hej jag har en gilera stalker som bara vill klydda!
jag lämna in den på verkstad o fick tillbaka den med en helt ny airsal 50cc cylinder och en begagnad motorforce 17.5mm förgasare och sportluft filter.
den starta alltid på första kicken precis när den kom hem.
mitt sportluftfilter blev snott redan första dagen, så jag blev tvungen att köra hem utan något luftfilter, då gick den felfritt.
dagen därpå sätter jag på luftburken och den går fortfarande bra. när jag sedan va på väg hem så hände något det kändes som att få soppa torsk, så går av o kollar o där va soppa men sedan fick jag knappt igång den igen.
kommer hem o skruvar av förgasaren då jag trodde det va skit i den.
dagen därpå så provar jag köra igen efter ca 1km så börjar den på samma sätt igen, men provar köra vidare den går som vanligt ca 20m sedan käns det som soppa torsk i 30m. kör hem o rengör den igen men dagen därpå va det samma skit, bara det att när jag stannade så starta den inte igen så då va det bara till att rulla hem den.
HJÄLP!!!!!
Rör sig flottören fritt som den ska?
Har du gnista?
Ett inte alltför ovanligt fel med ny cylinder är loppa på stiftet,
pga inslitningen kan ett liten metall spån lägga sig på elektråden och
(svetsas) fast.
När jag skulle kolla om det va skit i förgasaren
upptäckte jag att det inte fanns förgasare på skiten.
jag har kollat tändstiftet nu och det ser fint ut o där är bra gnista.
har skruvat av förgasaren ännu en gång nu o rengjort den grundligt, men den vill fortfarande inte starta.
det kommer fram bensin till tändstiftet för det är blött, men det är nästan svart.(kan det bro på att jag hälde på alldeles för mycke olja i tanken?) OBS jag blandar direkt i bensintanken!
om den var bestyckad efter splf så kmr den inte gå bra med luftburk utan att ändra bestyckningen, du ska ha lite mer olja vid inkörningen så de ska inte vara nån fara, att tänstiftet var blött och svart på elektroden indikerar ett för stort huvudmunstycke.
sätt på ett splf igen eller bestycka efter luftburken.
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
hade det bara varit för luftburken så borde den ändå starta och jag har provat utan luftburken o den startar inte då ihelle så tror inte att det beror på det?
men utan luftfilter ska ju inte ge helt rätt heller... hur är luftskruven ställd?
har du komp kvar ens?
var de skit i förgasaren varje gång du gjorde rent den?
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
den har ju gått med luftburk innan, jag har inte rört luft skruven o sånt för jag kan inget om hur man ställer in den så altså har den inte ändrats från det att jag fick hem den.
där har inte varit skit i den en enda gång