rost :D

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
somolainen
Elmoped

rost :D

Inlägg av somolainen »

Tjaina, uhm kollade på moppe nu i söndags tar hem den idag, orginal röret vart lite rostigt =/ nån som vet hur man tar bort det? :) (Rieju rrx orginal rör) :wink:
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

om du vill ha bort rosten är det bara att slipa :)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Re: rost :D

Inlägg av ValoPallo »

somolainen skrev:Tjaina, uhm kollade på moppe nu i söndags tar hem den idag, orginal röret vart lite rostigt =/ nån som vet hur man tar bort det? :) (Rieju rrx orginal rör) :wink:
Lite eller sönderrostat? Om det är LITE här och var så kan du ta autosol, annars kan du slipa bort det

Om det ser risigt ut kan du slipa alltihop och lacka med värmebeständig färg eller kroma om du vill känna dig lite lyxig
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
somolainen
Elmoped

Inlägg av somolainen »

lite rost är det på röret, slip alltså sen lack svart lr krom tar jag senare :D
iaf Vad för slip? :D :?:
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

ValoPallo skrev:
somolainen skrev:Tjaina, uhm kollade på moppe nu i söndags tar hem den idag, orginal röret vart lite rostigt =/ nån som vet hur man tar bort det? :) (Rieju rrx orginal rör) :wink:
Lite eller sönderrostat? Om det är LITE här och var så kan du ta autosol, annars kan du slipa bort det

Om det ser risigt ut kan du slipa alltihop och lacka med värmebeständig färg eller kroma om du vill känna dig lite lyxig
autosol på ett icke-kromat rör?? håller på att kroma mitt orginal rör nu, kan bara säga att det är jävligt :)
Användarens profilbild
Timpis
Svårstartad skrothög

Inlägg av Timpis »

vicke xX SMT skrev:
ValoPallo skrev:

autosol på ett icke-kromat rör?? håller på att kroma mitt orginal rör nu, kan bara säga att det är jävligt :)
Hur kromar du ditt rör själv?
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

kan inte alla här lära sig vad krom är för något och säga polera istället :P
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Mura skrev:kan inte alla här lära sig vad krom är för något och säga polera istället :P
jaaajaaa, jag POLERAR mitt rör :)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

vicke xX SMT skrev:
ValoPallo skrev:

Javisst fan ja, jag har ju kromat, tänkte inte på det :P
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

somolainen skrev:lite rost är det på röret, slip alltså sen lack svart lr krom tar jag senare :D
iaf Vad för slip? :D :?:
Beror på vad det är för rost, men ska man ha bort rosten är det i regel vinkelslip och flapdisc som gäller för att gno bort det. Finns även grovrensare till både vinkelslip och borrmaskin som fungerar bra
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

blästra och lacka om!
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
derbitixx
Elmoped

Inlägg av derbitixx »

lägg röret i cola :P
ValoPallo skrev:
difaren skrev:skäms du inte ??! han har ju bakspegeln kvar ju :lol:
Det är ingen backspegel, det är en anslagstavla med bastutiderna :D
Skriv svar