Reg skylt straff ! :o

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
lakke
Elmoped

Reg skylt straff ! :o

Inlägg av lakke »

Tänkte kolla lite snabbt , kan man endast få parkerings böter pga reg skylten ? Till exempel om du blir jagad men smiter undan , då spelar de igen roll att dom såg din reg skylt? ;o
Användarens profilbild
ThePowerDerbi
Derbi Crew

Inlägg av ThePowerDerbi »

Om dom såg reg skylten kan dom ju åka hem till dig och vänta på att du ska komma hem :D
Bild

Svarar gärna på frågor via pm :) Pm:a också för mer info angående Derbi Crew :D
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

om de ser din regskylt under en jakt måste de även bevisa vem de va som körde.

vet inte hur de är med p böter
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
lakke
Elmoped

Inlägg av lakke »

Aa och med hjälm så blir de ju lite svårt fördom att bevisa :) någon som vet hur snabbt dom får jaga om man tar av hjälmen ? Eller får dom jaga alls då? :)
Användarens profilbild
Tobiiash
Stunter

Inlägg av Tobiiash »

lakke skrev:Aa och med hjälm så blir de ju lite svårt fördom att bevisa :) någon som vet hur snabbt dom får jaga om man tar av hjälmen ? Eller får dom jaga alls då? :)

Enligt min kompis som tog moppekortet igår så får inte polisan jaga en moppe överhuvudtaget.
Bara följa efter och sen men inte jaga då
Jag gillar Oskar.
fredde_lb
Elmoped

Inlägg av fredde_lb »

haha bullshit tro mig dom jagar en ^^
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Tobiiash skrev:
lakke skrev:Aa och med hjälm så blir de ju lite svårt fördom att bevisa :) någon som vet hur snabbt dom får jaga om man tar av hjälmen ? Eller får dom jaga alls då? :)

Enligt min kompis som tog moppekortet igår så får inte polisan jaga en moppe överhuvudtaget.
Varför är det så att när nån skriver "Enligt en kompis" så är det 99 gånger av 100 fel? :P
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Tuta skrev:
Tobiiash skrev:

Varför är det så att när nån skriver "Enligt en kompis" så är det 99 gånger av 100 fel? :P
För att det brukar vara någon som pratar om sig själv i tredjeperson. :P
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Tuta skrev:
Tobiiash skrev:

För att det brukar vara någon som pratar om sig själv i tredjeperson. :P
Användarens profilbild
Tobiiash
Stunter

Inlägg av Tobiiash »

Tuta skrev:
Tobiiash skrev:

vet ej, men han sa det. men dom lär ju fortfarande köra efter ändån?
Jag gillar Oskar.
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

dom jagar dig och försöker stoppa dig, och att ta av hjälmen innebär bara att dom får det lättare att identifiera dig + att du har en fruktansvärt mycket större chans....att köra ihjäl dig.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Jag fattar inte vad du menar med p-böter för skyllten?
Om de ser din skyllt men du kör ifrån dom, så får du ju helt enkelt se upp efter det. För då vet de ju att du har gjort ngt ;)

Ang det där med att ta av sig hjälmen. Det är ju jävligt dumt med tanke på att det är rätt stor risk att köra åt helvete när man är under stress. Men enligt lagen så får en polisbil jaga en moppe oavsett om föraren har hjälm lr inte. MEN om föraren inte har hjälm, får inte polisen dra igång sirener eller blåljus, då detta kan leda till ökad stress hos föraren och risken att köra åt helvete blir större ;)
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
perre92
GHOSTRIDER

Inlägg av perre92 »

OT: en kille här i stan tog av sig hjälmen när han blev jagad och tittade bakåt och körde rakt in i sidan på en bil så de är inte att rekomendera.

