Köpte en aprilia av en polare för 200kr, den gick igång och gick jävlit bra tills att kicken slutade ta och bara "Spann" kicken får inget grepp så öppnade och kollade så var det drevet till kicken som var helt utslitet. Finns det inget annat sätt att starta en scooter på än kicken och elstarten för elstarten e sönder..
[quote="Furia96"]tänkte höra med er som kan scootrar bäst!
Köpte en aprilia av en polare för 200kr, den gick igång och gick jävlit bra tills att kicken slutade ta och bara "Spann" kicken får inget grepp så öppnade och kollade så var det drevet till kicken som var helt utslitet. Finns det inget annat sätt att starta en scooter på än kicken och elstarten för elstarten e sönder..
Tackar för svar ![/quote
+1 ...jag undviker att svara i denna tråden
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Furia96 skrev:tänkte höra med er som kan scootrar bäst!
Tackar för svar !
Felpost och nja jag har hört att man ska kunna spinna på nått kugghjul då men ska inte säga säkert att det går eftersom jag är riktigt tveksam att det skulle funka.
Du kan ju ta en skruvdragare, med hylsa som passar på mutter på variatorn, och "skruva" igång den. Sen kan nog detta vara till nytta för att lösa din problem http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=26456
har hört att man kan sätta en skruvmejsel nånstans i kopplingklockan och springa igång den men inget jag skulle rekommendera även om jag visste exakt hur man gjorde Du gjorde ju en jävligt bra deal på moppen, nya kickdrev kan väll inte kosta så mkt?
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Tuta skrev:har hört att man kan sätta en skruvmejsel nånstans i kopplingklockan och springa igång den men inget jag skulle rekommendera även om jag visste exakt hur man gjorde Du gjorde ju en jävligt bra deal på moppen, nya kickdrev kan väll inte kosta så mkt?
Det är nog det jag också har hört men inget som rekommenderas
Klart det går. Ta en skruvdragare och sätt på en hylsa som passar den på din variator sen skruvar du åt höger så får det samma effekt som att kicka eller en lite kraftigare el-start. Detta sättet kan dock slita på muttern.
Fast du skrvar ju på skruven om hylsan snurrar medurs, dvs höger, och då startar inte moppen, du måste i såfall skruva moturs dvs vänder, men då åker ju bara muttern av?
Aprilia SR50 R Factory (Injection)
Setup:
V-Ring, "Gameboytrimm" Malossi-Mappad ECU
Dr.Pulley HIT Koppling
Malossi 70cc Sport Injection
Stage6 R1200
Polini Sport Luftfilter
Stage6 Glasfiber Reeds
Styling:
Neon, Kåpor, Xeon, Dekaler, Deoder, Soundboard 2Extreme Soundmaster 3D (MODDAD), ETC.ETC.