Hej, vet inte om det är fel tråd men flytta i värsta fall!
Åkte fiddy häromdagen, helt plötsligt slutade den tända, så den dog, vad kan det vara? Det är innom elen, allt annat fungerar. Tändning, plattan, cdi? Några förslag? Altså jag va ute och körde med 6 andra polare och den gick skitbra, sen efter så började den gå sagtare och slutade tända, typ som att den bööööa för att den inte fick nå bensin, fast det va fulltank. Några idéer? Upskattar hjälp, men bara av kunniga som vet vad dom pratar om!
MVH VeilSide1337
Aprilia SR50 R Factory (Injection)
Setup:
V-Ring, "Gameboytrimm" Malossi-Mappad ECU
Dr.Pulley HIT Koppling
Malossi 70cc Sport Injection
Stage6 R1200
Polini Sport Luftfilter
Stage6 Glasfiber Reeds
Styling:
Neon, Kåpor, Xeon, Dekaler, Deoder, Soundboard 2Extreme Soundmaster 3D (MODDAD), ETC.ETC.
Men som sagt, allt är rengjort den får soppa och jag HAR bytt stift, mina polare säger att det kan vara statorplattan, några idéer? Ska felsöka ikväll om den får gnista överhuvudtaget. Dom säger iaf att jag kan ha bränt den då det är en tävlingskittad Fiddy.
Setup:
Dr.Pulley HIT Koppling
Stage6 R1200
Polini Sport Luftfilter
Stage6 Glasfiber Reeds
Styling:
Neon, Kåpor, Xeon, Dekaler, Deoder, Soundboard 2Extreme Soundmaster 3D (MODDAD), ETC.ETC.
I stort sätt alla fiddys är kina, fast det finns bättre och sämre, jag har tagit hand om min hur mycket som helst, trimmat den och alltid gjort ren mm, så den håller ordentligt, från början va det en pitpro comp från 2007 eller 2008 minns inte riktigt, sen har jag förstärkt och förbättrat den, comp är alltså den dyraste pitrpron man hittar på marknaden, och den är inte slutkörd, det är nåt simpelt med tändningen bara, så därför uppskattar jag om ni kan komma med förslag om vad det kan vara, som sagt ska kolla stift igen och statorplattan ikväll då det är mörkt och man ser gnistan bättre, men är inte säker, är det inte det får jag byta tändspole och kolla kolven samt ventilerna.
Men hjälp uppskattas ändå!
Setup:
Dr.Pulley HIT Koppling
Stage6 R1200
Polini Sport Luftfilter
Stage6 Glasfiber Reeds
Styling:
det hände på min snöskoter också då var det bara nån kabel som hade hoppat ur det kanske har hänt på din med ? kontrolera kablarna
vist kan du lite om aprilia sr 50 r isf adda mig på fb Josef Jabbari Jag har en aprilia sr 50 2004 med piaggio motorn dock ej ditech vet du vad det är för stift orginal?
köper trim delar till aprilia sr 50 r med piaggio motorn
samma motor som på paggio nrg mc3 DD cat Vattenkyld
och gilera runner.
Felsökte fiddyn nyss, den har komp, soppa och allt, dock ingen gnista provade 3 olika stift och ingen fick gnista, är det då statorplattan som är paj må jag tro? Alla kablar sitter i! Tack på förhand!
Setup:
Dr.Pulley HIT Koppling
Stage6 R1200
Polini Sport Luftfilter
Stage6 Glasfiber Reeds
Styling: