar inte den går bara på startgas och flottör kåpen är fyld med bensi jag har rengjort förgasaren ett X antal gånger nu utan resultat. Jag vet inte vad för men att ibland efter ett tag med startgas kan den starta men går bara på höga varv den blödrar på låga jag har testat stora och små munstycken med dom mindre startar den inte och med dom stora går den bara på höga varv? Reedsen har jag kollat dom var hyffsat täta och jag har rengjort allt jag kan tänka mig!
Jag funderar på att göra ett eget insug som är helt rak så förgasaren står rakt? Ska den vara sne på något sätt eller helt rak?
Jag vet absolut inte vad som kan vara fel jag tror inte den dra nå tjuvluft eller nått liknande men att jag ska köpa nytt insug eller membrán och göra ett eget insug och testa dom olika varianterna!
Kom med förslag vad som kan vara felet till att den inte startar? När jag håller för förgasaren med handen får jag inge bensin i handen? Ska man det eller har ajg bara hört fel? Nytt stift har jag och motorn vet jag går soppa och allt basic har jag...
Snälla hjälp mig det är total stopp nu!
Ställ in luftskruven, tomgången? På min roxx så har trotteln 3 st hack, längst upp, får lite bensin, mitten, mer bensin, längst ner mest bensin, min går absolut bäst med mest bensin, innan startade den typ inte...

Sedan när jag justerat osv så går den jätte bra! Tror din får för lite luft/ för mycket luft, eller för lite bensin helt enkelt! Men det är bara vad jag gissar på... Det kan va värt att testa
/
Roxxen96!
Re: Problem med aerox motor....
Postat: 3 september 2011, 09:00
av RoxxTobb
Roxxen96 skrev:RoxxTobb skrev:Hejsan!
Nu är det så att jag har riktiga problem med min aerox motor som jag satt i en amica mopedbil
Till de viktiga!, Jag vet inte riktigt vad som kan vara problem, jag tror att förgasaren lutar lite konstigt men är inte säker.
Den startar inte den går bara på startgas och flottör kåpen är fyld med bensi jag har rengjort förgasaren ett X antal gånger nu utan resultat. Jag vet inte vad för men att ibland efter ett tag med startgas kan den starta men går bara på höga varv den blödrar på låga jag har testat stora och små munstycken med dom mindre startar den inte och med dom stora går den bara på höga varv? Reedsen har jag kollat dom var hyffsat täta och jag har rengjort allt jag kan tänka mig!
Jag funderar på att göra ett eget insug som är helt rak så förgasaren står rakt? Ska den vara sne på något sätt eller helt rak?
Jag vet absolut inte vad som kan vara fel jag tror inte den dra nå tjuvluft eller nått liknande men att jag ska köpa nytt insug eller membrán och göra ett eget insug och testa dom olika varianterna!
Kom med förslag vad som kan vara felet till att den inte startar? När jag håller för förgasaren med handen får jag inge bensin i handen? Ska man det eller har ajg bara hört fel? Nytt stift har jag och motorn vet jag går soppa och allt basic har jag...
Snälla hjälp mig det är total stopp nu!
Ställ in luftskruven, tomgången? På min roxx så har trotteln 3 st hack, längst upp, får lite bensin, mitten, mer bensin, längst ner mest bensin, min går absolut bäst med mest bensin, innan startade den typ inte...

Sedan när jag justerat osv så går den jätte bra! Tror din får för lite luft/ för mycket luft, eller för lite bensin helt enkelt! Men det är bara vad jag gissar på... Det kan va värt att testa
/
Roxxen96!
Menar du clipset på nålen? så jag ska ge den en liten sup, Jag vet inte vad eller hur förgasar inställningarna ska vara luftskruven är ut skruvad 2 varv och jag har helt öppet filter medans jag håller på?
Med större munstycke startar den ju ,men dör på låga varv den bara blödrar tills den stannar!
Postat: 3 september 2011, 10:00
av RoxxTobb
Goda nyheter! jag bytte upp mig i munstycke ca 15-18 steg och då startar den men att den blöddrar på höga och låga varv? På mellan varvtalen så går den hyffsat bra! jag har nytt stift jag vet inte hur lång tid det tar för det att få färg?
Jag har nästan tomgång men den dör efter ett tag!
Den rycker ganska mkt vit så jag vet inte om det fortfarande är för litet munstycke? skajag testa sätta på ett luft filter?
Postat: 3 september 2011, 10:06
av VeilSide1337
om det ryker när den är varm, då har du för stort munnstycke, kör 30 minuter sen kolla stift, vitt=för lite soppa svart =för mkt brunt=perfa!
och btw om den åkte bra på höga och mellan varv förut så byt upp dig i lågfartsmunstycke?

