Sida 1 av 1

Adams FerrariRox Ska AC Koverteras IDAG! :D TITTA GÄRNA IN!

Postat: 24 juli 2011, 11:01
av GHFear
TJA! :D
Har tagit lite bilder på Roxxen =] Ganska fin nu :P

Saker som ska göras:

Montera en Stage6 - Cylinderkit (Sport Pro) 70cc "AC"

Ska montera en TNT - Förgasare (Black Edition Copy) 21mm (Valde 21mm för bättre kylning)

Den ska LC > AC Konverteras.

Kopplingen som är på är HELT nedsliten så jag ska byta den mot Motoforce - Koppling (Racing) 107mm

OBS! Ska inte köpa annat rör för er som tycker det... detta ger bra avgasflöde och bra effekt plus att det ser ORIGINAL ut så man slipper polisen. ( Finns gott om poliser där jag bor...) ^^

Kanske skaffar ett c16 som jag kör med på Moppemeet o Race.

Bild

Bild

Bild

Här är beställningen som kommer måndag eller tisdag :D
Bild

För er som undrar så hatar jag vattenkylning... massor med krångel och det behövs inte på 70cc sport pro... så jag Luftkylekonvertar den istället. =]

Bara lite att lägga till är att igår ( 23/7 ) så flödade vatten in i min Motoforce 50cc cylinder så den går cp. ^^ Det läcker vatten ur toppen när den e igång :P UNDER FUCKING BART!!! Trodde den skurit först men den klarade sig :)

25/7-2011
Japp nu kommer sakerna imorrn =] E ganska spänd inför det hela ^^ Ska bli jävligt kul o ha ett en Aerox AC motor ^^ Lite unikt :P oroligt för om något kommer gå fel med tändningen... måste juh skruva fast fläkten på den... Svårt o veta hur långa skruvar man får ha. HJÄLP TACK!!! D:

Haha men det kommer nog gå bra =] Jag hör av mej imorrn om mer info :) Kan kanske lägga upp en LIVE STREAM för er som vill se på hela processen med AC konvertering och cylinder byte =] haha. Rösta lite om det om ni vill =) Hade varit kul o veta! OVER AND OUT!

26/7-2011
Fyfan nu har mitt paket kommit =] Ska snart dra o hämta det!
Kommer blir riktigt roligt o meka lite extra idag ^^ Hoppas allt går bra och inget krånglar :P
Det kommer bilder och kanske film med senare ikväll ;) Håll ögonen öppna.
Hörs ikväll!

28/7-2011
Nu jävlar är allt på och den går hur bra som helst =] Har lite lätta vikter i men det ska fixas till nästa vecka.
AC Konverteringen va lätt som en plätt och gick på en sådär 10 minuter. sen hade vi lite krångel med förgasaren... men det fixade sig =]
BILDER!!! :D

Gamla kylarkåpan.
Bild

Skruva bort klämmorna och ta bort slangarna.
Bild

Slangarna borta helt.
Bild

Ta bort Kylarkåpan och skruva bort dom gamla bultarna med gummitopp.
Bild

Skruva sedan fast fläkten och fläktkåpan.
Bild

Färdigt! SNYGGT SOM FAN ^^
Bild

NU på med 70cc!
Bild

Sen på med 21mm förgasare.
Bild

Postat: 24 juli 2011, 11:05
av yamaha2pwn
visst kan de bli problem med vatten kylning, men om du nu AC konverterar råder jag dig att skaffa temp mätare till cylindern så du håller koll på den ;)


lycka till btw ;)

Tack =)

Postat: 24 juli 2011, 11:08
av GHFear
Tack för tips! :D Uppskattas verkligen :) Jag ska skaffa en multimätare sen när man har mer pengar ^^ Har lagt ner 14k på Moppe grejor dom senaste 2 månaderna. ^^ haha

Postat: 24 juli 2011, 11:31
av antonpg94
lycka till :D

Postat: 24 juli 2011, 12:01
av SickRazer
Snygg! Men jag hoppas verkligen att du skaffar c16 i alla fall. :wink:

haha =]

Postat: 24 juli 2011, 12:13
av GHFear
Ja c16 e ett otroligt bra rör till Stage6 Sport Pro 70cc... Varvar som in i Helvete... Toppar ungefär 105 Km/h Med rätt Inställningar....

Re: haha =]

Postat: 24 juli 2011, 12:19
av SickRazer
GHFear skrev:Ja c16 e ett otroligt bra rör till Stage6 Sport Pro 70cc... Varvar som in i Helvete... Toppar ungefär 105 Km/h Med rätt Inställningar....
Det är ett riktigt bra rör till din setup men dock krävs det lite mer än så för att få den över 100 km/h då både röret och cylindern är väldigt lågvarvigt anpassade. Men ungefär 90-95 med jävligt fint axx borde den göra med rätt inställningar då setupen kommer bli riktigt lågvarvig.

