Tjena har haft problem med min tomgång på moppen och har i princip provat allt utom lågfartsmunstycken. Så jag tänkte göra det nu och när jag fick se mitt lågfastsmunstycke så var det ett jättelångt munstycke som jag har fått klartecken ifrån dellorto att det är det helt fel munstycke och det är inget han har sett på en PHBN förgasare.
Så min fråga till er är vad det är för orginal storlek på just lågfartmunstycket på era 16mm förgasare till AM6 motorn?
Och hur era ser ut det skulle verkligen uppskattas ifall någon tog kort på sitt lågfart!
tomgångsskruven är HELT inskruvad och om jag skruvar ut den så stendör den direkt och jag har skruvat på luftskruv o hela köret
btw så har den tomgång när den är kall och när den är varm så dör den efter ca 10-20 sekunder och stiftet är svart då den får för mycket soppa på tomgången
som sagt har jag mailat och skickat bilder till dellorto och dom säger att dom aldrig har sett ett sådant munstycke som sitter där lågfartsmunstycket ska sitta och det enda likadant munstycke jag har hittat på internet är ett mikuni munstycke vilket är helt fel
Där är tänstiftet svart efter att ha stått på tomgång på kall motor
Nedanför här har ni tomgången när motorn är kall
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WkXu3GFzvHA[/youtube]
Där är tändstiftet oboybrunt efter körning
Nedanför här har ni tomgången när motorn är varm
och om någon skulle kunna öppan sin förgasare och kolla hur det ser ut skulle det va bra, för som sagt så måste jag veta om det är fel muntycke av er oxå
KarlssoN^ skrev:Går den fet på låga varv - Sänk nålen.
om den går snålt - höj nålen.
Det luftfiltret går bra att köra med, bara tvätta det med bensin lite då och då
Det blev mycket bättre när vi höjde clipset alltså sänkte nålen med 2 hack, gick mycket mycket längre på tomgång men den dör ibland, tycker du att jag ska flytta upp den ett hack till, då blir det sista sen går det inte att flytta upp clipset (sänka nålen) mer
sätt nålen i mitten, blir bäst så. sen tar du och skruvar på luftskuven in MAX, sen 1,5varv ut och försöker sedan, pröva gärna med ett nytt stift medans du håller på så ska du se att d löser sig!