Sida 1 av 1
moppen gör ite vad den ska .
Postat: 30 augusti 2011, 17:58
av peugeotkillen
tjena alla moppe kompisar
det är så att jag har trimmat min peugeot vivacity , men den går extremt långsamt tycker jag .bra i början men sen ger den upp
jag har satt på
porlini speedcontrolvariator
mallossi kopling med gula fjädrar
dolpper racing vev
steg6 racing membran
org förgasare men upp borrat insug
steg6 pro sport rör
stylepro ostyrpt cdi
den axxar fin som fan till 70-75 men sen tar det stopp . samma när jag hade malossi mhr 70 cc sport . konstigt tycket jag . trodde det var packningarna som va kassa eller tjuv luft .så bytt alla .även om dom andra va helt nya, helt ny rem är på. ska sätta på en annan cylinder 70cc då
ar justerat förgasaren skit bra . brun färg på stiftet
snälla hjälp med alla . orkar inte att den gör så lite hihi
min kompis baotian drar lätt i topp :/
har bytat stift och tändkabel med samma sak .
har även rengjort allt
ursäktar för felpost eller något . flytta om det är fel
tack i förhand / peugeotkillen
Postat: 30 augusti 2011, 18:04
av GHFear
Du har nog "pyttelite för tunga vikter"
När jag har 4,1 så går den perfekt. men med 4,5 så går den inte upp i topp... den gör 20 mk/h saktare..
Postat: 30 augusti 2011, 18:04
av peugeotkillen
Timisen94 skrev:kollat tändspolen?
jag hade samma problem med min blaster
och det var tändspolen som var åt helvete.
tack för svaret . men har byttat så det borde inte va det :´)
Postat: 30 augusti 2011, 18:06
av peugeotkillen
GHFear skrev:Du har nog "pyttelite för tunga vikter"
När jag har 4,1 så går den perfekt. men med 4,5 så går den inte upp i topp... den gör 20 mk/h saktare..
vikterna är helt nya .. byte i går till malossi
tror det är 5-6 g inte helt säker

Postat: 30 augusti 2011, 18:09
av GHFear
5-6g vikter? testa 4,5 eller typ 4
Postat: 30 augusti 2011, 18:10
av peugeotkillen
hur tunga

Postat: 30 augusti 2011, 18:14
av kevinspeedfight
GHFear skrev:5-6g vikter? testa 4,5 eller typ 4
vet inte hur många gånger jag har skrivit de hära till er aerox snubbar...

Det är olika vikter i olika motorer, tex aerox ligger på 5,5g original tror jag.
medans speedfight har 8,5g original och det är väll samma på vivacity. så om du stoppar i 4g så kommer den varva tok för mkt, minst 6g skulle jag nog säga till en viva eller speedfight

Postat: 30 augusti 2011, 18:15
av Hebbex
Läser du igenom det du skriver?
Postat: 30 augusti 2011, 18:18
av peugeotkillen
peugeotkillen skrev:hur tunga

men vad kan det vara för något annat :)och säg olika vikter som jag ska testa

?
Postat: 30 augusti 2011, 18:20
av kevinspeedfight
Timisen94 skrev:peugeotkillen skrev:hur tunga

prova 4.5
läs vad jag skrev några rader upp..
amir kolla vad du har i nu, om du har original prova stoppa i 7,5g eller 7g
Postat: 30 augusti 2011, 18:21
av peugeotkillen
kevinspeedfight skrev:GHFear skrev:5-6g vikter? testa 4,5 eller typ 4
vet inte hur många gånger jag har skrivit de hära till er aerox snubbar...

Det är olika vikter i olika motorer, tex aerox ligger på 5,5g original tror jag.
medans speedfight har 8,5g original och det är väll samma på vivacity. så om du stoppar i 4g så kommer den varva tok för mkt, minst 6g skulle jag nog säga till en viva eller speedfight

tjena kevin
har ju 6 g i min så vikterna stämmer eller

?
vad mera kan felat vara
Postat: 30 augusti 2011, 18:23
av peugeotkillen
kevinspeedfight skrev:Timisen94 skrev:peugeotkillen skrev:hur tunga

prova 4.5
läs vad jag skrev några rader upp..
amir kolla vad du har i nu, om du har original prova stoppa i 7,5g eller 7g
och hur kollar jag hur mycket dom väger

Postat: 30 augusti 2011, 18:23
av kevinspeedfight
peugeotkillen skrev:kevinspeedfight skrev:GHFear skrev:5-6g vikter? testa 4,5 eller typ 4
vet inte hur många gånger jag har skrivit de hära till er aerox snubbar...

Det är olika vikter i olika motorer, tex aerox ligger på 5,5g original tror jag.
medans speedfight har 8,5g original och det är väll samma på vivacity. så om du stoppar i 4g så kommer den varva tok för mkt, minst 6g skulle jag nog säga till en viva eller speedfight

tjena kevin
har ju 6 g i min så vikterna stämmer eller

?
vad mera kan felat vara
6g kan va för lätt, prova gå upp nått gram. till 7,5 eller nått. blire inge bättre så vet jag inte vad det kan vara. för lättare än 6g ska du inte ha till en viva
Postat: 30 augusti 2011, 18:32
av moppetard
Kanske är strypt cdi om de är de på vivas?

Postat: 30 augusti 2011, 18:33
av peugeotkillen
kevinspeedfight skrev:peugeotkillen skrev:kevinspeedfight skrev:
vet inte hur många gånger jag har skrivit de hära till er aerox snubbar...

Det är olika vikter i olika motorer, tex aerox ligger på 5,5g original tror jag.
medans speedfight har 8,5g original och det är väll samma på vivacity. så om du stoppar i 4g så kommer den varva tok för mkt, minst 6g skulle jag nog säga till en viva eller speedfight

tjena kevin
har ju 6 g i min så vikterna stämmer eller

?
vad mera kan felat vara
6g kan va för lätt, prova gå upp nått gram. till 7,5 eller nått. blire inge bättre så vet jag inte vad det kan vara. för lättare än 6g ska du inte ha till en viva
jaha ska testa

Postat: 30 augusti 2011, 18:34
av peugeotkillen
moppetard skrev:Kanske är strypt cdi om de är de på vivas?

står ju att jag har köpt ostrypt

Postat: 30 augusti 2011, 18:39
av peugeotkillen
någon söt sak som vet ^^
Postat: 30 augusti 2011, 18:50
av runners
Man kan aldrig säga vilka vikter man ska ha. det finns bara ett sätt...PROVA DIG FRAM. Byta succesivt ner ett gram i taget och när du känner att motorn varvar mer än drar så vet du att du har för lätta. Då är det bara att byta uppåt.