Avgassystem frågor.

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Glaed
Elmoped

Avgassystem frågor.

Inlägg av Glaed »

Fick ett begagnat rör av farsan som jobbar med mopeder och liknande så nu undrar jag hur jag skall få röret att sitta emellan dom 2 avgas delarna ( http://twostroke.se/Graphics/Products/10502_m.jpg ) och sedan hur jag skall få fast ljuddämparen så den inte hänger löst i luften. Kollade runt på twostroke men det verkade inte finnas några reserv delar. Farsan bor i göteborg och jag stockholm så därför frågar jag er istället för far. Röret är ifrån Hebo men mer vet jag dock inte. Tackar så länge :)
Användarens profilbild
Speedfighter nr2
Elmoped

Inlägg av Speedfighter nr2 »

Ta det i avagasarör-tråden :wink:
Glaed
Elmoped

Inlägg av Glaed »

Ah rackarns, tänkte att det hade med fel på moppen att göra ^^
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

rage
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

man skall fästa det med fjädrar och ljuddämparn ploppar du i bara :D
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

rage felpost
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Glaed
Elmoped

Inlägg av Glaed »

Victorh skrev:man skall fästa det med fjädrar och ljuddämparn ploppar du i bara :D
Glömde säga det att dom delarna är borta och det är därför jag undrar vad jag skall göra ^^
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

willemedDERBIN skrev:rage felpost
willemedDERBIN skrev:rage

Rage offtopic

Behövs liksom bara en som säger till att det är felpost, inte någon post-hunter-caps-med-fetstil-och stor-text snubbe som bara vill ha mer inlägg.

Fick ett begagnat rör av farsan som jobbar med mopeder och liknande så nu undrar jag hur jag skall få röret att sitta emellan dom 2 avgas delarna ( http://twostroke.se/Graphics/Products/10502_m.jpg ) och sedan hur jag skall få fast ljuddämparen så den inte hänger löst i luften. Kollade runt på twostroke men det verkade inte finnas några reserv delar. Farsan bor i göteborg och jag stockholm så därför frågar jag er istället för far. Röret är ifrån Hebo men mer vet jag dock inte. Tackar så länge

Rörerets krök sätts fast med hjälp av fjädrar i avgasrörets mynning även vid en skruv som sitter under tanken på vänster sida. mellan röret "dockar" du bara i kröken. När du köper röret så får du med fjädrar, skruvar och klammer som är till för att sätta fast ljuddämparen i ramen.

Men som sagt, detta skulle då ligga i avgasrörs-tråden.

Låser.
Låst