Tja alla på TSR Har nu blivit dags för moppetider och jag tänkte fråga om det är ett bra köp att köpa denna Derbi Senda X race? Saker som skall fixas vid köp är; ta bort b*gläpp, ta bort backspegeln, och fixa rostet på röret (ev. köpa ett snyggare orginal, får ej trimma...)
har själv en sån, köp hellre en moppe me AM6 motor för derbis motorer skakar väldigt mycke och låter fisigt orginal, de går mycke bättre urpluggat så du vet. Men är svårt att plugga ur, då man måstekapa upp hela röret.
Moto_X skrev:har själv en sån, köp hellre en moppe me AM6 motor för derbis motorer skakar väldigt mycke och låter fisigt orginal, de går mycke bättre urpluggat så du vet. Men är svårt att plugga ur, då man måstekapa upp hela röret.
Okej.. Kan du ge exempel på någon modell med AM6:a på?
SiMoN92 skrev:aa. köp Derbi Senda x-treme ist.. Mycket snyggare. och går bättre original om du inte får trimma.
Men vad är det för skillnad på motorerna på dessa två? Vad jag har läst på vissa trådar är att det är samma moped, bara andra lampor och annan färg? Vad är det som gör X racen till budgetvarianten av dessa två?
nee, de e nog ingen skillnad, jag bara tänkte på att när ni snackade om AM6. Jag har en ny roxon med nya Derbi motorn, och jag har kört med många som har AM6 original. Och jag kör ifrån dom hur lätt som helst. Dom går runt 52 och min går i 65. mätt med gps! jag tror de e samma motor på x-race och x-treme men x-treme e mycketmycket snyggare
SiMoN92 skrev:nee, de e nog ingen skillnad, jag bara tänkte på att när ni snackade om AM6. Jag har en ny roxon med nya Derbi motorn, och jag har kört med många som har AM6 original. Och jag kör ifrån dom hur lätt som helst. Dom går runt 52 och min går i 65. mätt med gps! jag tror de e samma motor på x-race och x-treme men x-treme e mycketmycket snyggare
Det är ju bra. Men motorn är ju från 04. Hur är den jämfört med Xtreme?
okejokej. aa då är det nog lite skillnad tror jag. Jag tror inte det är nån skillnad på motorn, eller jag är nästan säker, asså om det är samma årsmodell och så. I med att det är samma märke. Men x-treme är mkt snyggare:p
SiMoN92 skrev:okejokej. aa då är det nog lite skillnad tror jag. Jag tror inte det är nån skillnad på motorn, eller jag är nästan säker, asså om det är samma årsmodell och så. I med att det är samma märke. Men x-treme är mkt snyggare:p
Okej Läste precis en tråd här på tsr, att AM6 motorer bara har 2.3hk Det blir ingen sån Men själv tycker jag X racen är ganska snygg... Om inte annat så går den att fixa snygg lätt
Jag tycker att du ska satsa på en Derbi Senda drd dom är lätt som snygaste mopparna i någorlunda originalskick dom har även den motorn som går bäst original.