

Det började med att jag tröttnade på att rrxen ( [rkan] 70cc Rrxen ) bara strula och bestämde mig för att byta bort den i befintligt skick (den starta inte). Var väl nåfgra oseriösa tills det kom en en dag som ville byta sin aerox emot min, sagt o gjort packa på rrxen på släpet, drog iväg till Virsbo, bytte o kom hem med en bruks roox


-=Motor=-
Block: Liggande minarelli LC
Cylinder: Orginal 50cc
Vev: Orginal
Ramlager: Orginal
Avgasrör: Orginal
Luftfilter: Orginal
Förgasare: Orginal
Insug: Orginal
Membran: Orginal
Variator: Malossi Multivar
Koppling: Orginal
Tändning: Orginal
-=Chassi=-
Styre: Protaper
Styrstam: Str8
Sidostöd: IGM
The beginning...
Börjar hela tråden med 2 (suddiga) bilder på min o Tim's rooxx'es!



Update 26/7 Aldrig kul när motordelar sprutar..
Tjena alla bönder! Uppstått ett litet problem med roxen nu, var påväg till farsan när den i en nedförbace dog o "frikoppla" (kopplingen låg inte emot längre). Antog att det var remmen tills jag köpte varrekåpan o fick se att remmen va hel, med det bara ramla ut små "gummi"bitar o metallbitar. Nästan alla kylfänsar på variatorn harde gått av och när jag tog bort kopplings"kåpan" o checka kopplingsbackarna saknades det stora bitar av backarna. Min fråga är då, hur gjorde detta att motorn la av (den tvärdog som om den hade värmenypt)? Aja 2 nya fräsha bilder kommer iaf!



