Turbokit

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Patriku
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 6 augusti 2011, 16:09
Ort: Vasa, Finland

Turbokit

Inlägg av Patriku »

Beställde just ett turbokit lacada från twostroke till min Rieju mrt och det stod att det levererades med strypning, så är den strypt till 45? Får man bort strypningen utan att kapa upp röret ta bort strypningen och sedan svetsa fast det?
Hoppas ni kan hjälpa mig :D
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

sitter med typ 2-3 svetsloppor bara ta bort dom med våld eller kapa eller fila :D
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

sitter i mynningen !
den första pluggen man tar bort för att få lite fart på den ;)
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
Patriku
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 6 augusti 2011, 16:09
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Patriku »

Tack ska kolla det :)

röret är vell ganska högvarvit och jag har strypt cdi så den stryper vid 55, så jag undrar när man börjar få något drag :)
Användarens profilbild
Vivaadam
Varnad
Inlägg: 591
Blev medlem: 20 februari 2011, 15:12
Kontakt:

Inlägg av Vivaadam »

Patriku skrev:Tack ska kolla det :)

röret är vell ganska högvarvit och jag har strypt cdi så den stryper vid 55, så jag undrar när man börjar få något drag :)
om du har strypt cdi så måste du köpa en trim cdi eller kapa rosa sladd om du nu har någon :)
Användarens profilbild
Vivaadam
Varnad
Inlägg: 591
Blev medlem: 20 februari 2011, 15:12
Kontakt:

Inlägg av Vivaadam »

Patriku skrev:Tack ska kolla det :)

röret är vell ganska högvarvit och jag har strypt cdi så den stryper vid 55, så jag undrar när man börjar få något drag :)
om du har strypt cdi så måste du köpa en trim cdi eller kapa rosa sladd om du nu har någon :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Patriku skrev:Tack ska kolla det :)

röret är vell ganska högvarvit och jag har strypt cdi så den stryper vid 55, så jag undrar när man börjar få något drag :)
TK är högvarvigt jaa.
Lol att den stryper vid 55km/h :lol:
Men självklart kommer den att överstiga dom 55km/h men det kommer att bli mer kämpigt och den kommer troligtvis inte att leverera dom cirka 80-85km/h det röret egentligen skulle ha gjort! :?

Har du en ECU som sitter på power up motorerna så kan du antingen borra, eller byta ut hela tändsystemet. Borrar du fel och blir tvungen att köpa en ny ecu så kostar det runt... 4000k.
Byter du ut hela tändsystemet kan du ta ett från en Rieju RRX t.ex. som inte har power-up motorn!

Men är det en vanlig AM6-motor så är det en cdi/ecu jag inte har någon koll på.

P.S felpost :wink:
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

DEA!! skrev:
Patriku skrev:Tack ska kolla det :)

röret är vell ganska högvarvit och jag har strypt cdi så den stryper vid 55, så jag undrar när man börjar få något drag :)
TK är högvarvigt jaa.
Lol att den stryper vid 55km/h :lol:
Men självklart kommer den att överstiga dom 55km/h men det kommer att bli mer kämpigt och den kommer troligtvis inte att leverera dom cirka 80-85km/h det röret egentligen skulle ha gjort! :?

Har du en ECU som sitter på power up motorerna så kan du antingen borra, eller byta ut hela tändsystemet. Borrar du fel och blir tvungen att köpa en ny ecu så kostar det runt... 4000k.
Byter du ut hela tändsystemet kan du ta ett från en Rieju RRX t.ex. som inte har power-up motorn!

Men är det en vanlig AM6-motor så är det en cdi/ecu jag inte har någon koll på.

P.S felpost :wink:
Den där ECU'n var jädra dyr den ;)

Men hur blir det här felpost riktigt? :P
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Patriku
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 6 augusti 2011, 16:09
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Patriku »

DEA!! skrev:
Patriku skrev:Tack ska kolla det :)

röret är vell ganska högvarvit och jag har strypt cdi så den stryper vid 55, så jag undrar när man börjar få något drag :)
TK är högvarvigt jaa.
Lol att den stryper vid 55km/h :lol:
Men självklart kommer den att överstiga dom 55km/h men det kommer att bli mer kämpigt och den kommer troligtvis inte att leverera dom cirka 80-85km/h det röret egentligen skulle ha gjort! :?

Har du en ECU som sitter på power up motorerna så kan du antingen borra, eller byta ut hela tändsystemet. Borrar du fel och blir tvungen att köpa en ny ecu så kostar det runt... 4000k.
Byter du ut hela tändsystemet kan du ta ett från en Rieju RRX t.ex. som inte har power-up motorn!

Men är det en vanlig AM6-motor så är det en cdi/ecu jag inte har någon koll på.

P.S felpost :wink:

Den börjar strypa vid 51 men om man pressar den så får man up den till 54-55 :D int kan mopeden vell gå nå snabbare fast man har ett turbokit på då cdin stryper?
Användarens profilbild
Roberto
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 420
Blev medlem: 3 augusti 2009, 13:46
Ort: Svedala

Inlägg av Roberto »

Nej det kommer den inte göra , eventuellt lite grann då röret ser till så att mopeden kommer iväg och varvar vid andra varv än vad original röret gör. Hade jag varit du hade jag skitit i o trimma me effektrör om du har strypt cdi. Eftersom det faktist kan skada tändsystemet om man ligger o pressar.
Skriv svar