Munstycke

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
CalleA
Elmoped

Munstycke

Inlägg av CalleA »

Tja har dragit alla pluggarna på min speedfight 03a inklusive den så kallade skorstenen i luftburken. Det gör ju så att motor suger in mer luft, vilket borde göra att man ska byta upp i storlek på munstycket för att balansera ut det. Min fråga är då, hur många storlekar ska jag byta upp?(om det ens är nödvändigt)

Tack på förhand!
söt_sture
Elmoped

Inlägg av söt_sture »

10-15 skulle ja tro, testa alltid för stort sen gå ner och finslipa :)

EDIT : och ja det är väldigt nödvändigt att gå upp i munstycke vid urpluggningar annars får motorn för lite bensin och brukar oftast leda till skuren cylinder :/
lennart wiklund
Elmoped

Inlägg av lennart wiklund »

10-15 storlekar??knappast!!!

skulle tro att du behöver upp mellan 2-3 storlekar.
jag hade nog börjat 3 steg upp,för att kolla hur den går på detta.Du har inte bytt ljuddämpare?bara pluggat ur,samt ökat luften?
Stämmer detta så börja som jag skrev,TROR det kan bli bra

lennart
söt_sture
Elmoped

Inlägg av söt_sture »

jag behövde gå upp 10 storlekar när jag plugga ur mitt rör och jag har inte rört luftburken :)
lennart wiklund
Elmoped

Inlägg av lennart wiklund »

söt_sture skrev:jag behövde gå upp 10 storlekar när jag plugga ur mitt rör och jag har inte rört luftburken :)
Låter mysko må jag säga.hur är dom numrerade??vad satt i orginal?samt vad satte du i sture?
söt_sture
Elmoped

Inlägg av söt_sture »

lennart wiklund skrev:
söt_sture skrev:jag behövde gå upp 10 storlekar när jag plugga ur mitt rör och jag har inte rört luftburken :)
Låter mysko må jag säga.hur är dom numrerade??vad satt i orginal?samt vad satte du i sture?
95 orginal till 105, 6mm på en 16mm dellorto
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

börja med 10 storlekar större sen testa dig uppåt.
Men det är väl felpost inte sant?
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp

Inlägg av derbigp1open-10 »

hej.,har en Derbi gp1 open.vet någon vad jag ska ha för munstycke, har 17,5 phva förgasare,6 mm .jag har strl 53 original på munstycket och har nu dragit v-ringen och luftbox strypningarna(guldringen och i luftboxintaget).., samt att jag har en polini speed control variator vilket munstycke ska jag ha???
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Re: Munstycke

Inlägg av KarlssoN^ »

CalleA skrev:Tja har dragit alla pluggarna på min speedfight 03a inklusive den så kallade skorstenen i luftburken. Det gör ju så att motor suger in mer luft, vilket borde göra att man ska byta upp i storlek på munstycket för att balansera ut det. Min fråga är då, hur många storlekar ska jag byta upp?(om det ens är nödvändigt)

Tack på förhand!
munstycke tråden.

Låser.
Låst