Sida 1 av 1
Mopeden "hackar"
Postat: 24 augusti 2011, 19:30
av EliiasH
Hej har nyligen köpt ett doppler er1 effektrör som är urpluggat, När jag monterade så beställde jag en munstyckes sats med strl 80-102. Körde med mitt 65 munstycke tills satsen kom sen monterade jag ett i strl 88 och då varvade mopeden inte upp alls och stiftet blev svart. Bytte ner mig till 80 då och stiftet blev oboy brunt men den "hackar" Fram alldeles när effektkurvan kommer. med 65 munstycke i så var stiftet vitt kanske lite lite brunt men moppen gick mycket bättre då än nu..
Har en Gilera rcr med dragen skorsten.
Postat: 24 augusti 2011, 19:36
av söt_sture
låter som du behöver justera luftskruven kanske, i munstycke värkar det vara bra
Postat: 24 augusti 2011, 19:46
av EliiasH
söt_sture skrev:låter som du behöver justera luftskruven kanske, i munstycke värkar det vara bra
Det var det jag också trodde men jag har testat att pillat på luftskruven men det blir ingen skillnad
Edit: Kan ju bli lite skillnad ibland men inte så att mopeden går fint..
Postat: 24 augusti 2011, 19:51
av Zer0x
Om tändstiftet är vitt kommer det inte dröja länge förrän moppen värmenyper.
Postat: 24 augusti 2011, 19:54
av söt_sture
testa nånstans mellan 70-80, jag hade 60 på min Rieju och tog 72, hela registret var mjukt och fint
Edit: mår tänd stiftet bra? kanske behövs byta om det beter sig så på alla växlar?
Postat: 27 augusti 2011, 08:27
av EliiasH
Tändstiftet är ganska nytt och det är oftast bara på 1-2 ibland 3an sen börjar den varva mer.. Tror det är för stort munstycke för jag har bytt tillbaka till 65 nu och ska köpa ett 72 snart

Går fint med 65 i men stiftet är ljusbrunt så därför ska jag ha större munstycke

Postat: 27 augusti 2011, 16:29
av willemedDERBIN
jag kör 78 i min då ....
dock har ett litet vassare rör än dig då

Postat: 27 augusti 2011, 18:14
av Korken
Hade samma problem med min Derbi, gick bra upp till 6k då den började hacka till ca6.5k rpm, och då var felet att röret inte satt helt korrekt i mynningen på cylindern
