Hejsan!
Någon som har bra förslag varför jag inte få någon ordning på min tomgång.
Det är en Botian -07 Det enda som jag vet som gjort med moppen,är skruven i förgasarlocket som är borta och variator pluggen. Känns som den tar tjuvluft någonstans? Tomgången är jätte hög trots jag har skruvat ner den och när den väl går på tomgången, så går den några sekunder sen dör den. Har ren gjort förgasaren! Allt ser bra ut.
jonte200 skrev:strypningen var borta när jag köpte mopeden, gaswiren är inte spänd!
har du kollat? annars kan den ju ha fastnat av nån konstig anledning.
men annars kan det ju vara tjuvluft choken har hängtsig och är på hela tiden drf varvar den mer. uhm tjuvluft
Har nu bytt bägge o-ringar vid insuget och kollat gaswiren, inga problem där.
Visst nu börja det hända saker. Den går ner på tomgång men orkar inte gå då! Jag hör att det är överslag någonstans mellan tändspolen och tändhatten!
har bytt den lilla o.ringen som sitter på trottelnålen, fortfarande konstig. rusar innan den går ner på tomgång den går i några sekunder sen dör den. Har inte kollat membranet som sitter på sidan av förgasaren, kan den ha någon betydelse?
jonte200 skrev:har bytt den lilla o.ringen som sitter på trottelnålen, fortfarande konstig. rusar innan den går ner på tomgång den går i några sekunder sen dör den. Har inte kollat membranet som sitter på sidan av förgasaren, kan den ha någon betydelse?
Yes membranen är känsliga rackare, händer mycket kul om det är trasigt.
Men fortfarande, har du kollat allt jag skrev tidigare!?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Har justerat ventilspel, bytt en slangklämma som var lite dålig. Men fortfarande konstig tomgång, ska nog kolla igenom förgasaren igen!
Trottlen funkar fint och bägge membranen hela