Vart sitter förgasaren på aerox? Hjälp! :D

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
JonteAerox
Elmoped

Vart sitter förgasaren på aerox? Hjälp! :D

Inlägg av JonteAerox »

Tjena!

Nu frågar jag återigen på detta underbara forum om min moppe, just för att det har varit så hjälpsamt och snabba svar! Jo, frågan lyder:

Vart i motorn på en aerox sitter förgasaren och vad måste jag skruva loss för att komma åt den? Har hittat guide på hur man justerar den, men jag måste ju komma till den först haha. Tacksam för snabba svar!
Användarens profilbild
Vivaadam
Varnad
Kontakt:

Inlägg av Vivaadam »

ovanför variatorkåpan, ta av sadeln så ser man den
- söker en vivacity fram kåpa, maila om ni har någon -
Användarens profilbild
AllabiN
Elmoped

Vart sitter den

Inlägg av AllabiN »

Snacka om att vara på fas 1 i mekar livet :)
Manchester United till I die!

CocaCola gud gåva till folket inte för att jag är troende men.......
Användarens profilbild
puchmogge
Svårstartad skrothög

Inlägg av puchmogge »

det ska ju börja någonstans och varför inte på förgasaren den e ju viktig
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

ta bort sitsen så kan du inte missa den :D en klönt som är utanför motorn.. forever alone del
JonteAerox
Elmoped

Re: Vart sitter den

Inlägg av JonteAerox »

AllabiN skrev:Snacka om att vara på fas 1 i mekar livet :)
Hahaha ja det kan man verkligen säga att jag är :D Första riktiga grejen jag sätter på moppen, annars är det bara v-ringen jag dragit.
JonteAerox
Elmoped

Inlägg av JonteAerox »

Men man måste inte ta av röret då? För det hade varit väldigt irreterande då jag precis monterat det nya ZX röret ^^
JonteAerox
Elmoped

Inlägg av JonteAerox »

Är jag rätt nu? Snälla skratta inte om det är helt fel haha XD

http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=17645
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

del saken rakt ner är förgasaren dit alla slangar går! :D
JonteAerox
Elmoped

Inlägg av JonteAerox »

Okej :D Måste jag ta av alla slangar för att justera alla grejer som tomgångsskruven osv, eller kan jag göra det med förgasaren som den är? :)
2stroke
Gasres

Re: Vart sitter den

Inlägg av 2stroke »

AllabiN skrev:Snacka om att vara på fas 1 i mekar livet :)
Vi har alla varit där, forumet finns till för att hjälpa, inte för att stjälpa

Iallafall TS, du är på rätt väg, rekommenderar att du tar bort z-kåpan för bättre åtkomst
Du ska skruva bort den guldiga slangklämman, eller skruva lös den iallafall, som sitter på förgasaren för att få loss den, samt alla slangar och luftburken
Använd en tång för slangklämmorna, du behöver inte öppna dom, bara dra av och på med en kraftig spetstång
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

om du river bort bensin slange och inte är säker på att din vacium kran fungerar ska du vara beredd att klämma åt slangen med nånting eller stoppa upp en skruv i slangen eller så kan du tappa ut bensinen i en dunk :) hände för mig :D
JonteAerox
Elmoped

Inlägg av JonteAerox »

Problemet just nu är mestadels gasresponsen, tar lång tid för den att reagera, vilket är jobbigt när jag ska stunta. Men om jag tar av den, hur ska jag veta att den går bra, måste jag sätta på allting o testa varje gång? Går det inte att göra med den på, så man kan starta moppen enkelt o testa? Bara frågar, innan jag sätter igång :D
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

du måste skruva tillbaka förgasaren som den var från början och ta en runda och testa! :)
JonteAerox
Elmoped

Inlägg av JonteAerox »

Asch... ;) jaja, bara o börja pilla, det är ljust ute minst 1 och en halv timma till ;D
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

nästan värre för mig att byta munstycke, måste ta bort avgasröret precis varje gång och ligga på ryggen halft under moppen för att se nått :D
JonteAerox
Elmoped

Inlägg av JonteAerox »

Hallå igen! Nu har jag nästan fått av förgasaren ihop med en kompis. Jag har lagt in en bild på mitt galleri, den som jag har inringat, hur ska jag lossa den? Ska jag lossa den vid ettan eller tvåan?

En fråga till. Gör det något om det kommer lite smuts in i förgasaren, eller ska det vara kliniskt rent där?
Senast redigerad av JonteAerox den 16 augusti 2011, 19:42, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

JonteAerox skrev:Hallå igen! Nu har jag nästan fått av förgasaren ihop med en kompis. Jag har lagt in en bild på mitt galleri, det som jag har inringat, hur ska jag lossa den? Ska jag lossa den vid ettan eller tvåan?

En fråga till. Gör det något om det kommer lite smuts in i förgasaren, eller ska det vara kliniskt rent där?
1:an :) det måste vara rent annars kan den börja gå dåligt! :)
Mura Got Blunt?
JonteAerox
Elmoped

Inlägg av JonteAerox »

Ok, men när vi lossade den gick det ngn vajer där eller ngt? Hur tar jag bort den? :D
JonteAerox
Elmoped

Inlägg av JonteAerox »

Jaha det är gasen som är där (i) i vilket fall, hur lossar jag vajern? så att jag får av hela förgasaren
JonteAerox
Elmoped

Inlägg av JonteAerox »

eller räcker det att lossa den som jag gjort för att justera den?
ska pilla lite på typ tomgångsskruven m.m.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

vicke xX SMT skrev:nästan värre för mig att byta munstycke, måste ta bort avgasröret precis varje gång och ligga på ryggen halft under moppen för att se nått :D
du suger då gör det på 5minuter på gileran och ligger inte nått :)

edit: tar int bort avgasröret heller :D
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Victorh skrev:
vicke xX SMT skrev:nästan värre för mig att byta munstycke, måste ta bort avgasröret precis varje gång och ligga på ryggen halft under moppen för att se nått :D
du suger då gör det på 5minuter på gileran och ligger inte nått :)

edit: tar int bort avgasröret heller :D
hur fan gör du då? :D jag har testat allting med röret på.. lossat från insuget och luft intaget osv osv :) har väll för stora händer :D
Användarens profilbild
AllabiN
Elmoped

Inlägg av AllabiN »

JonteAerox skrev:Hallå igen! Nu har jag nästan fått av förgasaren ihop med en kompis. Jag har lagt in en bild på mitt galleri, den som jag har inringat, hur ska jag lossa den? Ska jag lossa den vid ettan eller tvåan?

. Ajaj de var inte bra förgasaren måste var helt ren annars går den dåligt och i värsta fall kan partiklar komma in i cylindern , vilket kan leda till att den skär ihop och de vill man ju inte. Så de du ska göra är att lägga förgasaren i ett bensin bad finns guider hur man gör de ,så de är bara att du söker:) ville inte förnedra dej har varit i den fasen jag med. Ett tips när du håller på med förgasare är att verkligen hålla reda på alla delar ta en plast låda med papper i botten eller ett underlägg:)
Manchester United till I die!

CocaCola gud gåva till folket inte för att jag är troende men.......
JonteAerox
Elmoped

Inlägg av JonteAerox »

Ja men det är ingen fara, det kom aldrig smuts i den, bara undrade ifall jag skulle vara försiktig med det :)
Skriv svar