Agera mot tjuv?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
FThunberg
Farsans gamla zündapp

Agera mot tjuv?

Inlägg av FThunberg »

Orkar ni inte läsa allt så börja nere vid bevisen.

Hej!
Natten till lördag så blev min Pgo g-max stulen! Någon gång mellan 23:00 - 00:30. Den stod på min garageuppfart, olåst. Jag var hemma hela kvällen men hörde ingenting :(
Dagen efter när jag upptäckte att den var stulen så var jag ute och letade. Typ 50 meter från mitt hus så står det en stulen baotian övergiven. Så jag ringde polisen och anmälde den och då ägdes den av en gubbe som bor ca 200 meter från mitt hus. En kompis till mig påstått sig ha sett någon köra på en moped som han tror var min. Det stämmer perfekt med tider då stölden utfördes. Och min kompis bor ca 100 meter ifrån mig.

Nu till saken, jag har lite misstankar om en granne som jag tror kan ha stulit min moped. Men jag vet inte riktigt hur jag ska reagera. Jag vill gå dit med järnrör men onödigt om det inte är han.

"BEVIS":
-Inom en radie av 200 meter från den misstänktes hus så skädde två mopedstölder.

- Dessa två under samma kväll som den misstänkte var med sitt kompisgäng.

-Båda mopederna stod på uppfarter till hus. Det tyder på en viss kunskap om området.

-En kompis tror sig ha sett min moped körandes på hans gata under kvällen.

HYPOTES:

Jag tror att de först stal den mopeden jag fann på gatan, men inte fick igång den. Så de rullade bort den från den misstänktes hus till min gata och lämnade den där. Istället stal de min. De rullade bort den från min gata till den misstänktes hus (100 meter). Startade den, testade om den funkade. Troligtvis under testtiden som kompisen såg dom!
Eftersom mopeden är väldigt stor och tung så tror jag knappast att de rullade speciellt lång. Nära till personens hem från mig.

HUR SKA JAG AGERA!? Spana? Järnrör? Aina?
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

om jag var du så hade jag nog ringt aina för du kan få riktigt mkt problem om du går dit med järnrör och sen är dom oskyldiga, du kan ju spana lite undertiden med som en ninja 8)
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

håll utkik och polisanmäl, berätta gärna om dina misstankar och be de kolla upp de. tror dock inte på nått från f-bolaget då den var olåst...
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
SmartaAgge
Elmoped

Inlägg av SmartaAgge »

Nutbreaker skrev:om jag var du så hade jag nog ringt aina för du kan få riktigt mkt problem om du går dit med järnrör och sen är dom oskyldiga, du kan ju spana lite undertiden med som en ninja 8)
Ninjapro... CAMP
TACTICAL NUKE INBOUND FUCK YEAH...

Tycker också aina <3
HEJ
JAG ÄR SMART
Användarens profilbild
bönan
Svårstartad skrothög

Inlägg av bönan »

ett råd bara.gå inte dit med något järnrör hade sj sänkt dig fall du kom med ett rör i handen o på stod att jag hade tjuvat din moped.kolla ist om personen har något moped föråd eller något.håll koll på vart han går om du pallar har du tur så ligger den i ngn skogsdunge.får du reda på vem som har stulit den så e det fritt fram o jävlas med personen tycker jag.lider med dig det e förjävligt o bli av med sina grejer hoppas du hittar den i bra skick
natural born writers Göteborg
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

aina>vänta>få reda på om det var han.

skyldig=moppen tillbaka>skadestånd ev försäkringspeng>järnrör

oskyldig= leta upp den riktiga tjuven och gör som jag skrev där uppe :P
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Jag tycker att du ska skita i aina ta järnröret och fixa tillbaks moppen
Användarens profilbild
agertoft
Svårstartad skrothög

Inlägg av agertoft »

vilken ort bor du i?

edit: var fan ligger rönneäng?
varför inte?

http://www.twostrokerider.se/koposalj/3274

språkpolis samt allmänt störande

http://Decentot.no-ip.org/ -bra OT server
Användarens profilbild
FThunberg
Farsans gamla zündapp

Inlägg av FThunberg »

Tack allesammans.
Jag bor i Rönnäng på ön Tjörn. ca 7 mil norr om Göteborg.

Ska ut och spana like a NINJA ikväll 8)
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

fyfan va kul om min granne hade kommit med järnrör och anklagat mig för något sånt hade slått sönder han bara för den anklagelsen + han har ett järnrör? :D
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Lägg på svarta mjukisbyxor och en svart college och sen blir du ninja och spanar. :)
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av AndersoNN »

Bara ta järnröret o rensa deras bilrutor...
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
Användarens profilbild
larsniklas
Svårstartad skrothög

Inlägg av larsniklas »

Jäkla synd, men kom ihåg att låsa Mopeden.
Användarens profilbild
FThunberg
Farsans gamla zündapp

Inlägg av FThunberg »

Undrar varför i hellvete man ska ha försäkring.... Eftersom mopeden inte var riktigt låst så har jag en självrisk på 5-8 tusen om de hittar den :evil:
FYFAN! Om jag skulle sälja den så är den värt typ 8 tusen kanske...
Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd

Inlägg av Punkarn »

Gå och ta den övergivna och gå och se om det är din hos '' Tjuvaktiga granne '' då, Så får du ta hem den till dig och så sätter du upp en kamera så tar du honom på bargärning när han skall hämta en av dem tbx. :lol:

Stjäl bara tillbaka den och se glad ut när han blir tagen på kamera sätt ut en Gps sändare också :lol: så låter du polisen ta hand om saken och säg att du hade en viktig tid på morgonen till sjukhuset som du missade, Så får han Extra tillkostnader.
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
Skriv svar