Sida 1 av 1

Speedfighten "dör". MED VIDEO!

Postat: 28 juli 2011, 22:34
av p0ttan
Hej!

Jag har ganska precis bytt cylinder till Polini 50cc Sport. Innan hade jag en vanlig 50cc och då "hostade" den ut luft samtidigt som den "blöddrar" till eller "dör".

Nu är det bara ett problem kvar, och det är när jag ligger på halvgas/högrevarv. Som ni kan se i filmen så dör den till ibland och det går inte att gasa.

Vid 0:06 i filmen till 0:11 så dör den till när jag drar upp till halvgas (håller på att köra in). Och sedan när jag låtit den varva ner lite och börja gasa på igen får jag hänggas... Syns vid 0:18 till 0:23.

I min Motoforce 17,5 förgasare har jag storlek 80 i munstycke just nu. Det sitter 95 original. Jag har ett kitt från 80 till 102.

Kan någon vänlig själ svara på varför den gör så här? Kommer knappt någonstans då detta problem uppstår. Har ni frågor, ställ dom.

HJÄLP UPPSKATTAS!


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Rj-4naTm ... ideo_title[/youtube]

Postat: 28 juli 2011, 22:43
av yamaha2pwn
prova att öka strl på munstycket. den får inte tillräckligt med bensin och kan därför inte varva mera

öka 2 strl i taget tills den börjat gå bättre sedan kolla stiftet

Postat: 28 juli 2011, 22:50
av p0ttan
Hade 95 innan, som är original i min förgasare. Bör jag gå upp mer? Kollade tändstiftet innan jag bytte till 80 idag och då var det mörkbrunt, inte den där oboybruna man vill åt. Då hade jag 82!

Postat: 28 juli 2011, 23:03
av yamaha2pwn
hmm jovisst.de är inte nån strypt cdi eller nån sån historia? sedan vill man ha de oboy bruna på max gas

Postat: 28 juli 2011, 23:06
av aeroxleoZX
kan det inte vara tjuv luft oxå?

Postat: 28 juli 2011, 23:14
av yamaha2pwn
aeroxleoZX skrev:kan det inte vara tjuv luft oxå?
joo men då skulle han inte fått bra färg på stiftet ju

Postat: 28 juli 2011, 23:16
av p0ttan
Strypt cdi är det inte.

Men kan dock inte kolla vilken färg jag får på max gas, då jag kör in :)

Postat: 28 juli 2011, 23:19
av yamaha2pwn
p0ttan skrev:Strypt cdi är det inte.

Men kan dock inte kolla vilken färg jag får på max gas, då jag kör in :)
de är viktigare att ha rätt bestyckat än hålla sig till fullgas reglen när man kör in, rätt inställt är ju ett krav innan man ska köra in.

Postat: 28 juli 2011, 23:34
av p0ttan
Jo det är sant, men hur ska jag ställa in den då? Innan med min andra cylinder höll den på likadant. Har testat olika munstycken från 80-95. Och eftersom tändstiftet fortfarande är mörkt ska jag gå ner ännu mer?

Så att huvudmunstycket kan vara fortfarande vara för stort? Och påverkar hänggasen och att den dör?

Postat: 29 juli 2011, 00:11
av kevinspeedfight
har för mig att det är många som har haft problem med sina Motoforces förgasare, att moppen hostar osv, men om den dör på fullgas när du kör rätt så snabbt så får den förmodligen för lite soppa, annars hade den blöddrat och inte dött helt (rätta mig om jag har fel)