Men nej dom får inte jaga en moped men dom kan väl följa efter dig på skapligt avstånd då
tomt
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

Tobiiash skrev:

demn får jaga o gripa dig om dem misstänker du har gjort/gör en olala handling !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Tuta skrev:Varför är det så att när nån skriver "Enligt en kompis" så är det 99 gånger av 100 fel? :P
Vi har tydligen väldigt dumma kompisar :roll:

Polisen får jaga dig, om dom ser din registerskylt så står om antagligen och väntar på dig när du kommer hem

Dom jagar dig även om du tar av dig hjälmen, vilket jag hoppas att du inte tänker prova dig på efterssom att det är helt efterblivet

Om du parkerar fel så borde du få du böter, du har väl sett när ett gäng bilförare är för lata för att hitta en parkeringsplats och parkerar på trotoaren istället? Jupp, dom får böter hela högen, så om logiken stämmer så borde ju du också få böter, rätta mig om jag har fel
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
lakke
Elmoped

Inlägg av lakke »

visst visst , dom står säkert och väntar på mej hemma om dom hinner för men ja e då fan inte så efterbliven så att ja åker hem efter en snutjakt , klart som fan att man ställer den hos polarn och går hem =) antar att de me hjälm är myt då , men har polare som har blivit jagade och tagit av hjälmen, och då har snuten endast vänt om. Även suttit bak på en moppe när en polare kaxade mot snuten, dom stod brevid varann och snuten sa typ " om du inte slutar bla bla bla så tar ja dej" , polarn slänger bara hjälmen och skriker " TA MEJ DÅ " och pekar finger, men snuten bara vänder om :o
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

ValoPallo skrev:
Om du parkerar fel så borde du få du böter, du har väl sett när ett gäng bilförare är för lata för att hitta en parkeringsplats och parkerar på trotoaren istället? Jupp, dom får böter hela högen, så om logiken stämmer så borde ju du också få böter, rätta mig om jag har fel
Parkerar du på trottoraren så får du ju bilen bärgad, inte bara p-böter, i alla fall i stockholm ;)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

daveneos skrev:Parkerar du på trottoraren så får du ju bilen bärgad, inte bara p-böter, i alla fall i stockholm ;)
Ja, jag menade kanske inte riktigt PÅ trotoaren, men på gatan intill du vet :P
lakke skrev:polarn slänger bara hjälmen och skriker " TA MEJ DÅ " och pekar finger, men snuten bara vänder om :o
Härliga polare du har! :D
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Oedman
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Oedman »

Tro mig , dom jagar än , min kompis blev jagad 3 ggr på samma KVÄLL!
Användarens profilbild
P3kkl
Äckel pekkel

Inlägg av P3kkl »

Oedman skrev:Tro mig , dom jagar än , min kompis blev jagad 3 ggr på samma KVÄLL!
förlåt mig. men han verkar dum din kompis. att han fortsätter köra 2 gånger efter första snutjaget....
Bild
---------------------------------------------------------------------------------
Mitt Drac projekt http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... 414#353414
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

P3kkl skrev:
Oedman skrev:Tro mig , dom jagar än , min kompis blev jagad 3 ggr på samma KVÄLL!
förlåt mig. men han verkar dum din kompis. att han fortsätter köra 2 gånger efter första snutjaget....
+1 :roll:

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
P3kkl
Äckel pekkel

Inlägg av P3kkl »

willemedDERBIN skrev:
P3kkl skrev:
jag hade bara åkt hem utan att dom var efter mig... :) för säkerhets skull :P
Bild
---------------------------------------------------------------------------------
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

P3kkl skrev:
willemedDERBIN skrev:
P3kkl skrev: förlåt mig. men han verkar dum din kompis. att han fortsätter köra 2 gånger efter första snutjaget....
jag hade bara åkt hem utan att dom var efter mig... :) för säkerhets skull :P
eller dra till närmsta kompis med ett skul!
chilla där ngntimma ...

Användarens profilbild
P3kkl
Äckel pekkel

Inlägg av P3kkl »

aaa:) men när jag blev jagad så gömde jag mig i skogen så såg jag dom åka förbi :P då vände jag och åkte åt samma håll jag kom ifrån :D
Bild
Skriv svar