Hej. Jag är helt mer lr mindre helt okunnig på motorer.
Jag köpte mig kina moppen Marcello classic för en vecka sen och har kämpat med den sen dess. När jag försöker starta så spottar den ut soppa från vad jag tror heter överflödesslangen som sitter snett under soppa slangen. Jag har fått igång den ett par gånger men endast i några sekunder. Tändstiftet fungerar men det är helt torrt efter flera start försök.
Någon som har tips om hur jag kan få den att leva?
Lämna tillbaka? Även om det är en kina ska den ju funka..?
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
ajo sant men vill försöka få igång den ändå. Var efterklok och sökte på företaget efter jag hade köpt och lästa tråkiga saker om dom så känns redan i förväg som att dom inte kommer ta tillbaka den och jag har inte orken att kriga med dom och konsumentverket.
Ja det kommer bensin till förgasaren men förgasaren släpper ut det.
samueljohansson96: ska den verkligen pluggas? Bensinen kommer ut från det jag tror är överflödsslangen under förgasaren typ. Det sitter också en skruv där den slangen sitter och den är åtdragen.
Det är härifrån soppan sprutar ut när jag försöker starta, sitter en ganska lång slang därifrån som går ner till undersidan av moppen. Skruven är helt inskruvad. Vad är det för slang? och vad gör skruven? något förslag vad jag ska göra nu? tändstift är torrt.
när jag står stilla. Jag får alltså inte moppen att starta ens. Jag har fått igång den ett fåtal gånger men den dog efter ett par sekunder och då kom soppan ut där.