Derbi dör

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
derbisenda95
Elmoped

Derbi dör

Inlägg av derbisenda95 »

Hej har nyligenbytt huvudmunstycken på min Derbi för att förhindra värmenyp skulle sätta på 10 - 20 stolekar dtörre så nu sitter det 78 innan satt 62.

för det första så läcker det vatten ur avgasröret och nu går den bara en stund sen dör den öppnade o kollade cylindern så den inte hade skurit allt såg bra ut på kolven osv

men det va en massa skit på kanten av cylindern tror att topplockspackningen har gått igen för den hade svällt upp som fan så jag inte fick dit den igen jag tror detta har hänt

: topplockspackningen har länge varit dålig men nu har den blivit så dåligt att den läcker in vatten på kolven och kolven pumpar ut vattnet till avgasröret och släcker gnistan på tändstiftet kan till lägga att när jag skulle åka till en polare idag på väg dit så låstes bakhjulet

Tror att det är topplockspackningen som måste bytas har jag rätt elr är det något annat mycket tacksam för svar mvh rasmus
"Livet är underbart när underlivet är bart"
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Om packningen ser rutten ut så är det ju stor risk att det är den som jävlas, bild?

Största tecknet på att packningen är slut är ju att det kommer ner kylvatten i cylindern, så att byta den torde ju vara en bra ide
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

den kan ha skärt om du kör med kass toplocks pakning ?
men nu när däcket slog bara plocka i sär o titta :P
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Skriv svar