TMS Motard 08 Trim

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
söt_sture
Elmoped

TMS Motard 08 Trim

Inlägg av söt_sture »

Hej alla, det är så att jag har en TMS Motard 08 som jag desperat försöker få lite fart på, vad jag läst innan här på forumet är "Jamen det är ju en AM6 kopia så det mesta för AM6 borde passa".

När jag såg detta vart man ju glad, några dagar senare beställde man ett Turbokit High Quality från twostroke och eftersom TMS finns inte under flikarna så gick jag efter Keeway / Generic som jag också hörtalas ska funka.

Röret kom med posten och till min förvåning vart det jävligt massivt, ljuddämparn var minst dubbel så bred och lång som "Lacada" versionen, jag gick genast ner och demonterade ner den äckligt fula centrerade avgassystemet...MEN röret passade inte, den kom inte ens in i cylinder, röret var för tjockt, ingen adapter passade, fästena passade inte.

Det var bara att packa om och skicka tillbaka röret, men jag kan rekommendera här nu för dom som undrar om det är snyggt, så kan jag säga JA

Nu ska jag komma till sak och fråga om nån här ute i världen kan bekräfta om dom har haft på ett överliggande trim rör? JA jag vet det finns en hel sjö med underliggande men det är mitt sista beslut och före underliggande så kommer en NY cylinder, finns flera AM6 kopia, dock är den inte som CPI's kopia som har skruvfäste, utan denna har fjäderfäste.
jag lär väll beställa en cylinder snart, blir 70cc sport.

Jag såg denna video också = http://www.youtube.com/watch?v=zRWKPraxtDY

så om jag får på en riktigt AM6 antar jag att dom flesta överliggande kommer passa in i cylinder dock tveksam om fästena.

Tack för svar
Användarens profilbild
Korken
Elmoped

Inlägg av Korken »

Jag hade själv en Tms motard förra året och ville också ha fart på den.
Jag gjorde precis som du, köpte samma rör osv, det passade inte men jag slipade ner delen på röret som går in i cylindermynningen, den gick väldigt bra, men vet ej vart du kan få tag på andra rör...
Hade varit lättare om du ville ha ett underliggande
söt_sture
Elmoped

Inlägg av söt_sture »

När den gick in i cylinder passade fästena då? eller fick du modda?
synd att man skickade tillbaka röret, vi funderade på att slipa ner röret också.

för det handlade bara om millimeter, knappt det för att få in skiten :P
Användarens profilbild
Korken
Elmoped

Inlägg av Korken »

jo, fästena passade osv, är ju fjäder fäste, och det var som du sa bara millimeter skillnad tills den passade, slipade med 600 sandpapper så tog tid men den gick bra efteråt... synd att du skicka tebax det ja
EDIT: Alla fästen som man fäste röret med i hojen passade inte riktigt, men räcker med att fästa den i mynning och där bak i dämparen
söt_sture
Elmoped

Inlägg av söt_sture »

Okej :) körde du med adapter eller :)?

tack för alla svar blir nog att be dom skicka tillbaka dem..haha stackars Twostroke :(
RoxxoR
Avstängd

Inlägg av RoxxoR »

Ja det är en AM6 kopia. Samma kopia som generic trigger har. Körde med AM6 original vev, AM6 trim cylinder och AM6 effektrör. Dock så finns det bara underliggande som passar! (som jag vet iallafall.)

Så om du ska köpa ett nytt trimrör, köp underliggande till AM6! och passar det inte vid cylindern, gör en adapter :)
söt_sture
Elmoped

Inlägg av söt_sture »

Ok :) vad för cylinder körde du :)? passar Kopians vev till AM6 trim cylinder, eller varför bytte du vev?

EDIT: köpte ju trimrör från Generic trigger och om det är samma Kopia varför passade den inte direkt :/?
Skriv svar