Hej!
Natten till lördag så blev min Pgo g-max stulen! Någon gång mellan 23:00 - 00:30. Den stod på min garageuppfart, olåst. Jag var hemma hela kvällen men hörde ingenting

Dagen efter när jag upptäckte att den var stulen så var jag ute och letade. Typ 50 meter från mitt hus så står det en stulen baotian övergiven. Så jag ringde polisen och anmälde den och då ägdes den av en gubbe som bor ca 200 meter från mitt hus. En kompis till mig påstått sig ha sett någon köra på en moped som han tror var min. Det stämmer perfekt med tider då stölden utfördes. Och min kompis bor ca 100 meter ifrån mig.
Nu till saken, jag har lite misstankar om en granne som jag tror kan ha stulit min moped. Men jag vet inte riktigt hur jag ska reagera. Jag vill gå dit med järnrör men onödigt om det inte är han.
"BEVIS":
-Inom en radie av 200 meter från den misstänktes hus så skädde två mopedstölder.
- Dessa två under samma kväll som den misstänkte var med sitt kompisgäng.
-Båda mopederna stod på uppfarter till hus. Det tyder på en viss kunskap om området.
-En kompis tror sig ha sett min moped körandes på hans gata under kvällen.
HYPOTES:
Jag tror att de först stal den mopeden jag fann på gatan, men inte fick igång den. Så de rullade bort den från den misstänktes hus till min gata och lämnade den där. Istället stal de min. De rullade bort den från min gata till den misstänktes hus (100 meter). Startade den, testade om den funkade. Troligtvis under testtiden som kompisen såg dom!
Eftersom mopeden är väldigt stor och tung så tror jag knappast att de rullade speciellt lång. Nära till personens hem från mig.
HUR SKA JAG AGERA!? Spana? Järnrör? Aina?