Derbi Fötgasare och munstycke!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Furia96
Elmoped

Derbi Fötgasare och munstycke!

Inlägg av Furia96 »

Tjena !, min kompis behöver hjälp med sin Derbi han vet verken vad det e för storlek på original förgasaren och original munstycket. Snälla hjälp :P

btw han satte på ett Hebo racing rör vet ngn hur många storlekar han bör gå upp för att motorn ska gå som piggast :)
Fuuria 4life ;D
Användarens profilbild
ludwigdanielsson
Elmoped

Inlägg av ludwigdanielsson »

han behöver gå upp i munstycke ungefär 20-25
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

skulle själv säga 10-15 storlekar :)
Topfuel
Elmoped

Inlägg av Topfuel »

Allt är relativt. det kan vara 10 storlekar, det kan vara 30 storlekar, ingen vet, det är bara å sätta i ett hyfsat stort och sen gå neråt tills den går bra.

skruva isär förgasaren och se hur stort huvudmunstycket är? tar max 10 minuter. sen för att veta hur stor förgasaren är kan du mäta med ett skjutmått tex. eller så berättar du årsmodellen för din kompis hoj.
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Topfuel skrev: skruva isär förgasaren och se hur stort huvudmunstycket är? tar max 10 minuter.
Allt är relativt, på vissa tar det max. 10 min att byta munstycke och på andra tar det 30 min att byta 8)

men ja, lägg på ett munstycke som är 15 storlekar större än orginal och sedan gå till mindre och mindre tills du hittar rätt storlek :)
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

vicke xX SMT skrev:
Topfuel skrev: skruva isär förgasaren och se hur stort huvudmunstycket är? tar max 10 minuter.
Allt är relativt, på vissa tar det max. 10 min att byta munstycke och på andra tar det 30 min att byta 8)

men ja, lägg på ett munstycke som är 15 storlekar större än orginal och sedan gå till mindre och mindre tills du hittar rätt storlek :)
oftast äre 14 mm men du kan likväll ha en 12 mm eller en 17.5a
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
anton96
Farsans gamla zündapp

Inlägg av anton96 »

vad för Derbi är det ? :)
Skriv svar