Postat: 3 september 2011, 10:10
av GileraIce04
RoxxTobb skrev:Goda nyheter! jag bytte upp mig i munstycke ca 15-18 steg och då startar den men att den blöddrar på höga och låga varv? På mellan varvtalen så går den hyffsat bra! jag har nytt stift jag vet inte hur lång tid det tar för det att få färg?
Jag har nästan tomgång men den dör efter ett tag!
Den rycker ganska mkt vit så jag vet inte om det fortfarande är för litet munstycke? skajag testa sätta på ett luft filter?
skruva in tomgången, min rycker också mycket vit. Testa med luft filter ja.
Postat: 3 september 2011, 10:28
av RoxxTobb
Äntligen lite svar!
Jag trodde den gick för snålt därför rök den vit men de gjorde den nog inte! jag bytte till 102 då gick den uber kasst så att kring 95 som jag hade var bra även fast den rök men då hade jag inget filter på!
Jag ska testa med 95 igen senare och med lite olika filter!
Jag har tyvärr inget lågmunstycke bara huvud
Men med olika filter lätt andliga och tunga kan man väl ändra lite i munstycket med ett tjockare filter blir de väl mer soppa? och så virse versa! Stifter får alltså färg efter 30 min typ? jag körde bara några minuter i garaget och höll på dö av röken XD men att jag måste vara säker på att de inte är för snålt med bensin för skär den då skär jag med :/
Re: Problem med aerox motor....
Postat: 3 september 2011, 11:35
av Roxxen96
RoxxTobb skrev:Roxxen96 skrev:RoxxTobb skrev:Hejsan!
Nu är det så att jag har riktiga problem med min aerox motor som jag satt i en amica mopedbil
Till de viktiga!, Jag vet inte riktigt vad som kan vara problem, jag tror att förgasaren lutar lite konstigt men är inte säker.
Den startar inte den går bara på startgas och flottör kåpen är fyld med bensi jag har rengjort förgasaren ett X antal gånger nu utan resultat. Jag vet inte vad för men att ibland efter ett tag med startgas kan den starta men går bara på höga varv den blödrar på låga jag har testat stora och små munstycken med dom mindre startar den inte och med dom stora går den bara på höga varv? Reedsen har jag kollat dom var hyffsat täta och jag har rengjort allt jag kan tänka mig!
Jag funderar på att göra ett eget insug som är helt rak så förgasaren står rakt? Ska den vara sne på något sätt eller helt rak?
Jag vet absolut inte vad som kan vara fel jag tror inte den dra nå tjuvluft eller nått liknande men att jag ska köpa nytt insug eller membrán och göra ett eget insug och testa dom olika varianterna!
Kom med förslag vad som kan vara felet till att den inte startar? När jag håller för förgasaren med handen får jag inge bensin i handen? Ska man det eller har ajg bara hört fel? Nytt stift har jag och motorn vet jag går soppa och allt basic har jag...
Snälla hjälp mig det är total stopp nu!
Ställ in luftskruven, tomgången? På min roxx så har trotteln 3 st hack, längst upp, får lite bensin, mitten, mer bensin, längst ner mest bensin, min går absolut bäst med mest bensin, innan startade den typ inte...

Sedan när jag justerat osv så går den jätte bra! Tror din får för lite luft/ för mycket luft, eller för lite bensin helt enkelt! Men det är bara vad jag gissar på... Det kan va värt att testa
/
Roxxen96!
Menar du clipset på nålen? så jag ska ge den en liten sup, Jag vet inte vad eller hur förgasar inställningarna ska vara luftskruven är ut skruvad 2 varv och jag har helt öppet filter medans jag håller på?
Med större munstycke startar den ju ,men dör på låga varv den bara blödrar tills den stannar!
Ja jag menar clipset, sätt den så den får mer bensin nu när du har en någorlunda tomgång, jag är 99 procent säker att det kommer funka! Om det inte gör det så vet jag inte

Innan hade jag tomgång en stund, sen dog den, jag ändrade hacket på clipset ( trotteln ) så den får mest bensin nu, nu dör den aldrig.. Håller tomgången jätte fint..
/ Roxxen96
Postat: 3 september 2011, 12:07
av RoxxTobb
Tack grabbar och aa... Nu har jag hittat felet... jag köpte motorn begagnad och dom lovade den fungerarde men nu hittade jag problemet.... något med cylindern fotpackningen är förmodligen bort eller så har den ingen de bara blåste där ur när jag kollade lite närmare nu! så bara upp med motorn och btya den :/
Måste de vara en stål packning? eller kan man göra en egen? :/
Postat: 3 september 2011, 12:09
av Roxxen96
RoxxTobb skrev:Tack grabbar och aa... Nu har jag hittat felet... jag köpte motorn begagnad och dom lovade den fungerarde men nu hittade jag problemet.... något med cylindern fotpackningen är förmodligen bort eller så har den ingen de bara blåste där ur när jag kollade lite närmare nu! så bara upp med motorn och btya den :/
Måste de vara en stål packning? eller kan man göra en egen? :/
Kan det va en sådan?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=20081
/ Roxxen96
Postat: 3 september 2011, 12:11
av RoxxTobb
de tror jag säkert

men tror du man kan göra en egen jag skulle vilja ut och köra! så kan man byta när den riktiga kommer?

Postat: 3 september 2011, 12:12
av Roxxen96
RoxxTobb skrev:de tror jag säkert

men tror du man kan göra en egen jag skulle vilja ut och köra! så kan man byta när den riktiga kommer?

Det kan du säkert! Om du har flytande packning funkar det säkert med!