Stämmer

Postat: 24 juli 2011, 12:23
av GHFear
Men det beror på drevning med :P

Postat: 24 juli 2011, 12:26
av SickRazer
du kommer även behöva en multivariator och hårdare kopplingsfjädrar eller en trim koppling också och ett ostrypt insug för att få upp den i de hastigheterna.

Postat: 24 juli 2011, 12:26
av GHFear
Vill ha den så lågvarvig som möjligt för den ska hålla i 3 år till ^^

Postat: 24 juli 2011, 12:28
av SickRazer
förstår dig. Min är sjukt högvarvig och jag kommer göra hyper av den så den kommer inte hålla särskilt länge, men jag har ändå typ 1 år kvar bara så jag kan lika gärna passa på^^

Postat: 24 juli 2011, 12:32
av GHFear
Haha ^^ Jag e 18 om typ 2 veckor men har hoppat av skolan 2 ggr ^^ Så ska börja 1an på fordon nu :/ lite jobbigt för jag inte kan skaffa bil förrän om 3 år då :/ så ska ha min i 3 år till.

Postat: 24 juli 2011, 12:33
av GHFear
Jag e misslyckad jag vet xD hahahaha

Postat: 24 juli 2011, 12:39
av ^Nilsson^
hade den skurit?

fan va gött att du ska göra den AC slipper vi/du all skit med vattenpumpen
undra vadfan som är felet egentligen??


//Stunt_pojken^^

Postat: 24 juli 2011, 12:57
av GHFear
Jag undrar med vad som e felet... :/ Nej den hade inte skurit :P Men det sprutar vatten ur bulthålen på toppen på cylindern ;P :P

Postat: 24 juli 2011, 13:18
av SickRazer
ok, men vf kan du inte skaffa bil körkort nu när du är 18 snart? Uppskjutet lämp eller?

Postat: 24 juli 2011, 13:24
av willemedDERBIN
SickRazer skrev:ok, men vf kan du inte skaffa bil körkort nu när du är 18 snart? Uppskjutet lämp eller?
om jag fattat det så får nog alla 3or som går fordon både B /C körkort :)
och om du har tur så kanske A också :P
fast då måstedu vara inom den linjen :)

Re: haha =]

Postat: 24 juli 2011, 13:44
av Pontusandersson95
SickRazer skrev:
GHFear skrev:Ja c16 e ett otroligt bra rör till Stage6 Sport Pro 70cc... Varvar som in i Helvete... Toppar ungefär 105 Km/h Med rätt Inställningar....
Det är ett riktigt bra rör till din setup men dock krävs det lite mer än så för att få den över 100 km/h då både röret och cylindern är väldigt lågvarvigt anpassade. Men ungefär 90-95 med jävligt fint axx borde den göra med rätt inställningar då setupen kommer bli riktigt lågvarvig.
röret är inte lågvarvigt överhuvudtaget

Postat: 24 juli 2011, 13:47
av Mura
willemedDERBIN skrev:
SickRazer skrev:ok, men vf kan du inte skaffa bil körkort nu när du är 18 snart? Uppskjutet lämp eller?
om jag fattat det så får nog alla 3or som går fordon både B /C körkort :)
och om du har tur så kanske A också :P
fast då måstedu vara inom den linjen :)

beror på vilken skola men man brukar få det i 2an :P

Postat: 25 juli 2011, 00:42
av ekenARK
nice kommer följas ! :D
kul att du ac konventerar, de lär inte vara det lättaste elle?

kolla gärna mitt projekt ! :D

Postat: 25 juli 2011, 01:20
av kevinspeedfight
tänkt på att du måste ha en motorkåpa över hela cylindern för annars så blåser det inge kall luft på den.

Postat: 25 juli 2011, 01:44
av Sam.K
kevinspeedfight skrev:tänkt på att du måste ha en motorkåpa över hela cylindern för annars så blåser det inge kall luft på den.
Coolt att du konvertrerar den till luftkyld! Men råder dej att inte konvertrera, vattenkyld går mycket bättre pga att de inte överhettas lika lätt, du kan ha mer kontroll över kylningen :) Satsa på bättre LC cylinder ist! Är ju inte krångligt :o

Postat: 25 juli 2011, 11:53
av GHFear
Min Vatten pump + Kylare + Lager o skit e kassa och alla cylindrar som vart på den har skurit... 4 stycken. För att de blir ÖVERHETTADE. och jag har kört med Yamaha Neos innan så jag föredrar AC för det är enklare att sköta och man behöver inte tömma den på vatten och byta packningar o skit var gång man ska ha av cylindern. =)

OBS! Vattenkylning ÄR bättre, det är jag medveten om. MEN man behöver ABSOLUT INTE vattenkylning på en 70cc SPORT. -.- det e bara löjligt...
Hade det vart en cylinder som varvar 12 000+ varv så är det ju en helt annan sak... men denna kommer med röret jag har varva runt 9000+- så det e bara onödigt.