Tack på förhand! MVH Dewon
När den blinkar så har du för lite olja! Har med en Aerox 08Dewon skrev:Anthmyr: Okej tack.
Veilside1337: Ska kolla upp allt det du sa imorgon och kolla vad som händer. Tack som fan! Blev lite skraj då det var första gången jag åkte på moppen och trodde jag hade gjort något fel.
En annan fråga om jag får passa på. När jag vrider i nyckeln blinkar det till en gång i "för lite olja-lyset". Är det okej eller betyder det att det är lite olja? Stog i AM-körkortsboken att den lyser när det är för lite olja i men jag är inte säker.Tack för allt ändå!
när man drar om nyckeln så blinkar den alltid väll? Sen när den börjar lysa ibland när man kör då börjar det ta slut..Roxxen96 skrev:När den blinkar så har du för lite olja! Har med en Aerox 08Dewon skrev:Anthmyr: Okej tack.
Veilside1337: Ska kolla upp allt det du sa imorgon och kolla vad som händer. Tack som fan! Blev lite skraj då det var första gången jag åkte på moppen och trodde jag hade gjort något fel.
En annan fråga om jag får passa på. När jag vrider i nyckeln blinkar det till en gång i "för lite olja-lyset". Är det okej eller betyder det att det är lite olja? Stog i AM-körkortsboken att den lyser när det är för lite olja i men jag är inte säker.Tack för allt ändå!
Mvh Roxxen96
Stämmer, när man tar på tändningen så blinkar den till, det betyder att det börjar behövas fylla på, men sen när den lyser helt och hållet hela tiden då ska man fylla på direkt !Tuta skrev:när man drar om nyckeln så blinkar den alltid väll? Sen när den börjar lysa ibland när man kör då börjar det ta slut..Roxxen96 skrev:När den blinkar så har du för lite olja! Har med en Aerox 08Dewon skrev:Anthmyr: Okej tack.
Mvh Roxxen96
nu har du lite fel, det är som någon skrev ovanför att det är en säkerhetsåtgärd att den blinkar till när man slår på tändningen. Du kan testa att fylla den fullt med olja och det kommer ändå blinka till och jag är 110% säker på detRoxxen96 skrev:Stämmer, när man tar på tändningen så blinkar den till, det betyder att det börjar behövas fylla på, men sen när den lyser helt och hållet hela tiden då ska man fylla på direkt !Tuta skrev:när man drar om nyckeln så blinkar den alltid väll? Sen när den börjar lysa ibland när man kör då börjar det ta slut..Roxxen96 skrev: När den blinkar så har du för lite olja! Har med en Aerox 08
Mvh Roxxen96
Då är det väl olika från moppe till moppe ...svantessonn skrev:nu har du lite fel, det är som någon skrev ovanför att det är en säkerhetsåtgärd att den blinkar till när man slår på tändningen. Du kan testa att fylla den fullt med olja och det kommer ändå blinka till och jag är 110% säker på detRoxxen96 skrev:Stämmer, när man tar på tändningen så blinkar den till, det betyder att det börjar behövas fylla på, men sen när den lyser helt och hållet hela tiden då ska man fylla på direkt !Tuta skrev: när man drar om nyckeln så blinkar den alltid väll? Sen när den börjar lysa ibland när man kör då börjar det ta slut..
Som jag skrev i tidigare inlägg, en säkerhets grej. Vore lite tråkigt om lampan var trasig medans man kör, därför blinkar den alltid till när man vrider på tändningen. Så man vet att den fungerar.Roxxen96 skrev:Stämmer, när man tar på tändningen så blinkar den till, det betyder att det börjar behövas fylla på, men sen när den lyser helt och hållet hela tiden då ska man fylla på direkt !Tuta skrev:när man drar om nyckeln så blinkar den alltid väll? Sen när den börjar lysa ibland när man kör då börjar det ta slut..Roxxen96 skrev: När den blinkar så har du för lite olja! Har med en Aerox 08
Mvh Roxxen96
jarken skrev:Som jag skrev i tidigare inlägg, en säkerhets grej. Vore lite tråkigt om lampan var trasig medans man kör, därför blinkar den alltid till när man vrider på tändningen. Så man vet att den fungerar.Roxxen96 skrev:Stämmer, när man tar på tändningen så blinkar den till, det betyder att det börjar behövas fylla på, men sen när den lyser helt och hållet hela tiden då ska man fylla på direkt !Tuta skrev: när man drar om nyckeln så blinkar den alltid väll? Sen när den börjar lysa ibland när man kör då börjar det ta slut..
är det så svårt att erkänna att du hade fel?Roxxen96 skrev:jarken skrev:Som jag skrev i tidigare inlägg, en säkerhets grej. Vore lite tråkigt om lampan var trasig medans man kör, därför blinkar den alltid till när man vrider på tändningen. Så man vet att den fungerar.Roxxen96 skrev: Stämmer, när man tar på tändningen så blinkar den till, det betyder att det börjar behövas fylla på, men sen när den lyser helt och hållet hela tiden då ska man fylla på direkt !
Min gör inte såsom jag skrev innan blinkar den bara till när man slår på tändningen ( min ) , men det du säger stämmer definitivt!
Om man däremot vrider nyckeln bara lite så lyser det hela tiden och det är bara för att man skall kunna kolla om lampan fungerar!!svantessonn skrev:är det så svårt att erkänna att du hade fel?Roxxen96 skrev:jarken skrev: Som jag skrev i tidigare inlägg, en säkerhets grej. Vore lite tråkigt om lampan var trasig medans man kör, därför blinkar den alltid till när man vrider på tändningen. Så man vet att den fungerar.
Min gör inte såsom jag skrev innan blinkar den bara till när man slår på tändningen ( min ) , men det du säger stämmer definitivt!
Eftersom att alla andra med aerox (vet inte om det är samma på andra mopeder) har det som en säkerhetskoll men för dig blinkar det bara när du behöver fylla på..
Som antonpg94 sa så är batterisyra frätande och det går ingen slang från förgasaren med batteri syraVeilSide1337 skrev:Tjena, ja du har postat helt rätt! Fan vad glad jag blir när nån gör det på första inlägget!
Tillbaka till ämnet, jag fick panik när jag märkte det på min Aprilia, med det är ingen fara, Ena slangen är om man tankar över istället för att allt ska komma på sadeln/under så är det en slang som släpper ut det, den andra är till för batterisyra, inget viktigt det är gas som släpps därifrån oftast men det händer aldrig typsen kanske du har en slang till och det är en som sitter i förgasaren, om den flödar och får i sig för mycket bensin så släpper den ut det. så det ska inte vara några problem.
däremot prova att tanka fullt och liiiite över och kolla om det läcker då, gör det det då är det lungt, men om du låter den stå stilla i 2 dagar med fulltanken och märker att det läcker ändå så börja med att kolla alla bensinslangar och så, sen om det inte räcker så kolla förgasaren så det sitter tight och så den är rätt bestyckad
Lycka till!
dadde w1 skrev:Om man däremot vrider nyckeln bara lite så lyser det hela tiden och det är bara för att man skall kunna kolla om lampan fungerar!!svantessonn skrev:är det så svårt att erkänna att du hade fel?Roxxen96 skrev:
Eftersom att alla andra med aerox (vet inte om det är samma på andra mopeder) har det som en säkerhetskoll men för dig blinkar det bara när du behöver fylla på..