Sida 1 av 1
Konstigt förgasarfel!
Postat: 17 augusti 2011, 19:25
av torskad
Tjenare!
Jag har ett problem med min kära moppe så jag vänder mig till er på TSR med hopp att problemet ska lösas! Till problemet!
Setup : Metrakit thrower 2, dragen mässingbricka i förgasaren, dragen plugg i luftburken och drevning.
Jag slängde i ett 95 munstycke och den gick för snålt men ändå bra så jag ökade till 98 och då gick den bra men det fattades något så jag bytte till 100 och då gick den skit bra. Men när man låter den stå på tomgång i ca 20 sec så måste man justera luftskruven igen och så fortsätter det!
Någon som vet vad det kan vara? Kan tillägga att om jag skruvar upp luftskruven mycket så varvar den jätte mycket men det kanske är normalt?
Mvh Dalahest
Postat: 18 augusti 2011, 11:09
av torskad
Ingen som vet?
Postat: 18 augusti 2011, 11:27
av lennart wiklund
är du säker på att det verkligen är luftskruven du pillar på??låter som om du skruvar upp tomgången,hur beter sig moppen då den står på tomgång då??surar den ner sig?svara inte på gas direkt??
prova förklara lite bättre...
Postat: 18 augusti 2011, 13:48
av torskad
lennart wiklund skrev:är du säker på att det verkligen är luftskruven du pillar på??låter som om du skruvar upp tomgången,hur beter sig moppen då den står på tomgång då??surar den ner sig?svara inte på gas direkt??
prova förklara lite bättre...
Förlåt är stressad och måste ha igång moppen
Jag är 100 på att det är luftskruven jag pillar med, har fixat många förgasare innan men kan inte förstå detta problem! Om den står på tomgång så går den ca 20 sec sen dör den och blir svår att starta. Om jag kör iväg så varvar den upp till precis ínnan effektkurvan och orkar knappt dra iväg. I nerförsbacke går den som ett skott och jag har testat byta mynstycke hit och dit. Just nu har jag ett 88 munstycke i och jag satte tillbaka skorstenen!
EDIT : Glömde nja den svarar inte jättebra på gasen häller.
Hoppas du vet någon lösning!
Postat: 18 augusti 2011, 14:17
av wille95
DalaHest skrev:lennart wiklund skrev:är du säker på att det verkligen är luftskruven du pillar på??låter som om du skruvar upp tomgången,hur beter sig moppen då den står på tomgång då??surar den ner sig?svara inte på gas direkt??
prova förklara lite bättre...
Förlåt är stressad och måste ha igång moppen
Jag är 100 på att det är luftskruven jag pillar med, har fixat många förgasare innan men kan inte förstå detta problem! Om den står på tomgång så går den ca 20 sec sen dör den och blir svår att starta. Om jag kör iväg så varvar den upp till precis ínnan effektkurvan och orkar knappt dra iväg. I nerförsbacke går den som ett skott och jag har testat byta mynstycke hit och dit. Just nu har jag ett 88 munstycke i och jag satte tillbaka skorstenen!
EDIT : Glömde nja den svarar inte jättebra på gasen häller.
Hoppas du vet någon lösning!
ta bort skorstenen igen
Postat: 18 augusti 2011, 14:28
av willemedDERBIN
för stort ?
Postat: 18 augusti 2011, 19:03
av lennart wiklund
låter nog som för stort,du hade satt dit "skorstenen" igen.bluddrar&ryker en hel del förmodar jag innan du får den att varva ur.du bör nog ska ner i storlek igen som det låter.
Postat: 18 augusti 2011, 23:04
av torskad
lennart wiklund skrev:låter nog som för stort,du hade satt dit "skorstenen" igen.bluddrar&ryker en hel del förmodar jag innan du får den att varva ur.du bör nog ska ner i storlek igen som det låter.
Tror du att 88 och dragen luftburkplugg mässingbricka och rör kan va lagom?
Postat: 18 augusti 2011, 23:25
av svantessonn
bästa sättet att ta reda på om du har för stort/litet munstycke är att kolla stiftet
Postat: 19 augusti 2011, 11:39
av torskad
svantessonn skrev:bästa sättet att ta reda på om du har för stort/litet munstycke är att kolla stiftet
Har gjort det! Med 82 va stiftet vitt!