haru satt motorn upponer :OGuzten96 skrev:Hej nu är det så att jag har köpt en Derbi Senda xtreme -03, den går fint å så, men växlarna sitter omvänt. Alltså ettan uppåt resten neråt, jag undrar om någon vet hur man ändrar tillbaks till den vanliga, ettan ner resten upp.
Glad för svar!
jaGuzten96 skrev:Den var så när jag köpte den, men det måste väll gå att fixa?
var inte metrakits Vxl låda upp och ner ?yamaha2pwn skrev:ring till snubben som sålde den och fråga vad som är gjort? kör med den annars de är bara en vanesak med växlarna
Ingen aning o hur växelföraren ser ut i den där lilla motorn, om det finns möjlighet att flytta om något så att man kan vända växelordningen. Det är inte omöjligt, men jag har svårt att tro att det är så, för då skulle det vara fler racingpojkar som skulle göra så.Guzten96 skrev:Ska jag bara lämna in sketen på verkstad å så fixar dem det?
varför byta när vxlådan kostar ca6 k :SGuzten96 skrev:Jag har kört runt lite, och jag tycker den går fint genom alla växlarna, och 1a och 2an är korta, sen 3an ganska lång, så du skulle du säga att jag ska behålla lådan?:)
willemedDERBIN skrev:varför byta när vxlådan kostar ca6 k :SGuzten96 skrev:Jag har kört runt lite, och jag tycker den går fint genom alla växlarna, och 1a och 2an är korta, sen 3an ganska lång, så du skulle du säga att jag ska behålla lådan?:)
Ok, då är det ju ingen tätstegad i alla fall.Guzten96 skrev:Jag har kört runt lite, och jag tycker den går fint genom alla växlarna, och 1a och 2an är korta, sen 3an ganska lång, så du skulle du säga att jag ska behålla lådan?:)
men hur kan det bli det då ....bensinskalle skrev:Ok, då är det ju ingen tätstegad i alla fall.Guzten96 skrev:Jag har kört runt lite, och jag tycker den går fint genom alla växlarna, och 1a och 2an är korta, sen 3an ganska lång, så du skulle du säga att jag ska behålla lådan?:)
Då är det nog någon form av felmontering
nej men ja menar att på en gpr är spaken riktad båkåt men nu är de ju fråga om en vanlig Derbi så då går de inte att ha den bakåtMura skrev:att sätta växelspaken på rätt håll kanske?jonääs skrev:de kan ju va så också att växellådan är tagen från tex en Derbi gpr där växelspaken är vänd bakåt och på så sätt blir växlarna "fel väg". Vet dock inte om de går att ändra de på nåt lätt sätt?